Zij schrijft een open brief aan de manager van een bekende Mac-dealer in Amsterdam, omdat haar nieuwgekochte MacBook niet functioneert en ze een nieuw exemplaar wil. De manager geeft echter telkens niet thuis en ze hekelt zijn klantvriendelijkheid.De column is hier te lezen (je krijgt de hele krant van 3,1 MB, blader even naar pagina 6).
Tja, weer een knauw in de reputatie van de de prachtige Apple-producten...
Even een klein knipseltje (dat is toch wel toegestaan, heren copyright bewakers?):
BelgianBull om 12:17, 6-09-2006Dat is één van de redenen waarom Apple zijn "naam" wil beschermen...
Er valt weinig te beschermen hier....is wel logisch dat je je frustatie wilt uiten,en als je dan een column hebt....
En het is ook niet zo dat het een onbekend probleem is....je mag toch ondertussen wel vaststellen dat er vrij veel meldingen zijn van niet werkende Macbooks?
Gewoon beroerd slechte service van de betreffende dealer,klaar.(waarbij vermeld dat ik naar volle tevredenheid bij dezelfde dealer koop,maar ik heb dan ook nog nooit problemen gehad)
Overigens is het probleem inmiddels 'erkend' door Apple, althans aan de reparateurs. Ik kreeg vandaag te horen dat er een interne memo van Apple rond is gegaan en dat bij spontaan uitvallende MacBooks het complete logicboard EN de heatsink moeten worden vervangen (wat waarschijnlijk betekend dat de mijne nog wel een poosje blijft logeren...).
Ben het met je eens, dit hoort niet via zoiets uitgespeeld te worden.
En "veel problemen", volgens mij is het nog steeds relatief, de Macbook is verreweg de best verkopende Mac van het afgelopen halfjaar. Honderdduizenden van die dingen worden verkocht in korte tijd dus is het normaal dat je in een paar maanden aardig wat reacties leest over problemen. Vergeet niet, duizend probleemgevallen op 100 000 computers is nog steeds vrij laag in notebook verkoop termen. Ook bij andere merken is er regelmatig iets mis met zo'n apparaat.
Ik vindt de aktie van machouse, de advertentie van afgelopen maandag, dan wel weer grappig.Alleen jammer dat het op deze manier moet.
Marcel
Niet bepaald goede reclame voor de dealer in kwestie. Het voelt alleen wel een beetje als machtsmisbruik om er een hele column aan te spenderen in een krant om je persoonlijke frustraties te uiten en je gelijk te halen. Natuurlijk ben je vrij om te schrijven in een column wat je wil, maar het had haar natuurlijk wel gesierd wanneer ze gewoon even bij die dealer langs had gegaan met het probleem, want mailen en bellen werkt nu eenmaal niet altijd. Zeker niet wanneer het erg druk is bij zo'n dealer. Dat is geen excuus natuurlijk, maar het is dan natuurlijk wel aan jezelf om daar een beetje verstandig mee om te gaan.
Beste Ebru,
Voortaan gewoon dat ding onder je arm nemen, naar de dealer toe en daar met de nodige bombarie op de toonbank neerleggen en een nieuwe claimen (indien dit binnen 14 dagen na aanschaf is). Niet mailen, niet bellen maar gewoon actie ondernemen. Da's de enige manier die wél werkt namelijk. [/news]
Deze advertentie stond in de metro van maandag
Leon om 12:53, 6-09-2006[news]De metro van maandag is hier te bekijken. De advertentie staat op pagina 4. Er is een bosje rozen op te zien, een MacBook en de tekst; "Beste Ebru, je nieuwe MacBook staat voor je klaar bij MacHouse. Groeten, Ciaran". Echt humor!....Beste Ebru,Voortaan gewoon dat ding onder je arm nemen, naar de dealer toe en daar met de nodige bombarie op de toonbank neerleggen en een nieuwe claimen (indien dit binnen 14 dagen na aanschaf is). Niet mailen, niet bellen maar gewoon actie ondernemen. Da's de enige manier die wél werkt namelijk. [/news]
....
Beste Ebru,Voortaan gewoon dat ding onder je arm nemen, naar de dealer toe en daar met de nodige bombarie op de toonbank neerleggen en een nieuwe claimen (indien dit binnen 14 dagen na aanschaf is). Niet mailen, niet bellen maar gewoon actie ondernemen. Da's de enige manier die wél werkt namelijk. [/news]
Leon, volgens eigen zeggen IS ze bij de dealer geweest, waar ze haar aan de balie naar de manager verwezen omdat hij "over eventuele ruil" zou gaan, die ze vervolgens nooit meer te pakken kreeg.
Ik geef toe, een column is een heel zwaar middel, maar hoevaak worden klanten niet zo behandeld? Vooral als "met de nodige bombarie" je stijl niet is..... Helaas zijn Apple-dealers niet de enigen....
Het zou pas echt humor zijn als Ciaran in zijn advertentie toegevoegd zou hebben "...en voor alle andere huidige en toekomstige gedupeerden."
(Bewerkt door Mijco om 13:46, 6-09-2006)
Een column is zeker een zwaar middel, maar ook een goede les (niet alleen voor MacHouse!) dat niet alle klanten zich met een kluitje het riet in laten sturen en dat sommigen zich niet aan het lijntje laten houden en serieus weerwerk kunnen geven.