[news]Een vriend van mij is een nogal bekende tekstschrijver voor liedteksten. Hij heeft een indrukwekkende lijst top-10 hist op z'n naam staan maar schrijft 97% van de tijd flops. "Voor elke ingelijste songtekst aan de muur is de vuilnisman minimaal zes zakken mislukte krabbels op komen halen," zei hij ooit.
Da's bij de ontwikkeling en creatie van hard- en software natuurlijk precies zo. Waarbij er nóg een andere waarheid bestaat. Als je aan zo'n tekstschrijver vraagt wat hij zelf de beste tekst vindt, blijkt dat nooit één van die beroemde liedjes te zijn die heel Nederland kan meezingen maar een onbekend werkje dat ooit ergens achteloos op een plaat is geparkeerd.
Heel typisch, maar als je Steve Jobs vraagt wat de beste Apple producten ooit waren noemt -ie- waarschijnlijk ook de producten die hier tot 'flop' gebombardeerd worden. Om de simpele reden dat Apple het meeste heeft geleerd van juist die producten. Puur marktgedreven productontwikkeling (u vraagt, wij draaien) levert weliswaar een grote verkoop op, maar nooit innovatieve producten met een 'ziel'. En daar kun je Apple niet van betichten, dus zijn er ook 'flops' die in feite geen 'flop' zijn.
[ Ger ][/news]