Ik heb vandaag mijn contract laten ontbinden, heb het helemaal gehad met T-mobile.
Zijn er nog meer Macfreaks die dit gedaan hebben?
Groeten Kruimel91
sinds maandag T-mobile/ iphone en wil graag weten hoe jij dit gedaan hebt..dat zegt genoeg vrees ik.. gr Erwin
Maar ik ben wel benieuwd hoe zoiets in z'n werking gaat ('t ontbinden van je contract),en waarom jij dit wel graag wilde doen
Je koopt het toestel, al dan niet met subsidie, en wordt eigenaar.Je neemt een dienst af en vervolgens leveren ze een wanprestatie.
Je kunt je dienst dan annuleren, maar T-mobile heeft niet zo maar recht op het toestel. Hoogsten zou er iets in de voorwaarden kunnen staan over de subsidie terugbetalen.
het ontvangst van Vodafone is stukken beter!
En daar komt nog eens bij dat mijn gesprekken geregeld wegvielen en dat de bekende druppel was.
Calvin om 14:28, 11-09-2008Nou, over het inleveren van het toestel zijn de nodige discussies gevoerd.Je koopt het toestel, al dan niet met subsidie, en wordt eigenaar.Je neemt een dienst af en vervolgens leveren ze een wanprestatie.Je kunt je dienst dan annuleren, maar T-mobile heeft niet zo maar recht op het toestel. Hoogsten zou er iets in de voorwaarden kunnen staan over de subsidie terugbetalen.
Weet jij waar ik hier meer info over kan vinden?
JPZ om 14:12, 11-09-2008Het toestel moet je dan wel inleveren ja,anders denk ik dat er massaal opgezegd zou worden.
Dat lijkt mij ook. Dan zou ik ook meteen gaan klagen, hup weg contract, toestel houden en dan een sim only abo erin of verkopen. Lijkt me sterk dat er niet iets in het contract staat dat je het toestel moet inleveren.
Omdat je zegt "EN DIT IS PERSOONLIJK alvorens ik commentaar krijg"
Ieder moet wat mij betreft voor zich weten wat hij of zij doet of vindt m.b.t. de telefoon... Persoonlijk vind ik het erg fijn af en toe onbereikbaar te zijn
Haha ben zelf ook graag af en toe onbereikbaar maar dan wel als ik het wil en niet T-Mobile : )
Een dergelijke manier van handelen geldt volgens mij voor bijna elke service.Je moet van wat ik weet een (serviceverlenend) bedrijf altijd de kans geven omhet binnen afzienbare tijd op te lossen. Op die manier sta je gerechtelijk ook sterker.Lukt ze dit niet, dan kun je ze in gebreke stellen en het contract laten ontbinden.Het kan zijnd dat dat gerechtelijk moet gebeuren, maar dat weet ik niet. Wat ik welweet is dat als je naar de rechter stapt omdat T-Mobile het contract niet direct wiltontbreken, de rechter ook eerst wil zien of je ze een kans hebt gegeven.Op dat moment komt een aangetekende officiële brief goed van pas, omdat jedaarmee kunt aantonen dat je ze daadwerkelijk een (reële) kans hebt geboden.
Ik kan ernaast zitten hoor, maar zo ongeveer ging dat bij m'n vader toen hij van UPC-digital af wilde
@kruimerl91 ik krijg bij jouw post het gevoel dat je een brief gestuurd hebt (of gebeld) naar t-mobile met de mededeling dat je het contract eenzijdig opzegt (en dus t-mobile niet de kans geeft om de problemen op te lossen)... maar ik vraag me af of t-mobile dat zomaar accepteert.. of wel ?
- Armand
kruimel91 om 16:52, 11-09-2008Heb ik gevraagd maar was maar een mogelijkheid tot houden iPhone en dat is om contract af te kopen en ja dan is mege duur.
en wat heb je betaald om 'in te stappen'?
3G snelheid en bereik Vodafone vs T-Mobile
http://macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=21&topic=544&highlight=3g
Kon de update wel afwachten maar heb het echt gehad met T-Mobile er is mij een te groot verschil met Vodafone.
Peter Villevoye om 18:51, 11-09-2008Jammer dat je de software-update niet wil afwachten die Applevoor morgen gepland heeft. En heb je meerdere iPhones getest ?Misschien had je gewoon een defect exemplaar te pakken...
Die test heb ik gedaan...... Ik had de indruk dat (naast de problemen rond Tmobile's bereik) de Iphone 3G niet optimaal presteert. Ik heb in 'n ander draadje melding gemaakt van het feit dat mijn Iphone wegvalt als ik 'm in m'n handpalm (heel normaal eigenlijk...!) vasthoud met vier vingers en een duim omklemd. Pak ik 'm vervolgens weer tussen twee wijsvingers ( minder contact dus) dan loopt de ontvangst (zichtbaar) weer op. Bij een sterke ontvangst merk je dit niet maar bij de slechte ontvangst alhier loopt ie dus zover terug dat gesprekken worden verbroken. Volgens mij is daarmee aangetoond dat ook de Iphone onderdeel is van het probleem waar Tmobile mee zit. Om zeker te zijn heb ik dit ook nog eens een keer gechecked bij een geautoriseerd Apple centre alwaar drie medewerkers hetzelfde constateerden. Vervolgens bleek daarbij ook nog eens dat de Iphone van een van de medewerkers precies hetzelfde resultaat opleverde..... Ook ik heb 50% korting gekregen voor twee maanden en ik heb bevestigd gekregen dat ik van dit abbonnement af kan als Tmobile niet binnen redelijke tijd voor een oplossing zorgt. Uiteraard wacht ik de update van morgen met spanning af.......
Peter Villevoye om 19:53, 11-09-2008Qua service heb ik ook geen hoge pet op van T-Mobile; ze maken fout-op-fout bij mijn regeling nummerbehoud.
Ik vulde dat formulier ook met bibberende pen in. "Oh, dat gaat weer gezeur worden: wekenlang niet bereikbaar, informeren, nummer kwijt, helpdesken bellen, wachten, nog meer wachten," dacht m'n grijze massa lekker pro-aktief op basis van niet behaalde successen uit het verleden.
En laat ze dat nou nét helemaal foutloos, feilloos, snel en volkomen correct hebben verwerkt..!
[ Ger ][/news]