Dat betekent dat je iPhone gedegradeerd is tot een slome baksteen, waar je met wat geluk (in 2G) mee kan bellen en af en toe ergens kan internetten; nou ja, je mail-headers lezen. De rest duurt een eeuwigheid. Mijn partner en ik bellen elkaar ook maar niet meer - we sturen liever een SMS, want die komt tenminste binnen enkele minuten aan. Natuurlijk zijn er plekken waar 3G nog wel redelijk werkt - jazeker, maar het continu switchen van netwerk (Instellingen, Algemeen, Netwerk, 3G aan/uit zetten, wachten op herstel van verbinding) gaat je ook de strot uithangen.
Ik heb 't altijd geweten en hardop gezegd: T-Mobile is een speelgoed-provider die hopelijk -heel exclusief- achter de rododendron kan worden gemikt met het verschijnen van de verwachte 4G deze zomer. Iedereen klaar voor de Grote Uittocht ? Contracten bij de hand ? Formulieren voor nummerbehoud al onderzocht ? Goed zo !
En nu ? abo loopt af in juni, nieuwe iphone komt ook in juni.
Zou graag willen dat de iPhone gewoon bij KPN verkrijgbaar zou zijn.
't Is op dit moment écht huilen met de pet op. In september loopt m'n contract af. Tegen die tijd is de nieuwe iPhone 4G er, maar of ik die via T-Mobile wil hebben..? 'k Denk 't niet. Desnoods gooi ik (tijdelijk) wel een SIM kaartje van een andere provider in m'n huidige iPhone.
[ Ger ][/news]
Als de iPhone 4G weer alleen bij T-Mobile komt dan hoop ik dat ik de verleiding kan weerstaan. Verstandigste is dan denk ik om dan een simlock vrij toestel uit het buitenland te halen met een sim-only van KPN of Vodafone.
Een herstart van mijn iPhone loste de problemen tot 2 keer toe op, maar lijkt me in het dagelijks leven nietecht werkbaar...
Ik geef je overigens geen ongelijk als je weggaat bij t-mobile, ook niet als het rook uit je oren komt van woede omdat je niet gewoon kunt bellen. Maar verwacht daarbuiten niet te veel van de anderen, vooral als het waar wordt dat iedereen de iphone mag gaan aanbieden.
Ik vind het nog knap dat ze het uberhaubt vol hebben gehouden, op dit moment gaat er 200(!) TERRABYTE aan data over het netwerk, per maand!
Een gemiddelde iphone gebruiker gebruikt geloof ik 40x meer data dan een gewone gebruiker, met 400.000 iphones loopt dat aardig in de megabytes.
Heb sinds twee dagen een blackberry bold en eigenlijk werkt dat gewoon perfect op het Tmobile netwerk( Viel me wel op dat er in de 30 minuten die ik in de winkel stond, 4 BB's over de toonbank gingen en niet 1 ander merk)
Waarom wordt iets dat zó goed meetbaar en berekenbaar is, afgedaan met handjeklap-tarieven en vage clausules over "fair use" ?
(Bewerkt door Peter Villevoye om 0:43, 31-05-2010)
Mijn contract is al heel erg lang verlopen bij KPN :SOpschieten daar in Cali.
FanBoy om 0:41, 31-05-2010( Viel me wel op dat er in de 30 minuten die ik in de winkel stond, 4 BB's over de toonbank gingen en niet 1 ander merk)
Zou op het moment ook geen "ander merk" (je bedoelt hier zeker de iPhone mee) kopen. Doe dat testje nog eens eind juni...
Veel klagen bij het Dekkingsteam van T-Mobile. Als je toestel een jaar oud is kunnen ze het volgende aanbod doen:Simlock-vrij maken, en voor het restant van de abonnementsperiode 50% van de abonnementsprijs betalen. In veel gevallen dus 15 euro per resterende maand afkoop.Vervolgens ga je naar Vodafone, die een speciaal SIM-only abonnement heeft voor de iPhone voor 13,50 per maand.
Voordeel:- Wel bereik- Wel 3G- Lagere abonnementskosten (15+13,50=28,50 i.p.v. 30)
Nou ik heb t-mobile gebeld en moet volgens hun nu mijn sim kaart met een andere telefoon, de iphone heeft volgens T-Mobile klantenservice toch een wat mindere ontvangst.... ??, testen. Als dit nog niet werkt moet ik 3 momenten registreren met diverse gegevens en dit wederom aanmelden bij t-mobile. De gegevens mogen hierbij niet ouder zijn dan 3 dagen.... Ze vergeten even dat ik klant ben een telefoon en netwerk gebruik welke beide geleverd zijn door t-mobile...een premium tarief betaal....misschien moeten ze een beetje EPO in hun netwerk en klantenservice steken
Nog 13 maanden te gaan... helaas.
Vervolgens ga je naar Vodafone, die een speciaal SIM-only abonnement heeft voor de iPhone voor 13,50 per maand.
Hé, interessant. Ik heb wel een gedacht om 2e hands een iPhone op de kop te tikken, maar wist niet zo goed welk abonnement je dan moet hebben.
Mijn contract loopt 7 augustus af, dezelfde dag dat ik op vakantie ga.Als Apple volgende week inderdaad de nieuwe iPhone toons dan weetik dat ik, ongeacht welke provider dit gaat aanbieden, toch m'n huidige3G verkoop en een nieuwe 4G ga halen.
Als je zo kijkt naar Vodafone en T-Mobile denk ik dat de meeste providerseen dergelijke groei van het dataverkeer niet hadden (kunnen) voorzien. Het gebeurt niet elk jaar dat het dataverkeer met zulke getalen toeneemtten slotte, ook al heb je als "MacFreak" die wetenschap vaak beter daneen niet-Mac geörienteerde provider
Mvg,Joram
Als de exclusiviteit gaat verdwijnen zullen de iPhonegebruikers zich meer gaan spreiden over de netwerken waardoor er vanzelf lucht zou moeten ontstaan (in theorie dan). Ik zou nog even wachten om T-mobile van wanprestatie te beschuldigen. Laten anderen het eerst maar eens beter doen dan!
Ziegler om 13:09, 31-05-2010CitaatVervolgens ga je naar Vodafone, die een speciaal SIM-only abonnement heeft voor de iPhone voor 13,50 per maand.Hé, interessant. Ik heb wel een gedacht om 2e hands een iPhone op de kop te tikken, maar wist niet zo goed welk abonnement je dan moet hebben.
Ik bel met Telfort SIM only, 8 euro per maand voor 300 minuten, 8 euro er bij voor onbeperkt internet en 2 euro voor 200 SMSjes.
Bevalt prima..!
En heb je dan snel internet? Van wat ik aan Telfort kan aflezen is dattot maximaal 768Kb/s, of hebben ze nog andere varianten?
Maar als je naar de prijs alleen al kijkt kan ik me prima voorstellen dat't je prima bevalt, hehe. In 2 jaar scheelt je dat al snel 240 euro!
Dan bespaar je (45 - 18) x 24 = 648 in twee jaar tijd wat ongeveer gelijk is aan een simlock vrije iPhone.
Maar inderdaad, met het instap abonnement scheelt het ±240,-,en met het 2e abonnement scheelt het 648,-. Allebij niet vekeerd,maar alleen in het geval dat je het instap-abonnement hebtscheelt het net te weinig geld om een losse iPhone financieelaantrekkelijk te maken denk ik
T-Mobile hanteert gewoon een afknijp-beleid ! De service wordt precies op (en momenteel onder) het niveau van wat minimaal vereist is gehouden. Dus pas wanneer klanten massaal gaan piepen, zullen ze zich over 't hoofd gaan krabben en wat meer capaciteit bijschakelen. Maar ja, dat kost hun wel geld. T-Mobile zal vast niet de enige zijn, maar ik vrees wel degene die het willens en wetens flikt...
Ik woon ook in hartje Jordaan.En heb nooit 3G bereik thuis !
Wel als ik buiten loop in de buurt van Westertoren.
Kan het zijn dat een huis 3G bereik blokkeert ?
groet