"In het blad "bij KPN" lezen we in het artikel "Wat heb ik nodig om draadloos te kunnen internetten via ADSL van KPN?" in de laatste alinea: "Draadloos internetten via ADSL van KPN in niet mogelijk met pc's of laptops die met een besturingssysteem van MAC werken. Deze systemen kunnen wel via de aanwezige ethernetaansluiting direct op het draadloze modem worden aangesloten."Deze informatie is flauwekul, het werkt namelijk probleemloos! KPN is blijkbaar niet geïnteresseerd in Mac-gebruikers en wil geen support geven, maar Stichting Klokhuis wel. Bij ons kunt u als donateur wel terecht met uw eventuele problemen."
Het is toch schande dat zo'n groot bedrijf zulke onzin verkoopt? Ze zijn marktleider, en nu ze Tiscali hebben overgenomen weer groter geworden. Wanneer houden ze nou eens op het groeiende aantal Macgebruikers te negeren en te schofferen? En het is niet dat ze Macgebruikers niet KUNNEN helpen. De info is allemaal aanwezig!
Ik vind dat Apple Nederland zijn achterwerk maar eens in beweging moet brengen, of anders dat de Mac-fora de handen maar eens ineen moeten slaan en een actie beginnen tegen KPN.
Wat vinden jullie?
grtz, MacMiep (klant van Tiscali...)
Na een blikseminslag is de Exeriabox zonder kosten vervangen en weer werden de instellingen keurig geregeld.Ik ben een tevreden KPN gebruiker (via Hetnet, dat wel).
Toch werkt een aantal Mac-dingen best, al weet men dat niet zo (eigen ervaringen met HetNet).
Daarnaast zijn er toch wel veel individuele KPN-ers die wel gemotiveerd zijn - dienstverlenend - om elke klant te helpen (eveneens op ervaring gebaseerd), 'zelfs' als je Apple gebruikt.
Opgeteld: het kan kpn-breed een stuk beter als het om het bedienen van Mac-gebruikers gaat.Maar ja, die 'markt' is klein, dat zit dus niet mee.
Anderzijds ben ik tevreden gebruiker van Direct ADSL, en had ik de installatie zo gefixt (onder het motto van een andere Mac-gebruiker 'Ik heb geen ondersteuning nodig, ik ondersteun mezelf wel').
Kom ik er niet uit dan is er altijd MACFREAK
kunnen jullie je maandelijkse toe gemailde rekening "lezen?" Via het prog. mail??
Of ben ik nu de enige die daar een probleem mee heeft?
Juul
Ook als ik bewaar als RTF (alleen werken dan de links niet).
PS: sorry, niet goed gelezen, ik ben @KPNplanet (KPN internet+bellen)
(Bewerkt door Panico om 21:58, 3-10-2007)
Ook ik kan m'n toegemailde rekeningen niet lezen met mail !Ook niet met Planet webmail trouwens. Heb hierover al tweekeer geklaagd bij KPN , maar zonder succes.......
Verder vind ik dat elk bedrijf lekker zelf moet weten of ze wel of geen support willen leveren op welk systeem dan ook.
Er zijn bedrijven die alleen Windows ondersteunen, bedrijven die alleen apple producten leveren en bedrijven die een dienst leveren en geen support leveren op OSX. Het werkt wel, alleen helpen ze je niet.Lekker belangrijk...... Aangezien er slecht 4% ( of iets meer) marktaandeel is, is dit voor sommige bedrijven te verwaarlozen.
Wat is dat toch om elke keer op te roepen om een actie te beginnen
Maar ik ben het met Macmiep eens dat het waardeloos is, ze hebben zelf de eerste imacs aan de man gebracht nota bene!
Gottfried Julius om 20:37, 3-10-2007Heren, MAC gebruikers en bij Het Net,kunnen jullie je maandelijkse toe gemailde rekening "lezen?" Via het prog. mail??Of ben ik nu de enige die daar een probleem mee heeft?Juul
Ik klaag daar al maanden over. Totaal onleesbaar. Toen heb ik ze geprint en naar KPN opgestuurd, met een klacht.Kreeg ik een briefje terug dat ze de bijlage bij mijn brief "niet konden lezen".Het is toch ongelooflijk.
MacMiep om 19:15, 3-10-2007Het is toch schande dat zo'n groot bedrijf zulke onzin verkoopt? Ze zijn marktleider, en nu ze Tiscali hebben overgenomen weer groter geworden. Wanneer houden ze nou eens op het groeiende aantal Macgebruikers te negeren en te schofferen?
Even voor de duidelijkheid, ik zit bij Tiscali en daar hebben ze een prima Mac-helpdesk, en voor zover ik weet is daar niets aan veranderd sinds Tiscali is overgenomen door KPN. En voor xs4all geldt hetzelfde voor zover ik weet...[/news]
Daarbij kun je in heel veel plaatsen in NL alleen maar via KPN worden aangesloten en zit je dus aan ze vast. Ik vind dat dat een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee brengt. Het beste zou zijn wanneer alle Macgebruikers KPN zouden boycotten, maar dat is onmogelijk aangezien ze overal een vinger in de pap hebben.
Maar ja. Laat ik zeggen dat ik maar aan het 'Roger and me' effect denk in deze. (docu Michael Moore)
grtz, MM
(Bewerkt door MacMiep om 0:25, 4-10-2007)
Net als de doorsnee helpdesk. Klant: "ja hallo, ik heb een probleem met router / instelling zus ...'. Helpdesk: 'ja 'euh klik Start > configuratie scherm ...'. Klant: "ja maar ik heb geen Start button".
Helpdesk raakt ontregeld en gaat er nog steeds van uit dat de klant met Windows werkt. Gebruik je wat anders dan wordt je afgepoierd of er wordt een smoes verzonnen dat de enige Mac helpdesk medewerker op vakantie is ofzo. Wat een bedrijf.
Neen voor mij geen KPN!!
(Bewerkt door denn88 om 10:55, 4-10-2007)
Jurriaan om 20:29, 3-10-2007sucks dat kpn macosx niet ondersteund maar hetnet adsl en de experia box erken hier gewoon.Kom ik er niet uit dan is er altijd MACFREAK
LOL! moet je verbinding er niet uitliggen...
aaiBoek om 9:00, 4-10-2007Ik heb alles van KPN eruit gewipt hier. Maar veel mensen willen wel graag zeuren maar tegelijk ook zaken met ze blijven doen. Omdat ze het lef niet hebben op te zeggen. Van UPC ben ik ook af en Eneco staat op de lijst. En de Postbank ging ze al lang geleden voor met dat geklooi met girotel.Zo zou iedereen het moeten doen, want alleen dan gebeurt er iets. Niet door te zeuren.
Deed ik ook. Stemmen met de voeten heet dat.
MacMiep om 19:15, 3-10-2007 "Draadloos internetten via ADSL van KPN in niet mogelijk met pc's of laptops die met een besturingssysteem van MAC werken. Deze systemen kunnen wel via de aanwezige ethernetaansluiting direct op het draadloze modem worden aangesloten."
Het KAN dus wel!
(Maar ja. Wat moet je verwachten van een bestuur dat met droge ogen 5000 mensen op straat zet en dan anderhalf miljoen bonus ontvangt aan het eind van het jaar. Als je eigen personeel je al geen bal interesseert, waarom dan wel de klant?!)
AirMac om 12:10, 4-10-2007@ aaiboek en atelier: Zouden jullie dan ook de fantastische bedrijven willen noemen die nu het alternatief zijn voor de klantonvriendelijke reuzen die jullie eruit hebben gegooid?
Ja hoor. Probeer de ABNAMRO eens voor je bankzaken (hopelijk respecteert Fortis straks de nu bestaande systemen) Mocht je zaken willen doen in Zweden, de Föreningssparbanken doet het meer dan uitstekende op internetbankgebied, heel Mac vriendelijk. UPC heb ik niet meer nodig want ik kijk geen TV meer. Mijn ADSL gaat via een door Interbox geplaatst modem. Hun helpdesk bestaat uit een echt mensch die aan de andere kant van de telefoonlijn zit te wachten op hulpoproepen....... Alleen mijn mobieltje, tja, dat heeft nog steeds een KPN abo'tje. Maar ach, daar bel ik alleen maar mee, het interesseert mij dus niet welke "provider" mijn centen opstrijkt. De meeste van die fantasiebedrijven zijn trouwens na een paar jaar omgevallen, opgeslokt, van naam veranderd, whatever. Dus daarvoor geldt: net zolang zoeken tot je een club hebt die wèl vriendelijk voor de Mac is, hopen dat die lang blijft bestaan, en anders weer opnieuw zoeken....
Bert
Nou maar hopen dat Apple inderdaad ballen toont en dit gaat bedingen.