@markof:
Het voordeel van Apple Care is dat je nooit discussie hebt (mag hebben) en dat het meestal uitgebreider is dan de standaard garantie; als je een kop koffie over je MacBook heen gooit, valt dat niet onder de garantie, maar wel onder de Apple Care. Het nadeel is dat het bedrag wat je ervoor moet betalen buitenproportioneel hoog is, je betaalt er zo 25% voor de nieuwwaarde extra voor!
MyCom geeft 3 jaar garantie op alle laptops, dus ook de Apple MacBook's (MB/MBP/MBA). Maar toch probeert ook MyCom je nog extra garantie (je weet wel, die ene kop koffie) te verkopen.
Maar toch vind ik de MyCom methode beter dan de Apple / APR methode. Garantie moet standaard zonder discussie minimaal de wettelijke 2 jaar zijn, en liefst nog wat mee (MyCom's 3 jaar), waarmee je vertrouwen wekt bij de klant dat je achter de kwaliteit van de spullen die je verkoopt staat.
Dat je daarnaast nog een extra servicecontract probeert te verkopen is prima. Zo kan een winkelketen met relatieve lage basis-marges toch een goede service leveren voor mensen die daarvoor willen betalen.