Iedereen kan van alles roepen waarom Safari beter dan FF zou zijn, ik vind en blijf de huidige versie een drama browser vinden. Mijn mening, hoef je niets mee te doen
ettepet om 12:39, 3-09-2008Probeer het eens met het niet blokkeren (dus toestaan) van popups.
Dat was voor mij de oplossing om Safari te kunnen blijven gebruiken bij het internetbankieren bij de Rabobank
ettepet om 14:33, 3-09-2008Citaatettepet om 12:39, 3-09-2008Probeer het eens met het niet blokkeren (dus toestaan) van popups.Dat was voor mij de oplossing om Safari te kunnen blijven gebruiken bij het internetbankieren bij de Rabobank
Het toestaan pop-ups lost helaas niet problemen op die hier gemeld worden...
ettepet om 14:33, 3-09-2008Probeer het eens met het niet blokkeren (dus toestaan) van popups.Dat was voor mij de oplossing om Safari te kunnen blijven gebruiken bij het internetbankieren bij de Rabobank.
macsiem om 16:11, 3-09-2008Webkit nog niet geprobeerd?
Flix om 16:27, 3-09-2008Maar wil je zeggen dat het nu het actuele probleem oploste van webpagina-knoppen die niet actief lijken te zijn?!
Ja, bij mij wel. Die knoppen zijn javascript-gestuurd; wellicht dat die effe een hulp-venstertje nodig hebben...
Voorbeeldje van een niet-drempelsvrije submit:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">maakCellOnderKnop("OK + verzenden ",7,"sendReq('BETFFRT')",99,"Ik wil de opdrachten verzenden");</SCRIPT>
Ook aandelen overboeken.kopen enz gaan goed geen enkel probleem hier
(Bewerkt door geukens om 21:22, 3-09-2008)
Nog een laatste optie: test Safari en de Rabo-websiteeens in een andere gebruiker (maak desnoods ff eentjeaan voor de test) en kijk of je dan hetzelfde euvel hebt.Zo ja - dan is het hardnekkiger, zo nee (en dat denk ik)dan zit er iets dwars in je .plist-bestand.
Heb even jouw aanbeveling uitgevoerd. Nieuwe test-gebruiker aangemaakt, safari opgestart, naar rabobank, en uitgeprobeerd. Helaas, zelfde resultaten. Dus is het geen .plist probleem (dus specifiek bij mij alleen), maar toch een safari/rabo bug. Om het maar even in deze termen te benoemen.
Omdat ik altijd update, kan ik in ieder geval niet nagaan of dezelfde verschijnselen zich al dan niet voordoen bij eerdere versies van safari i.c.m. leopard.
Hier met Safari 3.1.2 op 10.4.11 geen problemen.
(Bewerkt door ettepet om 8:56, 4-09-2008)
Van de Rabobank kreeg ik deze email:
"(..) De door u gebruikte combinatie van browser en besturingssysteem wordt niet ondersteund door de Rabobank. Rabo Internetbankieren is ontwikkeld met moderne internettechnologie en werkt het beste met de volgende combinaties van browsers en besturingssystemen, welke ondersteund worden door de Rabobank helpdesk: * Internet Explorer 6.0 SP 1 op Windows XP * Internet Explorer 6.0 SP 2 op Windows XP * Internet Explorer 7.0 op Windows XP * Internet Explorer 7.0 op Windows Vista * Mozilla Firefox 2.0 op Windows Vista Indien u geen gebruik maakt van Windows Vista of Windows XP, kunt u hieronder een lijst vinden met browsers die mogelijk geschikt zijn om te internetbankieren op het door u gebruikte besturingssysteem. De Rabobank biedt hiervoor echter geen ondersteuning: * Windows 98/ME/2000: Internet Explorer 6.0 SP1 * MacOS 9: geen geschikte browser verkrijgbaar. * MacOSX 10.0 en 10.1: geen geschikte browser verkrijgbaar. * MacOSX 10.2 en hoger: Firefox 2 * Linux/*BSD: Firefox 2 Firefox 2.0 kunt u als volgt downloaden: (...)"
Rabo Internetbankieren is ontwikkeld met moderne internettechnologie en werkt het beste met de volgende combinaties van browsers en besturingssystemen, welke ondersteund worden door de Rabobank helpdesk: * Internet Explorer 6.0 SP 1 op Windows XP * Internet Explorer 6.0 SP 2 op Windows XP * Internet Explorer 7.0 op Windows XP * Internet Explorer 7.0 op Windows Vista * Mozilla Firefox 2.0 op Windows Vista
Indien u geen gebruik maakt van Windows Vista of Windows XP, kunt u hieronder een lijst vinden met browsers die mogelijk geschikt zijn om te internetbankieren op het door u gebruikte besturingssysteem. De Rabobank biedt hiervoor echter geen ondersteuning: * Windows 98/ME/2000: Internet Explorer 6.0 SP1 * MacOS 9: geen geschikte browser verkrijgbaar. * MacOSX 10.0 en 10.1: geen geschikte browser verkrijgbaar. * MacOSX 10.2 en hoger: Firefox 2 * Linux/*BSD: Firefox 2
Firefox 2.0 kunt u als volgt downloaden: (...)
Met andere woorden, Firefox wordt NIET ondersteund, een oude versie van Firefox wordt ondersteund.Ze zijn bij de Rabobank echt geschift geworden. Moderne internettechnologie? Pardon?
Over het wel of niet fijn vinden van Safari hoeven we hier niet te discussiëren lijkt me. Ik betaal voor een dienst, die de Rabobank feitelijk niet aan mij kan leveren omdat ik op een mac werk. Een verouderde browser aanraden vind ik absoluut onacceptabel.
Overigens probeer ik dit onderwerp ook aan te kaarten bij de Consumentenbond (eerst maar eens via het forum). Die krijgen denk ik meer gedaan wanneer er klachten zijn dan wanneer iedereen met zijn klachten naar de Rabobank stapt.
(Bewerkt door falleri om 14:11, 16-10-2008)
Het is ook helemaal geen probleem om Safari te ondersteunen.IE ondersteunen is een stuk lastiger. Is er een klaaglink?