[news]Leuk verhaal van iFactors, maar er klopt geen drol van. Het apparaat is domweg 'niet conform' geleverd. Of je daar nu na een uur, een dag of twee dagen achterkomt maakt helemaal niets uit. Stel dat er maar 1 GB geheugen in zou zitten, dan heb je dat waarschijnlijk ook niet 1-2-3 in de gaten. Alleen is zo'n foutje makkelijker te herstellen.
Zij dienen alsnog een conform apparaat te leveren: daar heb je voor betaald. Twee mogelijkheden: óf ze passen het apparaat dusdanig aan dat het conform wordt (redelijk lastig), óf ze vervangen het door een conform exemplaar. Voldoen ze daar niet aan, dan kun je (met inlevering van het apparaat) de koop ongedaan maken. Punt.
Ze proberen van hun probleem jouw probleem te maken. Een gebruikte Mac kan door hen niet als 'niet conform' aan Apple worden geretourneerd. Als leverancier hebben ze jou echter wél gewoon een 'conform' apparaat te leveren. Toegegeven: de dealer is daardoor dankzij een fout van Apple de klos. Maar daar kun jij niks aan doen. Ja, zo'n 'gift card' accepteren: want daarmee doe je formeel afstand van je rechten. Maar dat zou ik dus niet doen. Terug naar iFactors, dus. Heb je een rechtsbijstandsverzekering..?
[ Ger ][/news]