Games op iPad zijn duurder dan op iPhone
3 april 2010 - 23:32   
geplaatst door: Gunp
Games die geoptimaliseerd zijn voor de iPad, zijn voorzien van een hoger prijskaartje dan games voor de iPhone. Ontwikkelaars van games rekenen anderhalf tot twee keer zo veel als voor hetzelfde spelletje voor de iPhone.

Apple accepteert sinds 20 maart applicaties voor de iPad App Store. Met de naderende release van Apples internettablet beginnen games die geoptimaliseerd zijn voor de extra rekenkracht en schermruimte die de iPad heeft op te duiken in de App Store. Het is mogelijk voor ontwikkelaars om een bestaande game voor de iPhone of iPod Touch bij te werken met iPad-optimalisaties, maar hier lijkt weinig gebruik van gemaakt te worden.

Website G4TV heeft een lijst samengesteld van gamesprijzen op Apples mobiele apparatuur. Het blijkt dat iPad-games vaak anderhalf tot twee keer zo duur zijn als hun iPhone-equivalent. Uitgever Electronic Arts valt op met drie spellen die 14,99 dollar kosten: Command & Conquer: Red Alert, Need for Speed: Shift en Mirror's Edge, dat oorspronkelijk in ontwikkeling was voor de iPhone. Ook Activision gaat dezelfde prijs vragen voor Call of Duty: World at War: Zombies, die in de Nederlandse App Store voor  11,99 euro over de virtuele toonbank gaat.

De spellen Flight Control, Diner Dash en Cogs stijgen verhoudingsgewijs het meest in prijs op de lijst: de iPhone-varianten kosten 0,99 dollar tegenover 4,99 dollar voor een geoptimaliseerde versie op de iPad. Pac-Man is de uitzondering op de regel en kost op beide Apple-apparaten 4,99 dollar. Dat betekent niet dat wie de game al heeft aangeschaft voor de iPhone Pac-Man gratis kan downloaden voor de iPad. Er moet apart worden afgerekend voor beide versies. De iPad komt zaterdag uit in de Verenigde Staten.

Bron: Tweakers.net

iMac 3.06Ghz Model 2009, iPhone 3G 16Gb, MacBook Pro i5 15" AntiGlare
Games op iPad zijn duurder dan op iPhone
3 april 2010 - 23:46    reactie #1
geplaatst door: 1rzarector
Ik weet niet in hoeverre de games worden aangepast naar de iPad, maar als er ook nieuwe gameplaymogelijkheden bij bijvoorbeeld Command & Conquer bij komen kan ik het me wel enigszins voorstellen aangezien het dan toch meer richting de volledige PC & consolevarianten gaat waar je dan alsnog 4x zoveel voor moet betalen..

Voor 'simpele' dingen als resolutie verhogen en interface optimaliseren is het toch een ander verhaal, een beetje goedkoop om daar anderhalf of zelfs twee keer zoveel voor te vragen.

Macbook Pro, Aug '09, 13", 2.53GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB, 250 GB HD
Ipod Touch 2G 8GB