Finder of Transmit maakt bij mij niets uit, denk ik.Finder heb ik nooit voltooid of bekeken aan welke snelheid het gaat.Transmit gaat het uploaden bij mij aan 20 kb/s. (± 120 MB/uur) BEDROEVEND TRAAG als je enkele GB wil uploaden.
(Bewerkt door Esquare om 16:18, 11-09-2007)
Kobes om 16:29, 11-09-2007En hoe zit het dan met het feit dat Amerikanen een stuk sneller kunnen. Hebben zij een andere Finder? Gaat alles sneller als je OSx op Engels instelt? Lijkt me allemaal nogal merkwaardig (zeker gezien eerder discussies over taalimplementatie van MacOS die superieur is aan die van MS en daardoor geen barriere zou moeten zijn). Ik snap het dus niet, waarom de USA consumenten met dezelfde 'brakke' software het wel schijnen te kunnen.Daar ook een verklaring voor?
Taalimplementatie bij MacOS X is in één woord: adembenemend goed! Natuurlijk, er kan nog wat verbeterd worden. Maar de rest huppelt er maar wat zielig achteraan.
Net mijn vriendin gesproken en die vertelde me dat ze een filmpje op haar dot-mac wilde uploaden en het maar erbij liet zitten. Duurde te lang. Filmpje was 350mb.
Als ik naar ADSL - 1 en - 2 kijk dan kan het natuurlijk wel even duren eer je het filmpje online hebt. Maar veel langer dan een uur of drie tot drie en half voor 1 Gigabyte mag het zeker niet duren en al helemaal niet ruim een etmaal. In het geval van de 350mb heeft m'n vriendin de notebook uitgezet na een uurtje of 9 ('s nachts laten uploaden). Ze heeft een geheel andere verbinding als ik dat hier heb (andere provider, ADSL 2+ ipv ADSL 1 wat ik tot m'n beschikking heb, etc).
Het enige verschil is dat ik met Engelse MacOS X 10.4.10 werk en zij in 't Nederlands met 10.4.10 (beide Intel) werkt.
It realy beats me!
Het enige wat me opvalt is dat met Transmit het vele malen sneller gaat vanaf beide notebooks. Maar ja, m'n vriendin gaat niet lopen klooien met Transmit - om vervolgens die hele rotzooi te hernoemen en verplaatsen naar de juiste directories. Haar motto: "ik gebruik een Mac, geen Unix". Zit wat in. Maar daarom des te meer opvallend dat het probleem sinds versie 10.2 slechts minimaal verbeterd is. Als de verbinding uitvalt tijdens het uploaden naar dotmac (ADSL-storing bijvoorbeeld), dan hangt de hele finder en is er geen (gezonde) mogelijkheid om verder te gaan met je werk.
Maar goed, genoeg geklaag. Mac Web Gallery is wel 'supergeil'. En werkt onder alle platforms goed!
Toch blijven grotere files niet alleen traag maar ook riskant.Halverwege blijven ze inderdaad vaak 'hangen' en moet je eenbokkesprong maken om grotere ellende netjes te ontspringen.
Dus wat ik jullie zou willen verzoeken, bekijk even het voorbeeld album van apple (of een willekeurig ander album): http://gallery.mac.com/emily_parker en kijk even via activitymonitor (activiteitenweergave) naar het aantal Kb/s. Bij de meeste Europese gebruikers ligt dit rond de 80Kb/s soms met uitschieters tot 100Kb. Voor de full-sized video ('no more sending DVD's to grandma' aldus Steve) is dit bij lange na niet voldoende voor werkbare streaming. Ook Medium schijnt dan nogal lastig te worden en bij mij stopt de video dan ook regelmatig onderweg op een 10Mbit verbinding.
Dus, nogmaals, iDisk zit vrij redelijk, maar de galleries en iWeb (waarvan helaas geen voorbeeld) schijnen nogal roet in het eten te gooien...
BTW mocht je ook publieke albums hebben Dr Apple, zou je dan een link kunnen plaatsen, dan kunnen mensen eventueel ook met jouw albums checken hoe snel het gaat. Eventuele argumenten over de load op het specifieke Apple voorbeeldalbum zijn dan ook meteen opgevangen.
(Bewerkt door Kobes om 21:21, 11-09-2007)
http://gallery.mac.com/ehurtley#100023http://gallery.mac.com/focusmedia1#100019http://gallery.mac.com/tomhedge#100066http://gallery.mac.com/sriggins#100031
Bij mij allemaal een vlakke 80 kB/s download.
Snelheid van 80 tot 176 KB/s by My gallery
Overige websites van .Mac laden sneller (uitschieters tot 800, maar ook wel 80). Ik heb zowel sites met iWeb (traagheid vooral door "zware" pagina's) als met andere tools gebouwde sites, die veel minder zwaar zijn (minder scripts, minder grafische elementen). Bijveel niet .Mac sites zie ik "laadsnelheden" van zo'n 45 KB/s, dat ervaar je dan als (redelijk) snel. (macfreak komt bij mij met zo'n 37KB/s binnen).
.Mac biedt nog vele andere mogelijkheden:a. iDiskb. synchronisatiec. af en toe wat gratis software (b.v apple loops, delen van garageband jampacks)d. gratis Back-up programmae. behoorlijk spamvrij mail-adres
etc. maar dat weet je natuurlijk al
Mijn config: ADSL-2; 4Mb down 1Mb up, router/ethernet naar mijn dual 2 Ghz G5, draadloos deel zonder encryptie (scheelt 30 -50% in snelheid) naar mijn powerbook. (iets trager dan de ethernet verbinding)
my 2 centsMacGB
wel jammer dat je je een beetje in de luren laat leggen door die computergenerated content van apple....die berichten heeft iedereen gekregen, er gebeurt niets mee volgens mij. Het feit dat je naam boven de berichten staat neemt niet aan dat ze er wat aan gaan doen, hoogstens dat ze die indruk willen wekken...
Ik vind het persoonlijk een eigenaardig probleem en denk zelf dat ze te weinig bandbreedte hebben om hun B-markt te voorzien
Bovendien heb ik ook via een andere weg van Apple begrepen dat ze het probleem wel degelijk serieus nemen. Maar een beetje druk op ketel kan natuurlijk nooit kwaad, dus als iedereen nu eens dat klachtenformulier invult.....
I understand that it has been a few weeks now that you have reported this issue to us.I am sorry for all the frustation this issue has caused and I sincerely apologize for any inconvenience.We are still working toward a resolution for the issue you have reported. As of today, I do not have any information or any time frame for a resolution.Be assure that I would love to give you good news but as this time, it is not possible.I appreciate your patience and again I apologize for all inconvenience this issue is causing to you.
Ik begin toch echt de indruk te krijgen dat ik met Eliza communiceer.
En ook opvallend dat ze eigenlijk nauwelijks reageren op klachten tenzij je aangeeft geen klant meer te willen zijn. Er zijn bedrijven die agressiever reageren, maar dit is ook wel heel voorspelbaar....
@kareltja, natuurlijk kan je dat allemaal invullen, maar de vragen zijn vooral gericht op problemen buiten Apple om en de antwoorden zijn bij iedereen hetzelfde....hoeveel formulieren moeten ze nog krijgen dan??
Esquare om 13:21, 21-09-2007Ik heb ze zojuist laten weten dat ik geen belangstelling meer heb in voortzetting van mijn .Mac account. De reactie was er binnen het uur:I understand that it has been a few weeks now that you have reported this issue to us.I am sorry for all the frustation this issue has caused and I sincerely apologize for any inconvenience.We are still working toward a resolution for the issue you have reported. As of today, I do not have any information or any time frame for a resolution.Be assure that I would love to give you good news but as this time, it is not possible.I appreciate your patience and again I apologize for all inconvenience this issue is causing to you.Ik begin toch echt de indruk te krijgen dat ik met Eliza communiceer.
Volgens mij doe je dat ook, een paar aparte zinnen met gewenste antwoorden...en wie is die 'I'? Is dat Steve Jobs of de apple-genius.....die laatste is niet bepaald verantwoordelijk voor de problemen, de eerste wel maar die zal je vast niet persoonlijk mailen...
Fool om 13:30, 21-09-2007[news]Waarom Eliza? Ik vind het een keurig mailtje (daar kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren) en het is duidelijk dat ze - jammer genoeg - nog geen oplossing voor je hebben.[/news]
Een link naar de gebruikersvoorwaarden van .mac, en wat zeggen die?
Je hebt nergens recht op, als ie het doet doet ie het en wij geven geen enkele garanties!
Hoe stom kun je zijn om daar in te trappen! Ik in ieder gaval wel aangezien het een heel mooi produkt is.....als die verdomde snelheid normaal was!
jandevries om 14:45, 25-09-2007je kan ook een .mac doosje kopen hoor.... bijv bij mail a mac etc.
Dear Karel,Please accept my apology for the delayed reply. It has been brought to my attention that you are experiencing difficulty with your .Mac account. My name is Xxxx. I am a .Mac Support Specialist, and I will be taking this case over from here. Thank you for your patience while Apple investigates the performance issues with .Mac Web Galleries that certain customers have reported. To investigate your issue further, the .Mac Engineers would like you to perform a test. I have attached a script to this email; the file name is "GalleryTest.sh". To perform the test, please do the following:1. Download the script GalleryTest.sh to your desktop2. Quit out of Safari completely.3. Open the Terminal utility (Finder>Applications>Utilities>Terminal)4. Type the following code at the prompt, and hit the enter key:sudo -s ~/Desktop/GalleryTest.sh5. You will be prompted for your administrator password. This is in order to perform a network trace.6. Then, follow the instructions that appear in Terminal.When the test is complete, it will save a file to your desktop. Attach it to your reply to this email.Thank you for helping us to investigate the issue.Sincerely,
Please accept my apology for the delayed reply. It has been brought to my attention that you are experiencing difficulty with your .Mac account. My name is Xxxx. I am a .Mac Support Specialist, and I will be taking this case over from here.
Thank you for your patience while Apple investigates the performance issues with .Mac Web Galleries that certain customers have reported. To investigate your issue further, the .Mac Engineers would like you to perform a test. I have attached a script to this email; the file name is "GalleryTest.sh".
To perform the test, please do the following:
1. Download the script GalleryTest.sh to your desktop2. Quit out of Safari completely.3. Open the Terminal utility (Finder>Applications>Utilities>Terminal)4. Type the following code at the prompt, and hit the enter key:
sudo -s ~/Desktop/GalleryTest.sh
5. You will be prompted for your administrator password. This is in order to perform a network trace.6. Then, follow the instructions that appear in Terminal.
When the test is complete, it will save a file to your desktop. Attach it to your reply to this email.
Thank you for helping us to investigate the issue.
Sincerely,
Kennelijk zijn ze er dus nog steeds (serieus) mee bezig.
Het shell programma test de download van verscheidene Apple servers en de ping naar de iDisk. Aan menumeters is te zien dat de snelheid inderdaad verschilt per server. Bij een van de servers krijg ik de trage snelheid (kennelijk de server waar de Gallery op staat, bij de andere komt het full-speed binnen.
Wordt vervolgd.....