Toen ik bij het afhalen nog een opmerking maakte over mijn iPhone 6s batterij liep ik na een korte test ook nog eens met een nieuwe iPhone de deur uit.
Ok het moet natuurlijk allemaal niet kunnen met die dure spullen. Maar de service is (binnen de garantie) snel en goed.
Je mag zonder afspraak de hele winkel leegkopen, maar als je aanspraak op de garantie wilt doen, dan word je niet geholpen zonder afspraak. De service van Apple valt in één woord samen te vatten, welke ik hier niet mag plaatsen. Hint: het begint met een k en het rijmt op put.
Mijn tip: koop je Apple spullen bij een zaak die zonder morren 2 of 3 jaar garantie heeft, en laat de Apple Store de mooie "kijken kijken niet kopen" etalage zijn!
Nu zegt jouw relaas me (jammer genoeg) niet zoveel.
Verder over jou tip: excellent bestaat niet. Zowel niet bij Apple, als ook niet bij de door jou aangeraden winkels; er zijn altijd mensen met (hele) goede ervaringen én anderen met slechte ervaringen bij dezelfde winkel. Ik daar heb ik helaas zelf ervaring mee.
Wat mij betreft dus een goede service. Maar ik weet dat het niet allemaal halleluja is. De laatste aankopen hier:
Macbook air binnen een maand defecte ssd (naar a-mac gebracht duurde 10 dagen tot reparatie)Macbook pro defecte touchpad jaar later vlekken in het scherm (apple store binnen een paar dagen gerepareerd)iPhone brakke batterij na 7 maanden (gelijk met een nieuwe de deur uit)
Maar wanneer ik wat verder terug ga in de tijd zijn er weinig Apple producten geweest die het tot het eind van de levensduur echt volgehouden hebben. En buiten de garantie is het reparatie schandalig duur. Gelukkig hebben we iFixit nog.
De garantietermijn was toen al officieel 2 jaar, alleen daar was weinig van te merken.
Ik kom er niet meer, hooguit om te kijken, maar kopen doe ik bij een zaak waar ze minder arrogant doen en echte service bieden.
Als de service niet is wat je mag verwachten, kun je wel stellen dat de service slecht is.
Conclusie: de service bij Apple wordt niet met hoofdletters geschreven, die is matig tot slecht. Ik vind de service zelfs totaal afwezig: ik werd tijdens garantie niet gehoord, ik moest met kapotte telefoon vertrekken.
Als alle mensen voor de service al helemaal volgeboekt zijn door mensen die van te voren afspraken hebben gemaakt, lijkt het mij niet dat je kan verwachten dat ze die mensen dan laten wachten voor iemand die dat niet heeft gedaan.
En verwachting speelt inderdaad een grote rol bij dit soort dingen: https://www.propublica.org/article/how-information-graphics-reveal-your-brains-blind-spots
Een fysieke winkel waar je zonder afspraak dingen kunt kopen, en service alleen op afspraak?
Afspraken zijn prima om wachttijden tegen te gaan, maar laat dan een balie open voor service zonder afspraak.
MacFrankie om 13:44, 8-05-2016Afspraken zijn prima om wachttijden tegen te gaan, maar laat dan een balie open voor service zonder afspraak.
MacFrankie om 16:44, 8-05-2016Ze zijn met hun arrogante en klant-onvriendelijke houding een potentieel zeer goede klant (ik heb veel Apple spullen) kwijtgeraakt!
Hmm, als Apple zelf heeft gezien dat er wat verbeterd moet worden en dat daarna doet, dan verdienen ze wat mij betreft in ieder geval wel een tweede kans.
Ik wilde alleen even duidelijk aangeven -voor de vele meelezers- dat jouw terechte irritatie over het aanmeld-systeem voor garantiegeval-behandeling nu opgelost zou moeten zijn.