Maar nu toch een paar dingen meegemaakt die ik niet netjes / zeer slordig vind.
- Producten zijn naar het verkeerde adres gestuurd. Ik ben recent binnen hetzelfde postcodegebied verhuisd en omdat dan alleen het adres veranderd, gaat er bij de computer van mail-a-mac geen lampje branden en worden alle spullen naar mijn OUDE adres verstuurd. Ondanks het feit dat op de site van mail-a-mac én op de bestelbevestiging mijn NIEUWE en GOEDE adresgegevens staan. Aan de telefoon wordt daar zeer laconiek op gereageerd. "Oh, dat kan gebeuren..."
- Producten (in dit geval 2 reepjes werkgeheugen) zijn op andere websites veel goedkoper. Zonder dure verzendkosten. Dat scheelt per reepje wel meer dan 13 euro. Daar had ik zelf van te voren even op moeten letten, daar ben ik mij van bewust. Maar dat is dan weer het (misplaatste?) vertrouwen in mail-a-mac.
- "Voor vragen bel grats met 0800-...." Helaas werkt dat dus niet met een mobiele telefoon en moet je weer een betaald 0900-nummer bellen. Vind ik ook al niet netjes.
Kortom, slechte ervaringen met Mail-a-Mac. Gelukkig is mijn nieuwe werkgeheugen wél terecht gekomen aangezien er op mijn oude adres nog iemand woont die zo aardig was om het door te sturen. Maar de de manier waarop er bij mail-a-mac werd gereageerd op bovenstaande vind ik absoluut niet netjes.
Ik dacht toen dat mijn Powerbook stuk was, dus ik naar hun collega's van iCentreXL, die wel heel erg in de buurt zitten van MaM, om mijn Powerbook in te ruilen....... voor een iMac. Bij iCentre worden de in te ruilen spullen eerst even getest en drie keer raden............. er zit kapot geheugen in mijn Powerbook was de mededeling.
Dus mijn vertrouwen heeft ook een deukje opgelopen.
(Bewerkt door tantepoes om 9:51, 3-10-2008)
(Bewerkt door tantepoes om 9:52, 3-10-2008)
Verder is de reactie "Oh, dat kan gebeuren..." niet héél erg netjes, maar ook geen ramp lijkt mij.
En de prijs, tja, de ene keer is de ene duurder en de andere keer de ander, dat vind ik inderdaad aan jou om dat uit te zoeken.
Al met al lijkt het me nogal weinig om hier een draadje over te starten, zeker omdat een bedrijf er toch eventueel wat schade door zou kunnen ondervinden...[/news]
Lijkt me meer iets om met MaM op te lossen, moet wel uit te komen zijn.
Je hebt nu een second opinion, dus kun je misschien je geld terugvragen?
Groot gedeelte van dit forum roept altijd: "bestellen bij mail-a-mac, prima service". Nou dat is mooie reclame voor hun, nu in deze post even het tegenovergestelde.
Dat het geheugen duurder is dan bij een ander lijkt me 100% je eigen fout,als je klakkeloos bij de eerste koopt op basis van ervaringen uit het verleden zal dat wel vaker gebeuren.
Vervelend,maar het lijkt me nou niet echt zo dramatisch slecht.
En het laatste, en dan laat ik dit voor wat het is, er zijn bedrijven die het verschil in prijs terug betalen. Dat hoeft MaM niet te doen. Pas dan wel even je slogan aan die op een kaart staat die ze meezonden: "Of kijk voor de laagste prijzen van Nederland op internet..."
Mijn ding gezegd. Case closed.
Apple-dealers en de Apple-winkel hanteren belachelijke torenhoge prijzen.
Die andere problemen ,heb ook wel eens gehad dat een product naar iemand anders was gestuurd,lag er niet erg wakker van,kreeg 'm paar dagen later opgestuurd,heb daarna nog 3 keer eenzelfde gekregen(dvd-slim-brander deed 't 1 dag!)zonder kosten,zonder de kapotte terug hoeven te sturen(gooi maar weg).Was wel bij een andere zaak.
En dan dat gratis nummer.......probleem van niets.
De enigste intelligente opmerking wat je hier schrijft is: "Of kijk voor de laagste prijzen van Nederland op internet..."
Laatst heb ik een Airport-extreme bij ze gekocht, omdat mijn router kapot was gegaan. Toen ik de Airport-extreme had geïnstalleerd, bleek mijn internet-verbinding plus lokale netwerk nòg niet te werken: niet omdat de geleverde Airport-extreme niet goed was, maar omdat er softwarematig bij mij een aantal dingen in de knoop zat; en die knoop kon ik zelf niet ontwarren.
Eén van de heren van Mail-a-Mac heeft toen uitgebreid de tijd genomen om mij uit de penarie te helpen. En dat vond ik buitengewoon aardig: want uiteindelijk was Mail-a-Mac alleen verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde waar, en niet voor mijn software-problemen.
Die geheel belangeloze assistentie heb ik zeer op prijs gesteld, en is voor mij de reden dat ik mijn spullen bij Mail-a-Mac blijf bestellen, ook al zijn die bij hen misschien af en toe een klein beetje duurder dan elders.
Als ik moet kiezen tussen een iets hogere prijs met goede service en een bodemprijs zonder service, is voor mij de keus gauw gemaakt.
Het spijt me erg, maar ik zie geen argumenten om daar nu een draadje over te beginnen. Het tegenovergestelde zou ik ook vinden: Een draadje met jubeluitingen over goed afgeleverd geheugen gaat net zo goed nergens over.
Overigens is mailamac gewoon icentre dacht ik, in ieder geval een bekende APR, alleen een goedkopere variant omdat het een webshop is met service op een lager niveau in die zin, het mag niet zoveel kosten. (Niet dat hierdoor de service ook automatisch slechter is maar het geld moet ergens vandaan komen.)
Wat ik alleen jammer vind van dit topic, ondanks dat ik het eens ben met de gedachte dat ook negatieve ervaringen gedeeld mogen worden, dat het zo is neergezet met een ondertoon alsof het een rampzalige service is.
Ali Kruik om 10:48, 3-10-2008Het grote voordeel van een forum is o.a. dat je zowel positieve als negatieve ervaringen kunt delen.
En dat is dus precies wat we hier nu doen.