Dat noemt men "service" ! bedankt Apple
31 december 2006 - 09:48   
geplaatst door: bartje
Een tijdje geleden kwam de Powerbook van mijn broer onzacht in aanraking met de aardkorst. Gevolg : gescheurd scherm en een kapotte harde schijf. De schijf was niet meer te recupereren.

Het grootste nadeel was echter dat alle aangekochte nummers via de iTunes Store eveneens verloren waren. Helaas kan je een gekocht nummer maar één keer downloaden, dus er was toch voor een aanzienlijk bedrag aan eurootjes verloren gegaan (het verlies van de PB niet te na gesproken).

Hij melde dit voorval aan de helpdesk van de Store en kreeg prompt een antwoord terug met de melding dat men inderdaad slechts één keer kan downloaden. Maar zonder veel poeha werd er tevens gezegd dat men,gezien de omstandigheden, graag een uitzondering wou maken. Wat volgde waren duidelijk richtlijnen hoe hij al de aangekochte nummers opnieuw kon downloaden !  :woot:

Nu heb ikzelf niets dan goede ervaringen met de service van Apple zelf, maar dit vond ik toch echt wel een schitterend gebaar. Voor hetzelfde geld had men de boot afgehouden en verwezen naar de strikte gebruikerslicentie.

Ik denk dat veel bedrijven qua service hier een voorbeeld aan kunnen nemenÂ…  :shakehands:

RapidNed : alles voor de nederlandstalige RapidWeavergebruiker !
Dat noemt men "service" ! bedankt Apple
31 december 2006 - 10:30    reactie #1
geplaatst door: janjaap
Inderdaad is Apple in dit soort gevallen heel coulant en stelt het de gedupeerde in de gelegenheid om alles opnieuw te downloaden.
Maar een eigen backup maken is ook heel eenvoudig te maken en is sneller terug te plaatsen dan alles opnieuw downloaden.

Ik heb ook enkele ervaringen met de iTunes Store Support en deze zijn allemaal bijzonder positief: snel antwoord en actie!

Apple scoort ook niet voor niets hoog in de onderzoeken naar klantvriendelijkheid.

JJ

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
Dat noemt men "service" ! bedankt Apple
31 december 2006 - 16:30    reactie #2
geplaatst door: Kapotlood
Da's inderdaad een leuk positief bericht :D

Maar laat je niet gek maken he? Het is Kerst, dus ze zijn wat soepeler :P hehehe

Dat noemt men "service" ! bedankt Apple
31 december 2006 - 17:12    reactie #3
geplaatst door: Ger Nijkamp
Good Karma...

:biggrin:

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp