@Ziegler Het gaat niet om een juridische kwestie, het gaat om een excuus. Bij voorkeur samen met de teruggave van de kosten of in ieder geval de softwarekosten.
Omdat ik nog steeds geen reactie/ontvangstbevestiging heb gehad heb ik nu naar alle filialen en de business afdeling een kopie van de e-mail gestuurd. Ik hoop dat er nu snel reactie komt....
Succes anyway.
Laat in ieder geval duidelijk zijn dat ik niet achter een dergelijke aanpak sta. Dit leidt m.i. makkelijk tot verharding van de standpunten en dientengevolge een verdere polarisatie. Een oplossing is daarmee verder weg dan ooit.
Sterkte. Het belangrijkste is dat je mama opnieuw plezier heeft aan haar computer.
Overigens een probleem in de meeste winkels, totaal gebrek aan service, niet alleen bij Apple.
@TS Ik geef je groot gelijk, de wijze waarop je moeder is behandeld geeft mijeen hele nare smaak in de mond. Misschien moeten de resellers eens op opfriscursus bij de Genius bars in de Apple stores in de US en Canada, daar ben ik altijduitstekend geholpen, met software issues maar ook met een kapotte HD, en nooit 1 cent hoeven betalen. (toegegeven, wel met Applecare of in eerste jaar na aanschaf)maar altijd met een big smile en nooit een onvertogen woord
Het feit dat ze zo moeilijk doen met reparaties is simpelweg omdat ze daar hun geld mee verdienen. Niet met de verkoop van Apple spullen, die marge is gewoon te klein. Ze moeten het hebben van de reparaties en randapparatuur/accessoires verkoop.
In ieder geval wens ik je veel succes met het terugvorderen van de reparatiegelden maar ik acht je kans erg klein...
B.t.w. Mail A Mac is onderdeel van iCentre... maar dat is al een tijdje bekend hoor. Niks overgenomen door een ander bedrijf.
Wat te denken iFactors?
Het verhaal van de TS kan ook op deze Apple Premium Reseller slaan. Er zullen vast nog veel meer Apple Premium Resellers zijn waar dit verhaal van toepassing kan zijn.
(Bewerkt door Paul Sondervan om 9:10, 19-05-2010)
Beste...
Aangezien ik geen ontvangstbevestiging en/of reactie heb gehad stuur ik hierbij nogmaals mijn garantie- en serviceklacht.Graag doorsturen naar bedrijfsleider / leidinggevende.
en dan weer de brief Ik geef ze nog een paar dagen.
Wel alle adressen in de bcc
@Glenn mamma is weer lekker aan het maccen
Ik word loch wel een beetje droevig van de slechte ervaringen met APR's...
Als je computer onder garantie is, zou je totaal niks moeten betalen! software of hardware!Dinge repareren en aanrekenen zonder toestemming, kan gewoon niet!
Je had nooit mogen betalen, betalen = akkoord.
Mischien kan je via de site van handelsregistratie een naam/telefoon vinden van de zaakvoerder.Anders bel je gewoon, en vraag je naar de zaakvoerder.
Overigens is het een misverstand dat betalen in zou houden dat je accoord gaat met het bedrag. Natuurlijk kan een verkoper dat beweren, dat maakt het nog niet waar. Al heeft de overeenkomst geen ontbindende voorwaarden gehecht aan de factuur, deze bestaan natuurlijk wel. Als consument heb je rechten.Wellicht is het raadzaam de consumentenbond eens te raadplegen.
Ik heb een uitgebreide e-mail met klachten gestuurd naar het betreffende filiaal.Zij zouden 'm doorsturen naar de leidinggevende. In die e-mail stond ook een verzoekvoor een ontvangstbevestiging. Dit is nu een week geleden.
Een paar dagen terug heb ik de e-mail weer gestuurd naar alle drie de filialen.Nog steeds geen ontvangstbevestiging!!
Ik begin er knap genoeg van te krijgen!
PjotriDVDguru om 23:15, 19-05-2010Van mij hoef je geen naam te noemen. Spijtig genoeg kunnen vergelijkbare situaties en vele winkels voorkomen. Van belang is wel hoe de winkel reageert wanneer de hen erop aanspreekt. Het lijkt me raadzaam in gesprek te gaan met de juiste persoon. Wellicht de eigenaar of locatie manager. Overigens is het een misverstand dat betalen in zou houden dat je accoord gaat met het bedrag. Natuurlijk kan een verkoper dat beweren, dat maakt het nog niet waar. Al heeft de overeenkomst geen ontbindende voorwaarden gehecht aan de factuur, deze bestaan natuurlijk wel. Als consument heb je rechten.Wellicht is het raadzaam de consumentenbond eens te raadplegen.
Je hebt gelijk,dat betaling geen akkoord verklaring is,maar meestal heeft de klant zijnmachine nodig,en heeft dus geen optie dan te betalen,immers je machinewordt dan in veel gevallen achter gehouden als borg.Jammer,maar zo werkt het hier in NL.Bij garages is het meestal niet anders met auto,s etc,heb ik helaas een keer ondervonden.Wat ze zich meestal niet realiseren is dat zo,n truuk meestal maar 1x werkt,en de klant nooitmeer terugkomt.
Het is maar wat je belangrijk vindt als bedrijf.
JPZ om 20:45, 18-05-2010knipOverigens een probleem in de meeste winkels, totaal gebrek aan service, niet alleen bij Apple.
Okkie om 18:56, 18-05-2010knipIk verwacht in ieder geval een reactie op mijn e-mail en zit er zowiezo aan te denken om de zaak maar eens bekend te maken bij Apple Benelux, als karel apple voorstelt...
? Apple Benelux is geen eigenaar van de winkelketen of aandeelhouder. Apple Benelux verkoopt hardware aan die winkelketen. Ik denk niet dat ze zich erg druk zullen maken om jouw klacht. Pas wanneer jouw machine niet te repareren is zal Apple Benelux voor jouw een andere dealer opsnorren waar jij je machine naar toe kunt brengen. Als je gelijk blijkt te hebben en de machine is nog stuk zal je machine als deze in de garantie zit gratis worden gemaakt.
Ik heb een probleem met een dealer gehad (1 van de 2 grote) en nadat de machine zeer slecht was gemaakt en ik zelf naar een andere (kleinere) dealer was gestapt was de oplossing nabij. De machine was door de kleinere dealer nagekeken en die vond de reparaties zo schunnig gedaan dat hij hiervan foto's heeft gemaakt en die naar Apple heeft gestuurd. Apple heeft toen een compleet nieuwe machine gestuurd zonder enig probleem. Geluk bij een ongeluk na 1 jaar ellende was dat ik een compleet nieuw model kreeg omdat mijn imac niet meer te leveren was.
Ik heb het nu helemaal gehad.
(Bewerkt door Okkie om 18:17, 22-05-2010)
Mischien moet je dit adres eens proberen?Ik woon in belgie, dat onderste een ondernemingsnummer of telefoon?Volgens mij de hoofdzetel!
Macinside- Computer-apparatuur en -systemen
Broederenstraat 247411LBDeventer
0570-627878
(Bewerkt door Digitallife om 9:08, 21-05-2010)
Juul
Als ze dat nou ook bij mij en mijn moeder hadden gedaan...Als ze nu eens netjes hadden gereageerd op de e-mail.
@DigitallifeAls ze al niet reageren op e-mail, dan zal een brief ook niet veel helpen vrees ik.
(Bewerkt door Okkie om 18:07, 22-05-2010)