.Mac
11 september 2007 - 16:09    reactie #25
geplaatst door: iTom
@docter apple,

Finder of Transmit maakt bij mij niets uit, denk ik.
Finder heb ik nooit voltooid of bekeken aan welke snelheid het gaat.
Transmit gaat het uploaden bij mij aan 20 kb/s. (± 120 MB/uur)  BEDROEVEND TRAAG als je enkele GB wil uploaden.

.Mac
11 september 2007 - 16:17    reactie #26
geplaatst door: Esquare
Maar dat is dan bij een abonnement met een upload van 32 kB/s, was het niet? Daar valt verder weinig eer aan te behalen. (Overigens komt 120 MB/uur overeen met 34 kB/s, dus dat is meer dan keurig.)

(Bewerkt door Esquare om 16:18, 11-09-2007)

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
.Mac
11 september 2007 - 16:21    reactie #27
geplaatst door: iTom
Inderdaad, in mijn geval lijkt de beperking te zitten in de uploadsnelheid van mijn provider, welke 256 kbps is.

:blush:

.Mac
11 september 2007 - 16:29    reactie #28
geplaatst door: Kobes
En hoe zit het dan met het feit dat Amerikanen een stuk sneller kunnen. Hebben zij een andere Finder? Gaat alles sneller als je OSx op Engels instelt? Lijkt me allemaal nogal merkwaardig (zeker gezien eerder discussies over taalimplementatie van MacOS die superieur is aan die van MS en daardoor geen barriere zou moeten zijn). Ik snap het dus niet, waarom de USA consumenten met dezelfde 'brakke' software het wel schijnen te kunnen.
Daar ook een verklaring voor?
.Mac
11 september 2007 - 16:34    reactie #29
geplaatst door: Esquare
Daar zeg je zowat. Overigens herken ik de traagheid zoals Doctor Apple die beschrijft in zijn geheel niet, maar ik heb nog nooit iets rechtstreeks vanuit iMovie gepubliceerd.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
.Mac
11 september 2007 - 16:43    reactie #30
geplaatst door: Doctor Apple

Citaat
Kobes om 16:29, 11-09-2007
En hoe zit het dan met het feit dat Amerikanen een stuk sneller kunnen. Hebben zij een andere Finder? Gaat alles sneller als je OSx op Engels instelt? Lijkt me allemaal nogal merkwaardig (zeker gezien eerder discussies over taalimplementatie van MacOS die superieur is aan die van MS en daardoor geen barriere zou moeten zijn). Ik snap het dus niet, waarom de USA consumenten met dezelfde 'brakke' software het wel schijnen te kunnen.
Daar ook een verklaring voor?

Taalimplementatie bij MacOS X is in één woord: adembenemend goed! Natuurlijk, er kan nog wat verbeterd worden. Maar de rest huppelt er maar wat zielig achteraan.

Net mijn vriendin gesproken en die vertelde me dat ze een filmpje op haar dot-mac wilde uploaden en het maar erbij liet zitten. Duurde te lang. Filmpje was 350mb.

Als ik naar ADSL - 1 en - 2 kijk dan kan het natuurlijk wel even duren eer je het filmpje online hebt. Maar veel langer dan een uur of drie tot drie en half voor 1 Gigabyte mag het zeker niet duren en al helemaal niet ruim een etmaal. In het geval van de 350mb heeft m'n vriendin de notebook uitgezet na een uurtje of 9 ('s nachts laten uploaden). Ze heeft een geheel andere verbinding als ik dat hier heb (andere provider, ADSL 2+ ipv ADSL 1 wat ik tot m'n beschikking heb, etc).

Het enige verschil is dat ik met Engelse MacOS X 10.4.10 werk en zij in 't Nederlands met 10.4.10 (beide Intel) werkt.

It realy beats me!

Het enige wat me opvalt is dat met Transmit het vele malen sneller gaat vanaf beide notebooks. Maar ja, m'n vriendin gaat niet lopen klooien met Transmit - om vervolgens die hele rotzooi te hernoemen en verplaatsen naar de juiste directories. Haar motto: "ik gebruik een Mac, geen Unix". Zit wat in. Maar daarom des te meer opvallend dat het probleem sinds versie 10.2 slechts minimaal verbeterd is. Als de verbinding uitvalt tijdens het uploaden naar dotmac (ADSL-storing bijvoorbeeld), dan hangt de hele finder en is er geen (gezonde) mogelijkheid om verder te  gaan met je werk.

Maar goed, genoeg geklaag. Mac Web Gallery is wel 'supergeil'. En werkt onder alle platforms goed!

Durf te denken!
.Mac
11 september 2007 - 16:52    reactie #31
geplaatst door: iTom
Inderdaad, dat is een kwelling bij dotmac. Als er onverhoopt iets mis gaat met de verbinding, zit je finder zo vast als iets en kan je niets anders dan enkele seconden je powerknop ingedrukt te houden.
Of als je zelf wilt stoppen met het uploaden, en je klikt stop of cancel, zelfde liedje.
.Mac
11 september 2007 - 17:17    reactie #32
geplaatst door: Peter Villevoye
Dat iDisk een WebDAV-implementatie is, is geen groot geheim.
Sterker nog: om ondersteuning onder OS9 te blijven garanderen
verwijst Apple zelf nar het opensource programmaatje "Goliath",
dat ook de overhead van de Finder passeert en razendsnel is !

Toch blijven grotere files niet alleen traag maar ook riskant.
Halverwege blijven ze inderdaad vaak 'hangen' en moet je een
bokkesprong maken om grotere ellende netjes te ontspringen.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac
11 september 2007 - 21:15    reactie #33
geplaatst door: Kobes
Als ik dan nog een keer duidelijk mag schetsen wat het probleem voor veel personen is, in ieder geval in het support forum van Apple:
het downloaden/bekijken van een webgallery gaat tergend langzaam. 80Kb/s voor een ADSL2 verbinding van, in mijn geval, 10Mbit lijkt natuurlijk nergens op. Zeker niet vergeleken met de ruim 700Kb per seconde die ik haal op de softwareupdate.
Daarnaast wordt, zoals ik ook al eerder aangaf in mijn post niet zozeer een probleem ervaren met de iDisk. Die stopt rond de 300Kb/s, allezins redelijk (hoewel zeker niet het maximaal haalbare, maar laten we daar even niet bij stilstaan).

Dus wat ik jullie zou willen verzoeken, bekijk even het voorbeeld album van apple (of een willekeurig ander album): http://gallery.mac.com/emily_parker en kijk even via activitymonitor (activiteitenweergave) naar het aantal Kb/s. Bij de meeste Europese gebruikers ligt dit rond de 80Kb/s soms met uitschieters tot 100Kb. Voor de full-sized video ('no more sending DVD's to grandma' aldus Steve) is dit bij lange na niet voldoende voor werkbare streaming. Ook Medium schijnt dan nogal lastig te worden en bij mij stopt de video dan ook regelmatig onderweg op een 10Mbit verbinding.

Dus, nogmaals, iDisk zit vrij redelijk, maar de galleries en iWeb (waarvan helaas geen voorbeeld) schijnen nogal roet in het eten te gooien...

BTW mocht je ook publieke albums hebben Dr Apple, zou je dan een link kunnen plaatsen, dan kunnen mensen eventueel ook met jouw albums checken hoe snel het gaat. Eventuele argumenten over de load op het specifieke Apple voorbeeldalbum zijn dan ook meteen opgevangen.

(Bewerkt door Kobes om 21:21, 11-09-2007)

.Mac
11 september 2007 - 23:19    reactie #34
geplaatst door: vaag
Via Google vind je zo wat publieke .Mac galerijen om uit te testen:

http://gallery.mac.com/ehurtley#100023
http://gallery.mac.com/focusmedia1#100019
http://gallery.mac.com/tomhedge#100066
http://gallery.mac.com/sriggins#100031

Bij mij allemaal een vlakke 80 kB/s download.

.Mac
13 september 2007 - 10:21    reactie #35
geplaatst door: Kobes
niemand anders deze ervaring? Zo niet, dan hoor ik graag hoe jullie mac anders is dan de mijne, dan pas ik m aan en bestel ik .Mac. Als jullie ook de lage snelheid hebben, zijn jullie dan toch tevreden en waarom? (Dan weet ik waarom ik toch een .Mac moet aanschaffen, maar nu lijkt me een dergelijke trage download voor mijn vrienden die mijn foto's willen bekijken niet echt wenselijk)
.Mac
13 september 2007 - 11:29    reactie #36
geplaatst door: Esquare
Uiteraard hebben we allemaal dezelfde 80 kB/s: dat is het probleem nu net. :)
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
.Mac
13 september 2007 - 12:30    reactie #37
geplaatst door: MacGB
@Kobes

Snelheid van 80 tot 176 KB/s by My gallery

Overige websites van .Mac laden sneller (uitschieters tot 800, maar ook wel 80). Ik heb zowel sites met iWeb (traagheid vooral door "zware" pagina's) als met andere tools gebouwde sites, die veel minder zwaar zijn (minder scripts, minder grafische elementen). Bijveel niet .Mac sites zie ik "laadsnelheden" van zo'n 45 KB/s, dat ervaar je dan als (redelijk) snel. (macfreak komt bij mij met zo'n 37KB/s binnen).

.Mac biedt nog vele andere mogelijkheden:
a. iDisk
b. synchronisatie
c. af en toe wat gratis software (b.v apple loops, delen van garageband jampacks)
d. gratis Back-up programma
e. behoorlijk spamvrij mail-adres

etc. maar dat weet je natuurlijk al

Mijn config: ADSL-2; 4Mb down 1Mb up, router/ethernet naar mijn dual 2 Ghz G5, draadloos deel zonder encryptie (scheelt 30 -50% in snelheid) naar mijn powerbook. (iets trager dan de ethernet verbinding)

my 2 cents
MacGB



.Mac
21 september 2007 - 09:54    reactie #38
geplaatst door: MacBookie
@Karel

wel jammer dat je je een beetje in de luren laat leggen door die computergenerated content van apple....die berichten heeft iedereen gekregen, er gebeurt niets mee volgens mij. Het feit dat je naam boven de  berichten staat neemt niet aan dat ze er wat aan gaan doen, hoogstens dat ze die indruk willen wekken...

Ik vind het persoonlijk een eigenaardig probleem en denk zelf dat ze te weinig bandbreedte hebben om hun B-markt te voorzien

.Mac
21 september 2007 - 10:51    reactie #39
geplaatst door: karel apple
Ik laat mij niet in de luren leggen door een mailtje, maar geloof absoluut niet in de B-markt theorie. Daarvoor is de Europese markt té belangrijk voor Apple.

Bovendien heb ik ook via een andere weg van Apple begrepen dat ze het probleem wel degelijk serieus nemen.
Maar een beetje druk op ketel kan natuurlijk nooit kwaad, dus als iedereen nu eens dat klachtenformulier invult.....

.Mac
21 september 2007 - 13:21    reactie #40
geplaatst door: Esquare
Ik heb ze zojuist laten weten dat ik geen belangstelling meer heb in voortzetting van mijn .Mac account. De reactie was er binnen het uur:

I understand that it has been a few weeks now that you have reported this issue to us.
I am sorry for all the frustation this issue has caused and I sincerely apologize for any inconvenience.
We are still working toward a resolution for the issue you have reported.
As of today, I do not have any information or any time frame for a resolution.
Be assure that I would love to give you good news but as this time, it is not possible.
I appreciate your patience and again I apologize for all inconvenience this issue is causing to you.

Ik begin toch echt de indruk te krijgen dat ik met Eliza communiceer.

:shocked:

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
.Mac
21 september 2007 - 13:30    reactie #41
geplaatst door: Robert
[news]Waarom Eliza? Ik vind het een keurig mailtje (daar kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren) en het is duidelijk dat ze - jammer genoeg - nog geen oplossing voor je hebben.[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
.Mac
21 september 2007 - 14:12    reactie #42
geplaatst door: MacBookie
Wel weer een typisch probleem.....er zal ook vast wat aan de hand zijn, maar dat kan toch geen maanden duren voor er een oplossing is?
Ik heb mijn idisk al tijden niet gebruikt omdat dat echt dramatisch traag ging. Dat schijnt nu beter te zijn men ik uit de draadjes op te maken?

En ook opvallend dat ze eigenlijk nauwelijks reageren op klachten tenzij je aangeeft geen klant meer te willen zijn. Er zijn bedrijven die agressiever reageren, maar dit is ook wel heel voorspelbaar....

@karel
tja, natuurlijk kan je dat allemaal invullen, maar de vragen zijn vooral gericht op problemen buiten Apple om en de antwoorden zijn bij iedereen hetzelfde....hoeveel formulieren moeten ze nog krijgen dan??

.Mac
21 september 2007 - 14:15    reactie #43
geplaatst door: MacBookie

Citaat
Esquare om 13:21, 21-09-2007
Ik heb ze zojuist laten weten dat ik geen belangstelling meer heb in voortzetting van mijn .Mac account. De reactie was er binnen het uur:

I understand that it has been a few weeks now that you have reported this issue to us.
I am sorry for all the frustation this issue has caused and I sincerely apologize for any inconvenience.
We are still working toward a resolution for the issue you have reported.
As of today, I do not have any information or any time frame for a resolution.
Be assure that I would love to give you good news but as this time, it is not possible.
I appreciate your patience and again I apologize for all inconvenience this issue is causing to you.

Ik begin toch echt de indruk te krijgen dat ik met Eliza communiceer.

:shocked:


Volgens mij doe je dat ook, een paar aparte zinnen met gewenste antwoorden...en wie is die 'I'? Is dat Steve Jobs of de apple-genius.....die laatste is niet bepaald verantwoordelijk voor de problemen, de eerste wel maar die zal je vast niet persoonlijk mailen... :sad:  :reading:  :confused:

.Mac
21 september 2007 - 14:26    reactie #44
geplaatst door: Esquare

Citaat
Fool om 13:30, 21-09-2007
[news]Waarom Eliza? Ik vind het een keurig mailtje (daar kunnen een hoop bedrijven nog wat van leren) en het is duidelijk dat ze - jammer genoeg - nog geen oplossing voor je hebben.[/news]

Voor mij en alle andere .Mac-gebruikers in Europa. En het Eliza-gehalte blijkt uit het feit dat het allemaal nogal clichématige standaardzinnetjes zijn. In de oorspronkelijke versie waren ze nog gescheiden door witregels ook!
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
.Mac
21 september 2007 - 14:37    reactie #45
geplaatst door: dutchwoody
Toch leuk dat mijn draadje nu wel opgepakt wordt nadat ik in eerste instantie "bijna" geen inhoudelijke feed-back kreeg. Die standaard mail heb ik ook gehad met als aanvulling dat ik voorlopig niet meer op een reactie hoefde te rekenen (dit is een vrije vertaling). Dus toch nog een mailtje gestuurd met de opmerking dat ik het volle pond betaald heb en dus ook "value for money" zou willen ontvangen.... en zowaar ik kreeg een mailtje terug met als antwoord?

Een link naar de gebruikersvoorwaarden van .mac, en wat zeggen die?

Je hebt nergens recht op, als ie het doet doet ie het en wij geven geen enkele garanties!

Hoe stom kun je zijn om daar in te trappen! Ik in ieder gaval wel aangezien het een heel mooi produkt is.....als die verdomde snelheid normaal was!


:mad:

.Mac
25 september 2007 - 14:20    reactie #46
geplaatst door: koolenboer
wilde net een .mac account nemen blijk je dit alleen te kunnen als je een creditcard hebt :mad:
Baal hier ontzettend van
hopelijk willen ze me bij macuser nog als klant
Mac Mini - 2.3 Ghz Intel Core i7 - 16 Gb Ram - 1TB HD, 2 x ATV2, Witte 64GB iPhone 4S,  Witte iPad 3 32GB, Timecapsule 2TB (Dual WiFi)
.Mac
25 september 2007 - 14:45    reactie #47
geplaatst door: jandevries
je kan ook een .mac doosje kopen hoor.... bijv bij mail a mac etc.
.Mac
25 september 2007 - 16:26    reactie #48
geplaatst door: koolenboer

Citaat
jandevries om 14:45, 25-09-2007
je kan ook een .mac doosje kopen hoor.... bijv bij mail a mac etc.

en dan krijg je gewoon die met 10gb opslag ?
Mac Mini - 2.3 Ghz Intel Core i7 - 16 Gb Ram - 1TB HD, 2 x ATV2, Witte 64GB iPhone 4S,  Witte iPad 3 32GB, Timecapsule 2TB (Dual WiFi)
.Mac
8 oktober 2007 - 09:03    reactie #49
geplaatst door: karel apple
Na een tijdje stilte van Apple's kant en een mail mijnerzijds om nog maar eens te vragen hoe het er mee staat, inmiddels de volgende reactie gehad:

Citaat

Dear Karel,

Please accept my apology for the delayed reply. It has been brought to my attention that you are experiencing difficulty with your .Mac account. My name is Xxxx. I am a .Mac Support Specialist, and I will be taking this case over from here.

Thank you for your patience while Apple investigates the performance issues with .Mac Web Galleries that certain customers have reported. To investigate your issue further, the .Mac Engineers would like you to perform a test. I have attached a script to this email; the file name is "GalleryTest.sh".

To perform the test, please do the following:

1. Download the script GalleryTest.sh to your desktop
2. Quit out of Safari completely.
3. Open the Terminal utility (Finder>Applications>Utilities>Terminal)
4. Type the following code at the prompt, and hit the enter key:

sudo -s ~/Desktop/GalleryTest.sh

5. You will be prompted for your administrator password. This is in order to perform a network trace.
6. Then, follow the instructions that appear in Terminal.

When the test is complete, it will save a file to your desktop. Attach it to your reply to this email.

Thank you for helping us to investigate the issue.

Sincerely,

Kennelijk zijn ze er dus nog steeds (serieus) mee bezig.

Het shell programma test de download van verscheidene Apple servers en de ping naar de iDisk.
Aan menumeters is te zien dat de snelheid inderdaad verschilt per server.
Bij een van de servers krijg ik de trage snelheid (kennelijk de server waar de Gallery op staat, bij de andere komt het full-speed binnen.

Wordt vervolgd.....