Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 20:04   
geplaatst door: Macredo
Afgelopen vrijdag nieuwe laptop gekocht en 's .avonds al begonnen om "iets" te doen.
De andere ochtend doe ik het scherm open en zit nu in de stralende zon en zie dan pas dat ik geen mat scherm maar een glanzend scherm heb. Terug naar iFactors Zoetermeer. "Iets" doen bij Apple betekent meteen dat de Mac van jou is en van niemand anders. Inruilen voor een mat scherm? Nee meneer deze is nu onverkoopbaar. Ja, onze fout. Dit is al de tweede glossy die als mat verkocht is. Die ander had nog niets gebruikt. Ik kon dus  €75 giftcard krijgen+ de wetenschap dat deze Mac een snellere harde schijf heeft (7200 ipv 5400 rpm)Andere mogelijkheid was er niet.
Tja wat doe je dan? Even rekenen en besloten mijn ergenis af te kopen. G(l)ossy!
Wat zou jij doen?
Eerlijk is eerlijk, glanzend went al...binnen, buiten niet
MacBook Pro 17' 2.66 GHz,4GB
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 20:05    reactie #1
geplaatst door: Jagit
Lijkt me duidelijk, als je een mat scherm besteld had een nieuwe eisen met mat scherm. Ik zou nooit genoegen nemen met die giftcard.

//trouwens, een 7200tpm HD is per definitie niets sneller dan een 5400tpm HD, dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig spelen andere factoren een grotere rol.

(Edited by Jagit at 20:07, 27-May-2009)

http://Jagit.eu
iPhone/iPad Apps, Android, Route optimisation, eCommerce, WEB 2.0
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 20:11    reactie #2
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 12:14 door macqintosh
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 20:13    reactie #3
geplaatst door: DTP2
Ben het met je eens dat je er niet mee akkoord hoeft te gaan. Dat het systeem nu onverkoopbaar is is niet jouw probleem. Zij hebben een fout gemaakt en dienen dat te herstellen.
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 20:45    reactie #4
geplaatst door: Borgmonster
Hmm. Onverkoopbaar na hem te hebben gebruikt?

Ik heb mijn negen maanden oude Sony Vaio VGN-NR21 E/S teruggezet naar de oorspronkelijke instelling, inclusief het voor 60 dagen gratis gebruiken van Norton Antivirus (ja, inderdaad; een Windows-bak) en Windows Office. Ik wil hem verkopen, namelijk.

Dat kan ik daarmee; dan moet een Mac-leverancier dat toch ook kunnen met de door hun geleverde computers????

iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 21:22    reactie #5
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Leuk verhaal van iFactors, maar er klopt geen drol van. Het apparaat is domweg 'niet conform' geleverd. Of je daar nu na een uur, een dag of twee dagen achterkomt maakt helemaal niets uit. Stel dat er maar 1 GB geheugen in zou zitten, dan heb je dat waarschijnlijk ook niet 1-2-3 in de gaten. Alleen is zo'n foutje makkelijker te herstellen.

Zij dienen alsnog een conform apparaat te leveren: daar heb je voor betaald. Twee mogelijkheden: óf ze passen het apparaat dusdanig aan dat het conform wordt (redelijk lastig), óf ze vervangen het door een conform exemplaar. Voldoen ze daar niet aan, dan kun je (met inlevering van het apparaat) de koop ongedaan maken. Punt.

Ze proberen van hun probleem jouw probleem te maken. Een gebruikte Mac kan door hen niet als 'niet conform' aan Apple worden geretourneerd. Als leverancier hebben ze jou echter wél gewoon een 'conform' apparaat te leveren. Toegegeven: de dealer is daardoor dankzij een fout van Apple de klos. Maar daar kun jij niks aan doen. Ja, zo'n 'gift card' accepteren: want daarmee doe je formeel afstand van je rechten. Maar dat zou ik dus niet doen. Terug naar iFactors, dus. Heb je een rechtsbijstandsverzekering..?

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Glanzende Fout bij iFactors
27 mei 2009 - 22:02    reactie #6
geplaatst door: Godfather
Ik begrijp wel dat ze zeggen dat hij niet als nieuw te verkopen is (dat is ook wel zo, zeg nu eerlijk... welke mac zou jij kiezen, een nieuwe of een gebruikte?) maar zoals reeds gemeld, dit doet er niet toe. Dit is in dit geval niet jouw probleem.

Het zou wat anders zijn als je na een paar dagen dat glossy toch niet je voorkeur heeft en dan vraagt of je mag ruilen. Het enige wat ik me afvraag is of je wel specifiek om een mat scherm hebt gevraagd, glossy is nu namelijk standaard en als jij om een MacBook (pro) vraagt dan krijg je gewoon glossy.

Verder nog een lichtpunt voor jou - met een glossy scherm kun je juist veel beter buiten werken dan met een mat scherm dat heel erg mat en donker is buiten, althans dat ervaar ik. Ik weet dus ook niet of je veel blijer bent met een matte variant indien je deze veel buiten zal gebruiken.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro