slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:39   
geplaatst door: devries89
Helaas om te moeten zeggen, want voor velen (en dat wás het ook voor mij) was het bestellen van Apple producten altijd bij Mail-a-Mac altijd plezierig.

Maar nu toch een paar dingen meegemaakt die ik niet netjes / zeer slordig vind.

- Producten zijn naar het verkeerde adres gestuurd. Ik ben recent binnen hetzelfde postcodegebied verhuisd en omdat dan alleen het adres veranderd, gaat er bij de computer van mail-a-mac geen lampje branden en worden alle spullen naar mijn OUDE adres verstuurd. Ondanks het feit dat op de site van mail-a-mac én op de bestelbevestiging mijn NIEUWE en GOEDE adresgegevens staan.
Aan de telefoon wordt daar zeer laconiek op gereageerd. "Oh, dat kan gebeuren..."

- Producten (in dit geval 2 reepjes werkgeheugen) zijn op andere websites veel goedkoper. Zonder dure verzendkosten. Dat scheelt per reepje wel meer dan 13 euro. Daar had ik zelf van te voren even op moeten letten, daar ben ik mij van bewust. Maar dat is dan weer het (misplaatste?) vertrouwen in mail-a-mac.

- "Voor vragen bel grats met 0800-...." Helaas werkt dat dus niet met een mobiele telefoon en moet je weer een betaald 0900-nummer bellen. Vind ik ook al niet netjes.

Kortom, slechte ervaringen met Mail-a-Mac. Gelukkig is mijn nieuwe werkgeheugen wél terecht gekomen aangezien er op mijn oude adres nog iemand woont die zo aardig was om het door te sturen. Maar de de manier waarop er bij mail-a-mac werd gereageerd op bovenstaande vind ik absoluut niet netjes.  

oprheus melted the heart of persephone
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:50    reactie #1
geplaatst door: Espresso
Toch niet echt een drama waarvoor je zo'n leverancier meteen maar internetbreed aan de schandpaal zet.  :blink:
The best things in life aren't things
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:51    reactie #2
geplaatst door: tantepoes
Ze hebben mij een keer kapot geheugen verkocht.
Daarna reepjes teruggestuurd, kreeg ik weer kapot geheugen terug!

Ik dacht toen dat mijn Powerbook stuk was, dus ik naar hun collega's van iCentreXL, die wel heel erg in de buurt zitten van MaM, om mijn Powerbook in te ruilen....... voor een iMac. Bij iCentre worden de in te ruilen spullen eerst even getest en drie keer raden............. er zit kapot geheugen in mijn Powerbook was de mededeling.

Dus mijn vertrouwen heeft ook een deukje opgelopen.

(Bewerkt door tantepoes om 9:51, 3-10-2008)

(Bewerkt door tantepoes om 9:52, 3-10-2008)

MBP
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:53    reactie #3
geplaatst door: Robert
[news]Geen idee over dat 0800-nummer want ik bel nooit 0800-nummers met m'n mobiel, maar als dat gewoon zo werkt dan kan Mail-a-Mac daar natuurlijk niets aan doen.

Verder is de reactie "Oh, dat kan gebeuren..." niet héél erg netjes, maar ook geen ramp lijkt mij.

En de prijs, tja, de ene keer is de ene duurder en de andere keer de ander, dat vind ik inderdaad aan jou om dat uit te zoeken.

Al met al lijkt het me nogal weinig om hier een draadje over te starten, zeker omdat een bedrijf er toch eventueel wat schade door zou kunnen ondervinden...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:55    reactie #4
geplaatst door: Blender
Heb altijd prima ervaringen met Mail-a-Mac gehad.
De zaak is overgenomen dus maar afwachten of ze het
oude niveau kunnen vasthouden.
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 09:58    reactie #5
geplaatst door: Panico
@ Tante Poes

Lijkt me meer iets om met MaM op te lossen, moet wel uit te komen zijn.

Je hebt nu een second opinion, dus kun je misschien je geld terugvragen?

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:05    reactie #6
geplaatst door: devries89
Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik vind het gewoon niet netjes en heb er een naar gevoel aan over gehouden.

Groot gedeelte van dit forum roept altijd: "bestellen bij mail-a-mac, prima service". Nou dat is mooie reclame voor hun, nu in deze post even het tegenovergestelde.


oprheus melted the heart of persephone
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:14    reactie #7
geplaatst door: JPZ
Het verkeerde adres is slordig,maar dat kan gebeuren.

Dat het geheugen duurder is dan bij een ander lijkt me 100% je eigen fout,als je klakkeloos bij de eerste koopt op basis van ervaringen uit het verleden zal dat wel vaker gebeuren.

Vervelend,maar het lijkt me nou niet echt zo dramatisch slecht.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:20    reactie #8
geplaatst door: devries89
dramatisch slecht is wat anders dan absoluut niet netjes.

En het laatste, en dan laat ik dit voor wat het is, er zijn bedrijven die het verschil in prijs terug betalen. Dat hoeft MaM niet te doen. Pas dan wel even je slogan aan die op een kaart staat die ze meezonden: "Of kijk voor de laagste prijzen van Nederland op internet..."

Mijn ding gezegd. Case closed.

oprheus melted the heart of persephone
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:40    reactie #9
geplaatst door: leonardo61
Mijn advies en ook van vele anderen hier is,koop je onderdelen(voor zover mogelijk)bij de pc-boer.

Apple-dealers en de Apple-winkel hanteren belachelijke torenhoge prijzen.

Die andere problemen ,heb ook wel eens gehad dat een product naar iemand anders was gestuurd,lag er niet erg wakker van,kreeg 'm paar dagen later opgestuurd,heb daarna nog 3 keer eenzelfde gekregen(dvd-slim-brander deed 't 1 dag!)zonder kosten,zonder de kapotte terug hoeven te sturen(gooi maar weg).Was wel bij een andere zaak.

En dan dat gratis nummer.......probleem van niets.

De enigste intelligente opmerking wat je hier schrijft is: "Of kijk voor de laagste prijzen van Nederland op internet..."

slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:45    reactie #10
geplaatst door: Timotheus
Ik heb tot nu toe uitsluitend goede ervaringen met Mail-a-Mac; en ik ben al jaren klant bij ze.

Laatst heb ik een Airport-extreme bij ze gekocht, omdat mijn router kapot was gegaan. Toen ik de Airport-extreme had geïnstalleerd, bleek mijn internet-verbinding plus lokale netwerk nòg niet te werken: niet omdat de geleverde Airport-extreme niet goed was, maar omdat er softwarematig bij mij een aantal dingen in de knoop zat; en die knoop kon ik zelf niet ontwarren.

Eén van de heren van Mail-a-Mac heeft toen uitgebreid de tijd genomen om mij uit de penarie te helpen. En dat vond ik buitengewoon aardig: want uiteindelijk was Mail-a-Mac alleen verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde waar, en niet voor mijn software-problemen.

Die geheel belangeloze assistentie heb ik zeer op prijs gesteld, en is voor mij de reden dat ik mijn spullen bij Mail-a-Mac blijf bestellen, ook al zijn die bij hen misschien af en toe een klein beetje duurder dan elders.

Als ik moet kiezen tussen een iets hogere prijs met goede service en een bodemprijs zonder service, is voor mij de keus gauw gemaakt.

I went there and came back / It was nothing special / The river at high tide / The mountain veiled by misty rain
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:48    reactie #11
geplaatst door: Ali Kruik
Het grote voordeel van een forum is o.a. dat je zowel positieve als negatieve ervaringen kunt delen.
De betekenis van je kommunikatie is de respons die je krijgt.
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 10:52    reactie #12
geplaatst door: AppleCase
1) kan gebeuren, als het nu de derde keer zou zijn...
2) waarom ga je dan niet naar die goedkopere winkel?
3) dat is is wel vaker, anders worden de 0800 kosten veel te hoog

Het spijt me erg, maar ik zie geen argumenten om daar nu een draadje over te beginnen. Het tegenovergestelde zou ik ook vinden: Een draadje met jubeluitingen over goed afgeleverd geheugen gaat net zo goed nergens over.

            All people are made of stars -  Moby
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 12:15    reactie #13
geplaatst door: Godfather
Ik sluit me eigenlijk aan bij eerdere opmerkingen al ben ik het wel eens dat ook de keerzijde van alle prima service bekend gemaakt mag worden. Anders krijg je een vervormd beeld van de realiteit want ook bij mailamac zal wel eens wat fout gaan.

Overigens is mailamac gewoon icentre dacht ik, in ieder geval een bekende APR, alleen een goedkopere variant omdat het een webshop is met service op een lager niveau in die zin, het mag niet zoveel kosten. (Niet dat hierdoor de service ook automatisch slechter is maar het geld moet ergens vandaan komen.)

Wat ik alleen jammer vind van dit topic, ondanks dat ik het eens ben met de gedachte dat ook negatieve ervaringen gedeeld mogen worden, dat het zo is neergezet met een ondertoon alsof het een rampzalige service is.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
slordige ervaring Mail-a-Mac
3 oktober 2008 - 14:09    reactie #14
geplaatst door: JPZ

Citaat
Ali Kruik om 10:48, 3-10-2008
Het grote voordeel van een forum is o.a. dat je zowel positieve als negatieve ervaringen kunt delen.

En dat is dus precies wat we hier nu doen.  :wink:

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!