Groeten, Peter
Petje af en een 10 met griffel.John
Maar goed, misschien was dit wel een soort van tegenprestatie voor de adequate oplossing van je probleem :P
John
Den Haag is voor mij overigens iets te ver :/
Voor de volledigheid, het draadje gaat over een superdealer, maar de technische afdeling van LJS wil ik in dit draadje niet ongenoemd laten (daar werkt trouwens ook ex-redactielid MacFanGuy, maar dat terzijde, en heeft niets met mijn lof te maken).
Ik heb in het verleden gedoe gehad met een iMac Intel eerste generatie (die witte). Ondanks het feit dat ik die iMac niet eens daar gekocht had kon ik 'm op afspraak(!) langs brengen (dus hij ging dan ook meteen de reparatie in, en stond niet eerst tijden op z'n beurt te wachten) en een paar uur later weer ophalen, het nieuwe moederboard zat er al weer in.[/news]
Bij de andere Apple Store (iFactors) in Den Haag heb ik juist weer positieve ervaringen.Helaas hebben zij echter geen Technische dienst, waardoor je dan weer bij LJS terecht komt.
(Bewerkt door Paul Sondervan om 12:00, 9-05-2009)
Vraagje? Even bellen en je krijgt meestal het gewensteantwoord binnen een paar minuten.
Dit is natuurlijk mijn ervaring ...... en; Resultaten behaald in het verleden ... .. .
(Bewerkt door Plexyglazz om 13:12, 9-05-2009)
Groet, JB
(Bewerkt door jbtroost om 13:40, 9-05-2009)
Paul Sondervan om 11:53, 9-05-2009Ik heb in het verleden diverse negatieve ervaringen bij hun gehad.(o.a. bot behandeld, weigering om MacBook Pro, met AppleCare, in reparatie te nemen, ...)
Is dat erg lang geleden? Want jouw ervaring staat wel erg haaks op die van mij en de 'rest'...[/news]
Godfather om 23:41, 8-05-2009 Zitten ze alleen in Den Haag trouwens?
Zitten ze alleen in Den Haag trouwens?
Zitten, met al die veren die Robert op bepaalde plaatsen steekt?
Staan, hooguit.
Godfather om 1:40, 9-05-2009Maar een enkele post van iemand die zich enkel registreert om LJS de hemel in te prijzen neem ik niet series nee..
Er zijn zelfs bedrijven die dit aanbieden. Zij posten op forumsdat bijvoorbeeld de Canon XX een hele goede camera is.Conclusie: consumer reviews op internet zijn niet te vertouwen.
(Bewerkt door ernst om 19:06, 21-05-2009)
Vorig jaar kocht ik een iPhone bij LJS. Na een maand werden er aansluitkosten in rekening gebracht. Dit hoort op de overeenkomst te staan, maar het stond nergens vermeld, zelfs niet in de voorwaarden van LJS, Apple of T-Mobile. Als je vraagt om opheldering wordt je gewezen op klein prijslijstje in de winkel, oftewel: je had het kunnen weten.Vervolgens breng je je apparaat voor reparatie. De telefoon was nauwelijks gebruikt (zeker niet nat geweest). Hij werd gloeiendheet bij applicaties en het scherm bevroor elke dag en het bereik was zeer slecht. Waterschade was de conlcusie; kosten 257,-. Dan had ik hem maar moeten verzekeren?!Vervolgens vragen ze 55,- onderzoekskosten als je het apparaat ongerepareerd terugwilt.Ik heb gezegd dat ze m in hun h*l kunnen stoppen. Op mijn afgiftebewijs stond dat onderzoekskosten verschuldigd waren bij een softwarematige fout, dit was niet het geval; de software was up-to-date.Inmiddels een advocaat gesproken: "dergelijke kosten (zowel aansluitkosten als onderzoekskosten) mogen uitsluitend worden gerekend als de client ervan op de hoogte wordt gesteld en ermee in stemt." Mij was verteld dat ik hem gerepareerd terug zou krijgen.Ik heb een klacht gestuurd per email. Geen antwoord. Na 6 weken heb ik gebeld met de winkel zeggen ze we doen niet zoveel met de algemene email, we geven de voorkeur aan een schriftelijke klacht(?!) Van een computerwinkel nota bene.Vorige week werd ik gebeld. Ik had nog een week om de telefoon op te halen, anders wordt ie afgevoerd/ vernietigd en ik zou alsnog een rekening krijgen voor de onderzoekskosten. Toen ik hierover een vraag wilde stellen verbraken zij de verbinding (ik ben immers een lastige klant.Ik noem het lef hebben. Ik ga niet zo met mijn klanten om. Zon disrespectvol beleid als bij LJS heb ik nergens anders meegemaakt. Het apparaat heeft mij zon 850,- gekost en ik heb er slechts enkele maanden plezier van gehad en héél veel ergernis.
Zij hebben nog steeds mijn iPhone; ik noem het pure diefstal. Van een echte Apple Premium Reseller(!?) nota bene.
Zelf heb ik 6 jaar in de verkoop gezeten. Ook ik heb producten verkocht die achteraf niet bleken te deugen, maar ik ben nooit weggelopen voor mijn verantwoordelijkheden noch heb ik de hoorn erop gegooid. Ik noem het viespeukerij zoals LJS met haar klanten omgaat.
Inmiddels heb ik een iPad (online) besteld.Mooi product, maar koop hem niet bij LJS
Omdat dit je enige bericht is op het forum, en zelfs je onderschrift er op hebt aangepast, komt het wat bashend over.
Het is nogal wat negativiteit, maar het verhaal heeft altijd 2 kanten en ik kan me slecht voorstellen dat alle fouten aan hun kant liggen.
Persoonlijk zou ik jhpeeters dan ook aanraden, als je er van uit gaat dat je in je recht staat, om met de eerder genoemde advocaat een en ander uit te knokken of het verlies te nemen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je in dit geval (eventueel na het betalen van de onderzoekskosten, maar wie weet is daar met LJS wel uit te komen) dan zelf naar NodeFix (voorheen PDATech) gaat. De reparatiekosten daar zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan die van Apple.
Veel meer lijkt me niet dat we je hier voor je kunnen betekenen, want op een forum horen we in dit geval natuurlijk alleen maar één kant van het verhaal.
Als laatste nog een tip: mensen vertellen 'dat ze m in hun h*l kunnen stoppen' zal je weinig vrienden opleveren en in ieder geval niet die service waar LJS bij anderen wel om bekend staat.