Fool om 0:02, 4-10-2007
Even voor de duidelijkheid, ik zit bij Tiscali en daar hebben ze een prima Mac-helpdesk, en voor zover ik weet is daar niets aan veranderd sinds Tiscali is overgenomen door KPN. En voor xs4all geldt hetzelfde voor zover ik weet...
KPN heeft Tiscali en Planet overgenomen. Met name op het technische vlak zijn daarmee wat dingen veranderd. Op het administratieve en marketing vlak zijn het nog steeds dezelfde piepeltjes. HetNet was altijd al een soort van merk-naam van KPN; de organisatie erachter mocht echter niet al te veel kosten, waar klanten toch nog steeds de dupe van worden/zijn. XS4ALL heeft een iets andere deal met KPN wat voor de klanten nog wel eens beter uitpakt.
Heb eigenlijks weinig op KPN aan te merken, behalve dan dat ze op hun publieke hotspots nauwelijks iets doen tegen wifi-phishing. Bijna iedere abonnee van een KPN-dochter heeft mogelijkheden om in te loggen op zo'n hotspot, maar daarvoor moet je wel je originele gebruikersnaam en paswoord gebruiken van je internet abonnement. Met de huidige opzet van publieke hotspots, is dat voor wifi-phishers af te vangen ondanks een aanwezig SSL slotje. Daarmee kunnen ze minimaal al bij je email komen... en als ze geluk hebben met je mail, zelfs bij nog meer.
(Bewerkt door Powerbooky om 1:48, 5-10-2007)