Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 16:59   
geplaatst door: Ire Andrea
Zijn er meer die deze ervaring hebben?
In december jl. kreeg mijnvrouw van Planet Internet een mailtje met o.a. de tekst:
"Als Planet abonnee maakt u sinds enige tijd gebruik van PC Veilig van Planet. Binnenkort eindigt de periode waarin u gratis gebruik maakt van deze dienst. Vanaf deze maand betaalt u € 3,95 per maand voor PC Veilig. "
Ze heeft direct gereageerd met de melding dat ze helemaal geen PC Veilig gebruikte omdat Plant met zijn extra's niet op Mac is ingespeeld (maar weggelaten dat ze die flauwekul op de iMac ook helemaal niet nodig heeft).
Een fatsoenlijk antwoord hierop van Planet moet nog steeds komen.
Toch werd op de factuur van januari jl. PC Veilig in rekening gebracht.
Dus gebeld.
Antwoord: wordt op de factuur van februari gecorrigeerd.
En dus wordt nu op die factuur maar een deel gecorrigeerd.
Ik krijg het gevoel dat er bij KPN nóg wel een paar ontslagen meer mogen vallen.
Always look on the bright side of life
iPad Pro + iPhone SE
Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 17:43    reactie #1
geplaatst door: janjaap
[complot-theorie mode]
Vandaar dat de facturen van Planet door mij niet te lezen zijn…
[/complot-theorie mode]

Ik bekijk mijn facturen nooit, want de mails kan ik niet ontcijferen.
Toch maar eens de online facturen controleren.

JJ

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 18:00    reactie #2
geplaatst door: Paulus Morssink
Hoezo JJ, wat is er mis met de facturen van Planet Internet via de mail?
Ik zie geen probleem, ze zien er keurig uit - en btw geen "PC Veilig" kosten.

Als het mag even off-topic nog een belendende vraag: jullie zijn kennelijk ook nog steeds bewoners van Planet. Elders lees ik (wisselend enthousiaste) verhalen over een goedkoper pakket van Telfort, ik zit me net af te vragen of ik niet op de transferlijst moet. Wat zijn jullie overwegingen?

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 18:24    reactie #3
geplaatst door: janjaap
Mijn facturen zien er zo uit:

Omdat ik verder geen problemen heb met Planet (vroeger World Access), blijf ik uit gemakzucht klant.
Ik ben ook al jaaaaren mobiele KPN klant, nog uit het (pre-GSM) ATF-tijdperk.
Ik zie er tot op heden geen noodzaak toe om voor een paar euro minder per maand,
allerlei onheil over mij af te roepen bij een eventuele overstap.

'Never change a winning team' zullen we maar zeggen…

JJ

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 18:32    reactie #4
geplaatst door: Wikje
Hoi.

Ook bij mij zien de Planet facturen er zo uit.
Kan ze ook dus niet lezen.

Paar keer al reactie gestuurd naar ze,  maar geen antwoord ooit gekregen..

Nou ja,  ik begrijp dat .Planet binnenkort ook weer verdwijnt.
Dus we wachten deze tijd wel af.  :-)

Wik

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 20:16    reactie #5
geplaatst door: Plexyglazz
Ja, zo zagen mijn Planetfacturen er ook uit.
Totdat ik ze mededeelde dat, als het ze na 3 jaar nog
steeds niet lukt om een fatsoenlijke leesbare factuur
te sturen, ik mijn abonnement per direct wilde opzeggen.

Niet dat ik mijn facturen toen wel kon lezen, maar uit
'coulance' wilden ze mijn abbonnement wel opheffen.

Jaja, coulance, nadat ik (aantoonbaar) al drie jaar lang
meerdere malen contact met ze heb opgenomen via
e-mail om dit probleem te verhelpen.

Wat in ieder geval belangrijk is om in je e-mail richting
Planet aan te geven, is dat je GEEN genoegen neemt met
het/een standaardantoord! Elke keer als ik dat namelijk
in mijn e-mail had staan kreeg WEL een snel en bijna
voldoend antwoord.

De aanhouder wint bij Planet!

Helaas niet altijd met het gewenste resultaat ... :wink:

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 20:39    reactie #6
geplaatst door: oranjemarcel
Hoi,

Ik zit bij Hetnet (dus ook KPN) en mijn facturen zien er ook zo uit als bij JanJaap.  Gevraagd per mail hoe ik die goed kon zien/afdrukken.  Eerst zinloze verwijzing naar site.  Vraag weer gesteld.  Vaag en zinloos antwoord.  Toen zelf gezocht en wat blijkt!  De facturen zijn ALLEEN goed te lezen en af te drukken via Outlook.  Geen enkele andere browser of e-mailprogramma geeft de factuur goed weer.  Ik heb de nodige geprobeerd.  Mijn bevindingen gemeeld naar Hetnet.  Reactie van de service desk bij Hetnet?  Mijn vraag was te complex en erg moeilijk te beantwoorden via de mail.  Of ik ze maar even wilde bellen, a raison 40 c/min.  Geen wonder dat ze zoveel winst maken.  En dat ze zoveel mensen moeten ontslaan.

groetjes

Marcel

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 20:45    reactie #7
geplaatst door: vincentvdwielen
Mijn facturen zagen er ook zo uit... verder geen problemen tot ik mijn abonnement op ging zeggen omdat ik op de kabel ben overgestapt.

Je kan tegenwoordig telefonisch opzeggen dat was geen probleem, kreeg netjes een brief en een mail ter bevestiging. Tot mijn verbazing ontving niet lang hierna een brief met "gefeliciteerd met uw nieuwe Planet abonnement" en er werd nog steeds geld afgeschreven. Ik dat geld weer terug laten storten. Dan volgen natuurlijk de herinneringen.

Ga dan maar eens bellen met de klantenservice... kweetnie hoeveel mensen aan de lijn gehad die me allemaal met elkaar wilde doorverbinden omdat ze het niet wisten. Ook vaak gehoord gehoord dat het probleem opgelost was en vervolgens hop weer een herinnering... die overigens altijd werd afgesloten met de zin "anders zijn wij genoodzaakt u af te sluiten" (wat mij dan weer een goed plan leek).

Maar het toppunt was een jongeman die vroeg "heeft u genoeg geld" en vervolgens opperde dat ik de rekeningen zou betalen en dat zij het dan weer zouden terugstorten... wat denk je zelf?

Uiteindelijk werd ik gebeld door een man van KPN die een betere oplossing had... hij ging mij geld storten en ik vervolgens daar de rekeningen mee betalen, hoe moeilijk kan je het je zelf maken?

Maar het werkte wel... al een week niets van Planet gehoord dit loopt sinds oktober 2007). Wordt vast vervolgt!  :wacko:

(Bewerkt door vincentvdwielen om 20:46, 7-02-2008)

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 22:21    reactie #8
geplaatst door: Hans Homburg
Ach, de e-mail-factuur is één lange puzzel-regel, maar daardoor wel compact; op het eind staat het totaalbedrag. Wil je het overzicht krijgen, dan moet je naar de website en via -mijn gegevens- en inloggen kom je bij het facturenoverzicht. Je kan ook facturen via de post laten bezorgen, maar dat kost 1,10 euro extra. Dat kan je bij je gegevens aangeven, maar of dat direct werkt ...
Hans
Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 22:37    reactie #9
geplaatst door: Paulus Morssink
Maar hoe kan het dan dat ik zonder enige moeite of overredingskracht al jarenlang, op diverse computers en onder allerlei besturingssystemen en browsers, netjes:

te zien krijg?

Terwijl bij mij de ijzeren wet geldt dat wat fout kan gaan altijd fout gaat...

Wat hebben jullie wat ik niet heb (of omgekeerd?)

Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 22:54    reactie #10
geplaatst door: rgfoto
Paulus, je bent een gelukkig mens, mijn Planet facturen zijn al jaren niet te lezen, de Music Stream heb je op de Mac ook nix  aan dus ik denk dat de meesten van ons kunnen verhuizen naar xs4all die claimt Macvriendelijk te zijn. Ik heb daar nog geen ervaring mee maar wellicht dat anders MFers hun mening over XS kunnen geven.
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.
http://www.glastrafoto.nl
Factuur Planet Internet
7 februari 2008 - 23:55    reactie #11
geplaatst door: vanquish
Grote bedrijven zijn altijd moeilijk als er bij hun iets niet klopt.
Kan me nog herinneren hoe moeilijk het was om onze energierekening te laten veranderen paar jaar terug.

We hadden een verbruik gehad van 3.500.000 kw/h in dat jaar volgens hun.
(dat zijn waardes die eerder bij newyorkse wolkenkrabber horen als bij een gezinswoning)

Dat heeft alles bij elkaar 2 jaar geduurd omdat de afdeling dan particulieren en grootgebruikers niet konden communiceren met elkaar.

Soms vraag je je inderdaad af hoe de bedrijven het voor elkaar krijgen

Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 01:11    reactie #12
geplaatst door: Rutger

Citaat
oranjemarcel om 20:39, 7-02-2008
Of ik ze maar even wilde bellen, a raison 40 c/min.  Geen wonder dat ze zoveel winst maken.

Die 40 cent is bij lange na niet kostendekkend voor een helpdesk, is alleen maar een flinke kostenpost.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 08:13    reactie #13
geplaatst door: Paulus Morssink
Blijft mijn vraag: waarom ziet die factuur er bij sommigen zo uit en bij anderen niet? Dat moet toch te vergelijken zijn!
Per definitie hebben we dezelfde provider. We hebben ook allemaal Mac's. Zoek de verschillen....
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 08:23    reactie #14
geplaatst door: Ire Andrea
Heel interessant, Paulus, maar dat was mijn vraag niet.
Always look on the bright side of life
iPad Pro + iPhone SE
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 08:44    reactie #15
geplaatst door: Roos Havelaar
Om helemaal off-topic te gaan: XS bevalt al jaren prima! Niet 1 van de goedkoopste,  probleemloze snelle verbinding, deskundige bereikbare helpdesk, die ook iets van Apple en OS weten, goede spamfilter etc. Nog nooit klachten gehad. Geen reden om goedkoper te gaan.

On topic: mijn vader heeft sinds afgelopen vrijdag een aansluiting bij Planet, ben benieuwd hoe zijn rekening er uit gaat zien. Zal het jullie laten weten.

"without music, life would be a mistake"
Friedrich Nietzsche
http://www.bureauwellesnietes.nl
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 12:23    reactie #16
geplaatst door: KJ

Citaat
Rutger om 1:11, 8-02-2008

Citaat
oranjemarcel om 20:39, 7-02-2008
Of ik ze maar even wilde bellen, a raison 40 c/min.  Geen wonder dat ze zoveel winst maken.

Die 40 cent is bij lange na niet kostendekkend voor een helpdesk, is alleen maar een flinke kostenpost.

En een helpdesk hoeft ook niet kostendekkend te zijn, daarvoor betaal ik abonnementsgelden aan die club. Ik heb zelf ook een aantal hele vervelende akefietjes gehad met Planet/KPN. Dat ik een Mac heb zeg ik al niet eens meer, bij problemen zeggen dat je een Mac hebt dan wordt het daar op afgeschoven. Gelukkig heb ik voldoende kennis om het gedrag van een Windows machine te beschrijven dus dat vertel ik ze dan maar.

KJ
Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 12:49    reactie #17
geplaatst door: Plexyglazz

Citaat
Paulus om 22:37, 7-02-2008
Wat hebben jullie wat ik niet heb (of omgekeerd?)

Natuurlijk, de factuur is online te bekijken, maar die moeite wil je op een gegeven
moment niet meer nemen, zeker als je (zoals in mijn geval) al meerdere jaren
hierover heen-en-weer aan het mailen bent en er in die tijd niks veranderd.

Ik heb diverse mailprogramma's gebruikt om de e-mail facturen leesbaar op mijn
scherm te toveren, maar die werkten allemaal niet.

Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 14:31    reactie #18
geplaatst door: Dorkiban
Ik ben altijd tevreden klant geweest van Demon, dat is nu overgenomen door XS4all en daar zijn ze ook prima op de hoogte, echt een prima helpdesk.

Nu gaat KPN de zaken weer samenvoegenen dan komt xs4all misschien te vervallen, en zit ik bij KPN (tegen mijn zin). Als het zover is, switch ik. Als ik met dezelfde helpdesk te maken ga hebben als Het net of zo, nou laat maar...

Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 16:02    reactie #19
geplaatst door: Rutger

Citaat
Dorkiban om 14:31, 8-02-2008
Nu gaat KPN de zaken weer samenvoegenen dan komt xs4all misschien te vervallen, en zit ik bij KPN (tegen mijn zin).

Er is absoluut geen sprake dat XS4ALL wordt opgeheven. XS4ALL heeft een zelfstandige positie en zal dat in de toekomst ook behouden.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 16:41    reactie #20
geplaatst door: Dorkiban
Dat kun je niet zo stellig zeggen:
http://pro.tweakers.net/nieuws/51714/kpn-wil-alleen-verder-met-merknamen-telfort-en-kpn.html

KPN heeft de intentie om het XS4all merk te gebruiken in de bedrijvenmarkt, dan is het dus onzeker wat er gebeurt met de particuliere markt.

Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 16:57    reactie #21
geplaatst door: Rutger
Nee, dat klopt niet. KPN wil voor de consumentenmarkt drie grote merken voeren: KPN, Hi en Telfort. Daarnaast blijft er ruimte voor merken zoals XS4ALL, Simyo en Ay Yildiz die een specifieke doelgroep hebben.

De specifieke doelgroep van XS4ALL is absoluut niet alleen maar zakelijke klanten, maar hetzelfde publiek van zakelijke en consumenten klanten dat XS4ALL nu ook al bediend.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Factuur Planet Internet
8 februari 2008 - 21:03    reactie #22
geplaatst door: Gottfried Julius

Citaat
janjaap om 18:24, 7-02-2008
Mijn facturen zien er zo uit:

Omdat ik verder geen problemen heb met Planet (vroeger World Access), blijf ik uit gemakzucht klant.
Ik ben ook al jaaaaren mobiele KPN klant, nog uit het (pre-GSM) ATF-tijdperk.
Ik zie er tot op heden geen noodzaak toe om voor een paar euro minder per maand,
allerlei onheil over mij af te roepen bij een eventuele overstap.

'Never change a winning team' zullen we maar zeggen…

JJ

En zo zien de facturen van HetNet  er ook uit.
Ik probeer alleen het eindbedrag te ontcijferen en als dat OK is dan vind ik het best.
Maar je kunt de helpdesk bellen en dan sturen ze de factuur per brief met postzegel op. Doe ik gewoon als "straf"....... Maar verder een schande van die jongens en meisjes bij KPN


Juul

http://www.norderney.nl
Mac gebruiker sinds 1986 alweer
Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 00:33    reactie #23
geplaatst door: Rutger
Bij de ADSL abonnementen van Planet en Het Net kan je ze ook online bekijken via http://csc.maranello.planet.nl/CSC of http://csc.hetnet.nl/CSC

Bij mij zijn ze dan wel leesbaar:

http://i101.photobucket.com/albums/m65/Rutger172/planet.png

Factuur Planet Internet

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Factuur Planet Internet
9 februari 2008 - 10:03    reactie #24
geplaatst door: Espresso
Als je Office gebruikt: Entourage laat de factuur ook leesbaar zien.

(Ik gebruik zelf Mail, en dankzij Planet 1x in de maand Entourage...)  :sad:

The best things in life aren't things