Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 18:53   
geplaatst door: michielkorff
Het Ford Pinto dilemma. Ongeveer 35 jaar geleden was er een auto, soort kaasstolp, waar de benzine tank te dicht op de achterbumper was gemonteerd. http://www.fordpinto.com/blowup.htm
Als je met een bepaalde snelheid van achter werd aangereden bestond de kans dat de auto in brand vloog met alle gevolgen van dien. Ford heeft toen besloten om de betreffende voertuigen niet terug te halen en aan te passen, veel te duur, maar eventuele rechtszaken van slachtoffers tegemoet te zien en te betalen, veel goedkoper. Volgens mij doet  :apple: dit nu ook, net zo lang  ontkennen, tegen beter weten in, en wachten op wat er komen gaat, waarschijnlijk veel goedkoper maar zeeeeer klant onvriendelijk :mad:

Het zou goed zijn als gedupeerde de hoofden bij elkaar gaan steken en samen tegen  :apple: gaan procederen :smile: Ook zij die al lang weer een nieuwe  :apple: hebben gekocht. :wink:


HOMO SUM ET NIL HUMANI A ME ALIENUM PUTO
Ik ben een mens en ik beschouw niets menselijks als vreemd aan mij
Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 19:08    reactie #1
geplaatst door: Robert
[news]Sorry, maar het vergelijk met het design van auto waarbij van te voren al van verbrandde en dodelijke slachtoffers werd uitgegaan en op economische basis werd beslist om het extra geld niet uit te geven met een computerbouwer die (waarschijnlijk) een vergissing heeft begaan en die dat tot nu toe (nog?) niet heeft bevestigd vind ik bijna misselijk makend.

Tel daarbij op dat als Apple eenmaal overtuigd is van een designfout dit (voor zover ik weet) altijd keurig is opgelost, en dit draadje komt bij mij wel erg bizar over.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 19:19    reactie #2
geplaatst door: Jules
Over welke vermeende ontwerpfout heb je het?
Apple heeft namelijk nogal wat computers met een G4 processor op de markt gebracht door de jaren heen.
Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 19:22    reactie #3
geplaatst door: Robert
Ik neem aan dat we het hier over hebben.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 19:26    reactie #4
geplaatst door: michielkorff
Probeer het van uit een economisch stand punt te bekijken fool, natuurlijk is het Pinto geval veel erger en is het mijn bedoeling zeker niet om te suggereren dat het even erg is als het G4 probleem. Maar uit eindelijk heeft het allemaal met geld te maken. Ook al is het in het verleden goed gekomen is het voor de gedupeerde nu ook niet fijn om te moeten wachten tot dat  :apple: eindelijk kleur bekend. En waarom ik het Pinto dilemma gekozen heb? omdat dat een heel bekend voorbeeld is hoever men kan gaan.

HOMO SUM ET NIL HUMANI A ME ALIENUM PUTO
Ik ben een mens en ik beschouw niets menselijks als vreemd aan mij
Ontwerpfout G4 vs Ford Pinto 1971
6 mei 2007 - 19:53    reactie #5
geplaatst door: Robert
[news]Hm, ben persoonlijk niet vies van een ongenuanceerd voorbeeld om een punt extra duidelijkheid te geven, maar deze vergelijking vind ik wel erg ver gaan. Maar goed, daar gaat het niet over.

Het 'bewijs' van de Deense Consumentenbond is nog wel erg vers, dus ik zou dat eerst nog wel eens bevestigd willen zien door een andere partij. En (zoals ik al eerder zei) als daar overtuigend bewijs voor is dan zal Apple op een gegeven moment waarschijnlijk wel over de brug komen.
Vergeet niet dat Apple ook eerst altijd zal moeten kijken waar de pijn precies zit en of die weer eventueel op een toeleverancier verhaald kan worden etc.

Ik geef onmiddellijk toe dat dat voor de betrokkenen heel vervelend kan zijn, maar tot nu toe heb ik wel met de manier waarop Apple e.e.a. heeft opgelost kunnen leven.
En vergeet niet dat AppleCare in al dit soort gevallen (volgens mij) een pasklare oplossing had geleverd...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.