Iets kapot? Ga naar de Apple Store
6 mei 2016 - 20:38   
geplaatst door: Brinky
Deze week voor de tweede keer met een anderhalf jaar oude macbook naar de Apple Store getogen. Deze keer vanwege stain gate oftewel vlekken in het scherm. Maar de service is wel een ritje naar Amsterdam waard.
Binnen drie dagen gerepareerd. Met een Hemelvaart ertussen.

Toen ik bij het afhalen nog een opmerking maakte over mijn iPhone 6s batterij liep ik na een korte test ook nog eens met een nieuwe iPhone de deur uit.

Ok het moet natuurlijk allemaal niet kunnen met die dure spullen. Maar de service is (binnen de garantie) snel en goed.


Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 01:35    reactie #1
geplaatst door: VwVanFan
Service hoort niet alleen binnen garantie,maar ook daar buiten goed te zijn.
Apple heeft daar nog wat problemen mee lees ik hier en daar.


:cool:

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 08:06    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
Apple heeft mij simpelweg naar buiten gedirigeerd toen ik daar met een kapotte iPhone stond. Ik had geen afspraak gemaakt...

Je mag zonder afspraak de hele winkel leegkopen, maar als je aanspraak op de garantie wilt doen, dan word je niet geholpen zonder afspraak. De service van Apple valt in één woord samen te vatten, welke ik hier niet mag plaatsen. Hint: het begint met een k en het rijmt op put.

Mijn tip: koop je Apple spullen bij een zaak die zonder morren 2 of 3 jaar garantie heeft, en laat de Apple Store de mooie "kijken kijken niet kopen" etalage zijn!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 09:25    reactie #3
geplaatst door: GeorgeM
@ MacFrankie: hoe oud was die iPhone (als het om het eerste model gaat kan ik me wat erbij voorstellen), hoe druk was het, was er de mogelijkheid om meteen een afspraak te maken om later terug te komen, etc.

Nu zegt jouw relaas me (jammer genoeg) niet zoveel.

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 10:27    reactie #4
geplaatst door: Flix
MacFrankie, jouw verhaal herken ik, want ook eens meegemaakt. Behoorlijk onbehoorlijk, to say the least!
Maar ze schijnen deze methodiek inmiddels te hebben veranderd, en een paar Genius 'posities' te hebben vrijgemaakt voor directe hulp onder garantie e.d.. Gelukkig nog niet nodig gehad, dus weet niet hoe soepel het nu werkt.

Verder over jou tip: excellent bestaat niet. Zowel niet bij Apple, als ook niet bij de door jou aangeraden winkels; er zijn altijd mensen met (hele) goede ervaringen én anderen met slechte ervaringen bij dezelfde winkel. Ik daar heb ik helaas zelf ervaring mee.

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 17:31    reactie #5
geplaatst door: Brinky
Ik moest een half uurtje wachten tot er naar mijn iPhone gekeken kon worden, maar die tijd had ik ook bijna nodig om op mijn gerepareerde macbook te wachten.

Wat mij betreft dus een goede service. Maar ik weet dat het niet allemaal halleluja is. De laatste aankopen hier:

Macbook air binnen een maand defecte ssd (naar a-mac gebracht duurde 10 dagen tot reparatie)
Macbook pro defecte touchpad jaar later vlekken in het scherm (apple store binnen een paar dagen gerepareerd)
iPhone brakke batterij na 7 maanden (gelijk met een nieuwe de deur uit)

Maar wanneer ik wat verder terug ga in de tijd zijn er weinig Apple producten geweest die het tot het eind van de levensduur echt volgehouden hebben. En buiten de garantie is het reparatie schandalig duur. Gelukkig hebben we iFixit nog.

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
7 mei 2016 - 18:46    reactie #6
geplaatst door: MacFrankie
Het was vorig jaar, met een toen anderhalf jaar oude iPhone 5s. Ik was er speciaal voor naar Amsterdam gereden. Alleen wist ik niet dat je een service afspraak via internet moest maken; je mag gewoon naar binnen lopen om een telefoon te kopen (dat had ik anderhalf jaar daarvoor gedaan), dus het is toch niet vreemd dat je verwacht dat je voor garantie ook gewoon naar binnen kunt lopen? Het is een fysieke winkel, geen webshop.

De garantietermijn was toen al officieel 2 jaar, alleen daar was weinig van te merken.

Ik kom er niet meer, hooguit om te kijken, maar kopen doe ik bij een zaak waar ze minder arrogant doen en echte service bieden.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 11:51    reactie #7
geplaatst door: Jules
De service van de Apple Store is excellent. Als je maar een afspraak maakt. De reden hiervoor is simpel: het is razend druk.
Iedereen heeft uiteraard andere maatstaven, verwachtingen en gewoonten, maar persoonlijk loop ik niet zomaar een winkel binnen voor service, maar kijk ik eerste even online of bel ik even om erachter te komen wat de procedures zijn. In sommige winkels kun je om het even wie aanspreken, andere winkels hebben een servicebalie, sommige zaken bieden alleen service bij de grotere filialen en sommige winkels vinden het handig om van te voren te weten wanneer je langskomt.
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 12:40    reactie #8
geplaatst door: MacFrankie
Jij vindt de service excellent, ik vind de service kuk dan wel rut (je weet wat ik bedoel). Je kunt dus niet stellen dat de service excellent is!

Als de service niet is wat je mag verwachten, kun je wel stellen dat de service slecht is.

Conclusie: de service bij Apple wordt niet met hoofdletters geschreven, die is matig tot slecht. Ik vind de service zelfs totaal afwezig: ik werd tijdens garantie niet gehoord, ik moest met kapotte telefoon vertrekken.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 13:24    reactie #9
geplaatst door: GeorgeM
@ MacFrankie: maar je geeft geen antwoord of je er dezelfde dag later wel terecht kon.

Als alle mensen voor de service al helemaal volgeboekt zijn door mensen die van te voren afspraken hebben gemaakt, lijkt het mij niet dat je kan verwachten dat ze die mensen dan laten wachten voor iemand die dat niet heeft gedaan.

En verwachting speelt inderdaad een grote rol bij dit soort dingen: https://www.propublica.org/article/how-information-graphics-reveal-your-brains-blind-spots

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 13:44    reactie #10
geplaatst door: MacFrankie
@GeorgeM: Ik werd niet geholpen, ik kon in de winkel geen afspraak voor een andere dag maken, ik moest via de computer een afspraak maken.

Een fysieke winkel waar je zonder afspraak dingen kunt kopen, en service alleen op afspraak?

Afspraken zijn prima om wachttijden tegen te gaan, maar laat dan een balie open voor service zonder afspraak.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 13:54    reactie #11
geplaatst door: ardie
Uitstekend geholpen in Apple store Amsterdam.  :thumbs-up:
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 15:23    reactie #12
geplaatst door: rcoranje
Ook vaak uitstekend geholpen, soms ook lang na verloop garantieperiode. Na vijf jaar bijvoorbeeld vrijwel gratis nieuwe batterij voor Macbook Pro 15 late 2008. En het is toch heel simpel een afspraak te maken, bijvoorbeeld via de iPhoneapp. 'Gezeur' MacFrankie is toch vooral het gevolg van zijn kennelijke onvermogen even na te gaan wat Apple zelf over serviceverlening meldt.
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 16:29    reactie #13
geplaatst door: Flix

Citaat
MacFrankie om 13:44, 8-05-2016
Afspraken zijn prima om wachttijden tegen te gaan, maar laat dan een balie open voor service zonder afspraak.

Tegenwoordig dus wel. Probeer het eens, zou ik zeggen...  :sigh:
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 16:44    reactie #14
geplaatst door: MacFrankie
Ik voel de behoefte niet, Flix! Ze zijn met hun arrogante en klant-onvriendelijke houding een potentieel zeer goede klant (ik heb veel Apple spullen) kwijtgeraakt!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 18:11    reactie #15
geplaatst door: GeorgeM

Citaat
MacFrankie om 16:44, 8-05-2016
Ze zijn met hun arrogante en klant-onvriendelijke houding een potentieel zeer goede klant (ik heb veel Apple spullen) kwijtgeraakt!

Hmm, als Apple zelf heeft gezien dat er wat verbeterd moet worden en dat daarna doet, dan verdienen ze wat mij betreft in ieder geval wel een tweede kans.

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 19:26    reactie #16
geplaatst door: MacFrankie
Ik geef Apple heel veel kansen! Ik blijf Apple kopen, ook al heb ik soms wat mindere ervaringen. Alleen ik koop niks meer bij een Apple Store. Er zijn veel betere winkels die veel dichterbij zijn, dus waarom zou ik naar een Apple Store moeten gaan? Destijds, ruim 2,5 jaar geleden, deed ik dat omdat ik toen alleen daar de iPhone 5s zonder abonnement kon kopen. Met mijn slechte ervaringen van vorig jaar weet ik dat ik gewoon een paar weken geduld moet hebben als zoiets nog een keer gebeurt.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 21:10    reactie #17
geplaatst door: imex
Okee opgelost. MacFrankie gaat naar betere winkels die veel dichterbij zijn en niet meer naar de Apple Store.
'They want to make the best computer'
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 21:11    reactie #18
geplaatst door: Flix
Jij hoeft niks van mij, MacFrankie. Kan me natuurlijk niet druk maken waar je je Apple spul vandaan haalt.

Ik wilde alleen even duidelijk aangeven -voor de vele meelezers- dat jouw terechte irritatie over het aanmeld-systeem voor garantiegeval-behandeling nu opgelost zou moeten zijn.

Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 21:28    reactie #19
geplaatst door: MacFrankie
@Flix: Mooi dat het aanmeldprobleem opgelost is. Het heeft Apple klanten gekost (een collega van mij koopt daarom nooit meer Apple spullen; aan de andere kant had hij misschien anders wel een ander excuus gezocht, het is eigenlijk een domme Samsung knakker), nieuwe klanten hebben er geen last meer van.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 22:19    reactie #20
geplaatst door: MacMiep
Dat je niet meteen geholpen kunt worden is niet erg raar. Maar dat je ter plekke geen afspraak kon maken... dat is belachelijk.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
8 mei 2016 - 23:58    reactie #21
geplaatst door: GeorgeM
+1 voor MacMiep, want daar ben ik het helemaal mee eens!
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
9 mei 2016 - 12:08    reactie #22
geplaatst door: ardie
Je kunt gewoon op een mac aldaar inloggen en een afspraak maken via de website, geen probleem lijkt mij. Dat ze je daarbij persoonlijk niet willen helpen snap ik. Kost te veel tijd waarin ze andere klanten niet kunnen helpen die wel persoonlijke aandacht nodig hebben.
Iets kapot? Ga naar de Apple Store
9 mei 2016 - 13:31    reactie #23
geplaatst door: paulusch
Het zou toch niet zo zijn dat ze bij de Applestore MacFrankie hebben herkend van het Macfreakform...