Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 13:48    reactie #1
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Als Flash op een mobiel apparaat net zo'n processorkracht vreet als onder 't normale Mac OS X (en da's écht idioot veel) wil ik 'm niet eens op de iPhone. Ik denk ook dat dáárin het belangrijkste probleem voor Apple schuilt. Ja, we willen Flash op de iPhone, maar als daardoor de batterij nog maar 1/4 van de oorspronkelijke capaciteit kan leveren krijgt Apple die hoon ongetwijfeld ook over zich heen.

Geen idee trouwens of die krankzinnige processorbelasting ook geldt bij het gebruik van Flash i.c.m. andere besturingssystemen. Iemand die dat toevalllig weet..?

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 14:09    reactie #2
geplaatst door: Calvin
Op alle platformen gebruikt flash aardig wat CPU power. Ik heb wel het idee dat het op OSX erger is dan op mijn Windows laptop.
Ik heb de iGoogle homepage met een youtube flashvideo erin, op mijn Mac gebruikt Firefox 30-40% cpu als ie op die pagina staat, op mijn Windows laptop 20-30%.
De CPU van de mac is nieuwer en dual core terwijl de windows machine een single core is.

Verder zelfde versie van flash en firefox.

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 14:17    reactie #4
geplaatst door: Robert
[news]
Citaat
Calvin om 14:09, 5-10-2009
Op alle platformen gebruikt flash aardig wat CPU power. Ik heb wel het idee dat het op OSX erger is dan op mijn Windows laptop.

Mijn ervaring is ook dat Flash onder Mac OS X (nog) meer processor kracht vergt dan onder Windows. Lijkt me slordig programmeren van Adobe's kant...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 14:30    reactie #5
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Wat ik mij vervolgens afvraag is wáárom Flash -ongeacht het platform- nog zo onevenredig veel processorkracht vergt. Ik bedoel: in de tijd van mijn PowerBook G3 500 Mhz stonden er óók als Flash animaties in websites en die speelde die 'magere' processor (in vergelijking tot mijn huidige 2,4 Ghz Dual Core Intel torretje) ook.

Als ik de rekenkracht die nu word verbruikt terug relateer aan die G3 500 Mhz zou ik drie PowerBook G3's nodig hebben om een huidige Flash animatie af te kunnen spelen. Dat komt mij nogal vreemd voor. Is er een techneut in de zaal die dát kan verklaren..?

:dontgetit:

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 14:44    reactie #6
geplaatst door: rbojanssen
Iedere keer als ik weer een bericht lees over dit onderwerp denk ik: oh jah, dat zit er niet op. M.a.w. ik heb het tot nu toe nog niet gemist. :)
http://www.mdm-home.nl is online!! Blog voor Mac gebruikers / beginners m.b.t. de Mac en Digitale Media.
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 14:58    reactie #7
geplaatst door: Robert
[news]@ Ger: een Flash-animatie uit de G3 tijd is over het algemeen wel wat anders dan bijvoorbeeld Flash-video.

@ rbojanssen: Ik mis het wel eens op m'n iPhone, maar door jouw opmerking realiseer ik me dat dat niet erg vaak is... ;)[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Flashplayer 10.1 voor Smartphones (niet voor iPhone..)
5 oktober 2009 - 15:32    reactie #8
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]
Citaat
Robert om 14:58, 5-10-2009
Een Flash-animatie uit de G3 tijd is over het algemeen wel wat anders dan bijvoorbeeld Flash-video.

Ja, dat snap ik. Ik bedoel in zo'n vergelijk ook een 'gewone' animatie (in de G3 periode was er nog helemaal geen Flash video, geloof ik), want ook bij die normale Flash animaties wordt zo idioot veel processorkracht gevreten. Het hoeft helemaal niks ingewikkelds te zijn en m'n twee cores staan al vrolijk op 40% te stampen.

M'n vraag daarom is ook wát er zo anders is geworden aan die -op zich simpele- Flash animaties, waardoor ze over tijd relatief véél meer processorkracht zijn gaan vergen om 't zelfde te kunnen doen.

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp