Niet alle Windows-bakken zijn er op gebouwd om er zelf aan te sleutelen, met name note-books. Bovendien kan ik me desktops die Windows draaiden herinneren die volkomen onlogisch waren opgebouwd.
Het is nog maar de vraag of een ASP meer verstand heeft van het uit elkaar halen van een Mac dan een 'consument'. Misschien geldt dat voor de gemiddelde consument, maar wat ik duidelijk wil maken is dat het inzicht in het uit elkaar halen van apparatuur niet een kwestie is of Apple dat wel of niet wil. Een ASP moet ook op cursus als er een nieuw model komt, en moet daarbij alweer nieuwe schroevendraaiertjes of plamuurmessen bestellen. Die ASP krijgt een service-handleiding. Ik moet het zelf uitzoeken, of ik maak gebruik van iFixit (daar ga ik op cursus). Wat een ASP kan, kan elke technicus als hij/zij de details kent of die weet uit te zoeken. Een belangrijk onderdeel van het repareren van apparatuur is het doorgronden van de volgorde waarmee je de verschillende elementen demonteert, of wat er zit vastgeklikt of niet. Zo'n apparaat moet kunnen worden gerepareerd en moet dus kunnen worden ontmanteld. Dat is te leren, door elke technicus, of je nu ASP bent of niet.