geplaatst door: Kobes
Deel drie is inmiddels verschenen op arstechnica en deel 4 aangekondigd. Deel 3 is een verdergaande openbaring over de betrekkelijk waardeloze ontwikkelomgeving van MS en de betere variant van Apple. Hoewel ik niet echt de neutraliteit kan beoordelen omdat ik geen ontwikkelaar ben.

http://arstechnica.com/articles/culture/microsoft-learn-from-apple-III.ars/1

Overigens zet ik mijn vraagtekens bij het beeld dat de schrijver schetst van Apple als 'goedheiligman' die development tools gratis beschikbaar stelt. Dat kan natuurlijk ook alles te maken hebben met Apple's wens om meer en meer software beschikbaar te krijgen voor het platform; maar zodra 50% marktaandeel gehaald is ook overal geld voor gaat vragen... De tijd zal het wellicht leren...

(Bewerkt door Kobes om 13:56, 5-06-2008)

Deel drie in reeks over softwaredevelopment Win32/Cocoa
5 juni 2008 - 15:28    reactie #1
geplaatst door: mvdg
Wat betreft de 'goedheiligman'... Elke platformbeheerder wil toch graag dat er veel voor zijn platform wordt geprogrammeerd. Bij Microsoft worden de kosten voor ontwikkeltools ook nog eens verspreid over veel meer developers! Dus geen enkele reden waarom ze er zoveel geld voor zouden vragen. Voor Microsoft is het net zo belangrijk als voor Apple om veel software te hebben. Overigens, naar mijn idee lukt het Apple veel beter om goede ontwikkelaars te interesseren. Zelfs al moet er betaald worden voor ontwikkeltools, dan nog is de kwaliteit van de meeste Windows software bar slecht!
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl