Een tijdje geleden kwam de Powerbook van mijn broer onzacht in aanraking met de aardkorst. Gevolg : gescheurd scherm en een kapotte harde schijf. De schijf was niet meer te recupereren.
Het grootste nadeel was echter dat alle aangekochte nummers via de iTunes Store eveneens verloren waren. Helaas kan je een gekocht nummer maar één keer downloaden, dus er was toch voor een aanzienlijk bedrag aan eurootjes verloren gegaan (het verlies van de PB niet te na gesproken).
Hij melde dit voorval aan de helpdesk van de Store en kreeg prompt een antwoord terug met de melding dat men inderdaad slechts één keer kan downloaden. Maar zonder veel poeha werd er tevens gezegd dat men,gezien de omstandigheden, graag een uitzondering wou maken. Wat volgde waren duidelijk richtlijnen hoe hij al de aangekochte nummers opnieuw kon downloaden !
Nu heb ikzelf niets dan goede ervaringen met de service van Apple zelf, maar dit vond ik toch echt wel een schitterend gebaar. Voor hetzelfde geld had men de boot afgehouden en verwezen naar de strikte gebruikerslicentie.
Ik denk dat veel bedrijven qua service hier een voorbeeld aan kunnen nemenÂ…