T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 17:32    reactie #25
geplaatst door: PeterVL57
In veel landen ondervinden telecomproviders - die de iPhone verkopen - capaciteitsproblemen, omdat wij iPhone-gebruikers goed zijn voor 40x meer internetgebruik dan gemiddeld. De bestaande netwerken piepen en kraken onder die extra belasting. In de VS bijvoorbeeld ligt AT&T al sinds jaar-en-dag om die reden geweldig onder vuur. De waarheid ligt dus ongeveer in het midden. Enerzijds mogen wij - klanten - toch op een fatsoenlijke verbinding rekenen, maar anderzijds is de enorme groei van het 3G dataverkeer voor providers een fors investeringsprobleem, waarvan ik me wel degelijk kan voorstellen, dat men hierdoor enigszins is overvallen (zoals de hele telecom-industrie zich door de groei van Apple heeft laten verrassen).

Overigens heb ik als gebruiker in het midden van het land nog relatief weinig problemen (wel eens wat trager internet, maar nog geen telefoonproblemen).

   

(Bewerkt door PeterVL57 om 17:33, 31-05-2010)

T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 17:36    reactie #26
geplaatst door: odo
Inderdaad. Ik blijf bij mijn punt. Laat een andere provider het eerst maar eens beter doen met zo'n enorme databulk die de iPhone heeft veroorzaakt.

Evengoed heeft T-Mobile aangekondigd dat de grootste problemen binnen 5 weken opgelost zullen zijn:

http://tweakers.net/nieuws/67615/t-mobile-3g-verbinding-binnen-vijf-weken-aanzienlijk-verbeterd.html

T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 17:42    reactie #27
geplaatst door: Sypie
Als je gecompenseerd wilt worden kun je ook dit formulier invullen: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/dekkingsvragen.aspx
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 18:16    reactie #28
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]
Citaat
BartjeGossen om 15:23, 31-05-2010
Ik heb wel een klacht ingediend (schriftelijk) om een eventueel recht op compensatie veilig te stellen. In mijn brief stel ik ook dat T-Mobile op grond van de algemene voorwaarden vermoedelijk geen wanprestatie levert, maar dat ik een en ander wel meeneem in mijn beslissing al dan niet bij T-Mobile te blijven.

Netjes van je dat je ze er van op de hoogte stelt. Ik neem die moeite niet eens meer, omdat veel bedrijven (niet zelden in de telecom- en aanverwante sectoren) zelf verdomd goed weten dat hun diensten alles behalve perfect zijn. Met klachten waarvan men weet dat ze komen doet natuurlijk niemand iets. Het gaat ze om klanten aan hen te binden, elke maand vaste bedragen af te kunnen schrijven maar nauwelijks om het leveren van een goed product. Massa telt. Geld telt. Jij als individu niet...

:confused:

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 19:30    reactie #29
geplaatst door: mayo
Weet iemand hier waarom er in sommige landen wel meer providers zijn die de Iphone mogen verkopen en hier in Nederland  alleen bij T.M?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 20:28    reactie #30
geplaatst door: JPZ
Ik ben zeer benieuwd waar een volgende generatie iPhone te koop zal zijn, alleen bij T-Mobile, of ook bij b.v. KPN?

Eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat ik in de omgeving van Rotterdam nooit problemen ondervind, wel als ik buiten de randstad kom.

(hoewel, gisteren ben ik in de ochtend op en neer gereden naar Antwerpen, en vanaf Rotterdam tot Meer, waar ik overschakelde naar Mobistar, heb ik probleemloos en onafgebroken kunnen luisteren naar mijn favoriete country zender, via mijn iPhone en een BT connectie gestreamd naar mijn autoradio)

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 20:43    reactie #31
geplaatst door: bertvanderveen
Er zijn landen waar exclusiviteitscontracten niet toegestaan zijn... Maar zoals bekend is NL een behoorlijk achterlijk deel van de telecom-wereld, waar men het meest betaalt voor het minst product... : )
Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 20:51    reactie #32
geplaatst door: Rutger
Nou nou nou, Nederland een achterlijk deel van de telecom wereld, wat een onzin. Exclusiviteitscontracten zijn zijn in de meeste landen normaal.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 20:54    reactie #33
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
bertvanderveen om 20:43, 31-05-2010
...
Maar zoals bekend is NL een behoorlijk achterlijk deel van de telecom-wereld, waar men het meest betaalt voor het minst product... : )

Zoek voor de gein eens uit wat je in Amerika (de US of A) voor onbeperkt internet op een iPhone betaalt!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 21:26    reactie #34
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Tja, da's een waarheid als een koe. Amerka afficheert zich naar de buitenwereld weliswaar als een vooruitstrevend land (en soms is dat ook zo), maar op telecom gebied was het tot voor kort nog een soort ontwikkelingsland met drie verschillende, niet onderling uitwisselbare netwerken...

:biggrin:

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 23:33    reactie #35
geplaatst door: Pb2k
hehehe, leuk om deze thread te lezen..ik heb net een tmobile sim only besteld (voor blackberry). Ik hoop dat het wat meevalt.
goed spul
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
31 mei 2010 - 23:40    reactie #36
geplaatst door: FanBoy
@Pb2k, hopelijk wel met Blackberry internetdienst? anders kun je niet emailen ( kan het weten, mijn iphone abo werkte niet goed in mijn nieuwe Bold, maar ff bellen met Tmobile en binnen twee minuten gefixed, werkt verder perfect, 3 dagen met batterij, 3g, wifi aan en hele dag spelen met dat ding.....)
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
1 juni 2010 - 00:25    reactie #37
geplaatst door: Pb2k
hoi, ik had me al wat ingelezen in die specifieke dienst en het ook aan de sim only toegevoegd.

zo'n BB synct best super met osx zeg :D

goed spul
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
1 juni 2010 - 06:38    reactie #38
geplaatst door: Gertjan
Wil niet de collectieve anti  T-Mobile beweging frustreren, maar ik
heb een  Belgische iPhone die al weer bijna 2,5 jaar op KPN draait,
maar ook deze combinatie vertoont de afgelopen maanden kuren.
Klinkt  als  hetzelfde  als de T-Mobile gebruikers maar wel minder
frequent; dropped call's, geen verbinding kunnen krijgen, telefoon-
tjes niet kunnen  beantwoorden, sms-jes voor voicemails van tele-
foontjes die je nooit ontvangen hebt (vnl regio utrecht)

Sinds de laatste iPhone update ook problemen (niet goed telefoon-
tjes kunnen  aannemen  bij  ingeschakeld  Wifi netwerk).  Op mijn
post hierover komt  geen  response  van  andere  gebruikers  met
dergelijke  problemen,misschien wijt men die vergelijkbare proble-
men ook T-Mobile.  Ik hoop op een goede  iPhone software update
en als  "De Grote Overstap" gaat plaatsvinden vermoed ik dat ook
KPN begint te sputteren.

          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
1 juni 2010 - 08:30    reactie #39
geplaatst door: Robert
@ Gertjan: Vreemd, want hier in de regio Den Haag nog nooit problemen op het KPN-hebben gehad, en ook nooit als ik onderweg was. Geen probleem van jouw iPhone specifiek, m.a.w. hebben kennissen die ook een iPhone hebben op het KPN netwerk in jouw regio dezelfde problemen?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 06:24    reactie #40
geplaatst door: Gertjan
Eigenlijk alleen maar T-Mobile  gebruikers die het door Peter
geschetste beeld bevestigen. Eentje krijgt na z'n geklaag een
nieuwe iPhone.

Ik zal in m'n kennissenkring eens aandachtiger naar KPN
iPhone gebruikers zoeken.

          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 07:43    reactie #41
geplaatst door: bertvanderveen

Citaat
MacFrankie om 20:54, 31-05-2010

Citaat
bertvanderveen om 20:43, 31-05-2010
...
Maar zoals bekend is NL een behoorlijk achterlijk deel van de telecom-wereld, waar men het meest betaalt voor het minst product... : )

Zoek voor de gein eens uit wat je in Amerika (de US of A) voor onbeperkt internet op een iPhone betaalt!

Hee, ik heb het niet over derde-wereldlanden als de VS, maar over de Korea's en Japans van deze wereld… : )

Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 08:55    reactie #42
geplaatst door: mayo
IK was in 2003 al blij dat ik kon bellen met mijn mobiele telefoon, wat schertste mijn verbazing toen ik dat jaar in Japan kwam, iedereen kon al gebruik maken van het WWW met zijn apparaat. Maar tja, daar rijden de treinen ook ALTIJD!!! op tijd, of je nu in de Shinkansen of een boemeltreintje zit. De klant is daar koning en dat is wat ik hier nog wel eens mis.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 10:16    reactie #43
geplaatst door: michelvdb
In een van de interviewfilmpjes van D8 krijgt Steve Jobs een vraag over AT&T netwerkproblemen…
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 15:57    reactie #44
geplaatst door: BartjeGossen
Naar aanleiding van mijn schriftelijke klacht/opmerking zojuist gebeld door een medewerker van T-Mobile. De komende drie / vier weken wordt druk gewerkt aan uitbreiding netwerk in:

- Amsterdam;
- Hilversum;
- Rotterdam; en
- Utrecht.

Deze steden zijn gekozen vanwege dichtheid van mensen en hebben daarom prioriteit. Daarna volgt de rest van het land.

Als moeilijkheid/vertragende factor wordt opgegeven:

- Procedures voor vergunningen;
- Vinden van geschikte locaties voor de masten.

Zoals verwacht wordt er verder niets met de klacht/opmerking gedaan.

T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 16:10    reactie #45
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Ah, ze gebruiken bij 't callcenter dus nog ongeveer hetzelfde script als twee jaar geleden, bij de introductie...

:biggrin:

Edit: Je word op je wenken bediend[/b]:

Citaat
De Stichting meldpunt collectief onrecht (SMCO) wil een collectieve actie beginnen tegen T-Mobile. Volgens de stichting hebben zich al ruim vijfhonderd klagende klanten gemeld van T-Mobile die met regelmaat niet kunnen bellen door overbelasting van het netwerk.

[ Ger ][/news]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 19:07    reactie #46
geplaatst door: Peter Villevoye
Jajaja, druk druk... 't is wat, hè ? Al die iPhones !
Maar intussen wel het geld opstrijken. Nu snap ik
dat je niet op tijd van 1 week zendmasten plaatst,
maar dat ze de tegengestelde kant van "fair use"
bepalingen zouden gaan opzoeken, is banaal.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 20:00    reactie #47
geplaatst door: BartjeGossen
Iedereen moet zelf weten waar die zijn of haar 20 euro aan uitgeeft, maar ik ga dat niet in het SMCO-gebeuren steken. 't Zal wel de onderbuik zijn, maar ze hebben nog nooit iets voor elkaar gekregen (loterij en DSB bijvoorbeeld), er zit een klein bedrijfje achter gerund door een jurist en ik vraag me af of er wel sprake is van schade (hoe te bewijzen en waaruit bestaat die schade dan want bij wanprestatie behoor je een termijn tot herstel te gunnen) en of een eventuele vergoeding dan ook hoger is dan die 20,00 (kosten - baten) en of het wel bij die 20,00 blijft die ze vragen.

Je krijgt totaal geen inzage in de argumenten die ze gaan gebruiken, op welke grond ze denken kans te maken en welke actie ze überhaupt gaan ondernemen. De algemene voorwaarden van T-Mobile zijn op dit punt vrij duidelijk en komen mijns inziens niet voor op de grijze en zwarte lijst.

T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 20:10    reactie #48
geplaatst door: PeterVL57
Ik ben meestal heel tevreden met mijn woonomgeving op de zuid-veluwe. En dat geldt ook voor mijn T-Mobile-abonnement. Ik ben er met enige argwaan aan begonnen vanwege de negatieve berichten over het T-mobilenetwerk. Ik heb mijn iPhone nu bijna een jaar en herken gelukkig niks van de kritiek die in dit draadje op T-mobile wordt gegeven. In huis is het bereik het afgelopen jaar merkbaar verbeterd. Buitenshuis heb ik nooit last gehad van wegvallende verbindingen of traag netwerk.

De prognoses die op de bereikbaarheidskaarten van T-mobile geven aan dat het de komende drie maanden in onze directe omgeving alleen maar verder zal verbeteren.  

(Bewerkt door PeterVL57 om 20:11, 2-06-2010)

T-Mobile waarschuwt: 3G netwerk is een zootje...
2 juni 2010 - 22:23    reactie #49
geplaatst door: Peter Villevoye
Natuurlijk is het probleem plaats- en tijdgebonden. En ik ben ook hartstikke blij voor iedereen die wèl een goed bereik heeft in zijn haar regio. Maar alle anderen die hun iPhone gedegradeerd zien tot een soort Kermit, zullen zich 3x bedenken om wéér een T-Mobile abo te nemen. De kans is groot dat anderen ook miskleunen (let wel: een kans, geen zekerheid) maar alles liever dan die speelgoed-provider die bijna 2 jaar doet alsof er niks aan de hand is, terwijl het van meet af aan een zootje is geweest. En nu ze het ruiterlijk hebben toegegeven, zullen ze zich er niet eens meer voor schamen.

Wanprestatie - absoluut ! Maar ik heb geen zin om mijn gram te halen en genoegdoening te gaan eisen in de vorm van geld. Sowieso zwaait T-Mobile met kortingen, als ze merken dat je ontevreden bent. Kortingen paaien mij dan helaas niet - ik wil liever dat de beloofde dienst z.s.m. gaat werken.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !