Campagne: iPhone-gebruikers boos over Apple Wallet‑advertentie voor film ‘F1’
https://www.nieuws.marketing/strategie_nieuws/campagne-iphone-gebruikers-boos-over-apple-wallet%E2%80%91advertentie-voor-film-f1/Deze melding werd door veel ontvangers als een belediging ervaren, zoals eerder opgemerkt door zowel TechCrunch als 9to5Mac. Mensen vergelijken het met Apple’s beruchte U2‑blunder in 2014, toen het het toen nieuwe album van de band zonder toestemming toevoegde aan meer dan 500 miljoen iTunes-accounts — zonder mogelijkheid om het te verwijderen. Die promotionele misstap kostte Apple naar verluidt meer dan 100 miljoen dollar. Kort daarna bracht Apple een tool uit waarmee gebruikers het album uit hun bibliotheek konden verwijderen.
John Gruber: More on Apple’s Trust-Eroding ‘F1 The Movie’ Wallet Sending this ad is completely destructive to all the hard work other teams at Apple have done to make Apple Wallet actually private — and, more importantly, to get users to believe that it’s private. That Apple can be trusted in ways that other “big tech” companies cannot. The perception of privacy is just as important as the technical details that make something actually private. I try very seldom to call for anyone to be fired, but I think whoever authorized this movie ad through Wallet push notifications ought to be canned.
Discussie op
HN.
