MM: Veel succes ermee
Sorry hoor, maar als je een punt hebt, hoef je echt niet naar zulke tv-programma's voor über-losers te stappen.
Nu hóeft dat voor de Mac eigenlijk ook niet (of zelden),dus zolang je het probleem beperkt tot datgene wat ookecht met hun dienst of product te maken heeft, kunnenze heus wel hulp bieden. Dus vertaal hun aanwijzingen(of wedervragen) zelf naar de Mac-situatie en er is niksaan de hand met de Ziggo's, Rabo's en andere toko's.
Bovendien... wij hebben MacFreak voor hulp en bijstand !
Terug on-topic: het heeft geen enkele zin om providersmet een 'massa' gericht beleid, te wijzen op hun fatsoen,duidelijkheid of zelfs eerlijkheid. Enige remedie: incassostopzetten en als ze gaan dreigen met incasso-bureaus,bezwaar aantekenen (formaliteit) en dood laten bloeden.Hun organisaties zijn zó'n zooi dat ze fout op fout makenen dat ook nog eens vooral en hardnekkig ontkennen...
(Bewerkt door Peter Villevoye om 13:41, 27-06-2008)
jaspie om 10:58, 27-06-2008 ... Omdat wij geen spam-filters ... nodig hebben? ...
Hoezo geen spamfilter nodig? Sinds Tiscali (met gratis spamfilter) is opgegaan in Telfort heb ik een toename van dagelijks ontvangen spam-mail van 0 naar 20. Telfort beweert dat mijn Tiscali-spamfilter nog actief is en kan alleen maar een betaalde anti-spamdienst aanbieden om het spamprobleem op te lossen!
Esquare om 11:55, 27-06-2008Niks moraalridder: heb je wel eens gekeken wat bij Radar en Kassa op de tribunes zit? Maar misschien heeft dat ook wel met mijn uiterst negatieve mensbeeld te maken. Dat kan ook.
Andere zaken zoals slechte administratie enzo zijn allang aangekaart bij radar, zie het forum daar maar eens.(overigens zitten ze er ook wel eens volledig naast zoals met de Toyota prius, zeggen dat een model van 3 jaar geleden wat niet meer op de markt is, niet aan de beloofde eisen van vandaag de dag voldoet')
Je hebt prijsvechters als ISP en je hebt kwaliteits-ISP's.
Naar mijn mening behoort Telfort tot de categorie prijsvechters.Daar kun je dus ook minder kwaliteit van verwachten.Minder (fatsoenlijke) hulp.Minder hulp bij anti-spam.Minder service.Minder ... .
Men is natuurlijk niet geholpen met deze constatering.Maar misschien creëert het wat begrip over de situatie.En dan niet om die situatie weer goed te praten overigens.
Ik zit nu sinds bijna een jaar bij een, in mijn ogen, kwaliteits-ISP.Ik vind zelfs terwijl ik geen enkel probleem heb ervaren,de service iedere keer weer verbazingwekkend goed.Kost me wat meer,maar het levert me ook genoeg op.
Hierbij komt dat een business abbo mij verder ook niet boeit. Een business abbo is duurder, je hebt daarom ook een gegarandeerde snelheid, je krijgt compensatie als je offline bent door technische problemen en je hebt toegang tot een goedkope helpdesk.Die gegarandeerde snelheid interesseert mij niet, en die compensatie krijg je pas als ze de 99 komma nogwat procent uptime niet halen. Een jaar heeft 365 dagen, een dag offline is dus geen compensatie waard. Bovendien: geen internet is geen internet, of je daar nou centen op toe krijgt dat maakt dan niet veel meer uit want je kunt niks. Daarbij ben ik mans genoeg om mijn eigen problemen op te lossen, dus die gratis helpdesk boeit mij ook niet zo.
Ik had begrip voor de hele Telfort aktie gehad wanneer ze mij na het verzenden van de grote mailing aan mijn particuliere klanten hadden afgesloten. Dat zouden immers meer dan 1000 mailtjes zijn geweest.
Dus "dan had ze maar duurder moeten gaan" is heel makkelijk roepen vanaf de zijkant. En het volledig slopen van een adsl lijn is ook normaal? Gewoon de mail blokkeren was voldoende geweest om mij een tik op de vingers te geven. Meteen alles kappen n.a.v. twee klachten is pure overkill.
MM
Oh ja, die programma's zijn prima, want als grote ondernemingen ergens gevoelig voor zijn is dat een camera en negatieve publiciteit. Als consument alleen red je het nooit, zo'n grote onderneming kan rustig doorgaan met procederen: centen zat. Het is goed dat zulke programma's er zijn. Herinner me nog 'Breekijzer'. Met een camera kan het vaak ineens wèl.
(Bewerkt door MacMiep om 16:54, 29-06-2008)
Ten eerste verbaas ik me dat je zegt dat de VoIP niet altijd even betrouwbaar is, bij mij even hoge uptime als m'n internet en die heeft er in al die jaren zelden uit gelegen. Maar zoals zo vaak zou dat wel eens van de centrale afhankelijk kunnen zijn.
Wat betreft het betoog over kwaliteits-providers, is heb slechte ervaringen met xs4all en ik ben volgens mij niet de enige (volgens mij wordt die al snel bedoelt als men het op dit forum over een kwaliteits-provider heeft) so your mileage may vary...
Ik ben ook geen fan van Radar en Kassa maar tijdens het enige dispuut (verrekening van veel gemaakte belkosten i.v.m. meerdere achtereenvolgende kapotte modems binnen garantieperiode) dat ik ooit met Tiscali heb gehad werkte daar even mee dreigen als een zonnetje, dus kennelijk kan het noemen van die programma's al snel een gewenst effect hebben. Sindsdien hebben ze voor mij in ieder geval hun waarde bewezen...
En als laatste en 100% on-topic en @ MacMiep: al gedacht om voor je mail iemand anders te gebruiken? Al mijn verzonden email loopt via de SMTP-server van Gmail en ik vraag me af of je hetzelfde probleem had gehad als jij ook een externe SMTP-server had gebruikt. Misschien dat deze tip je in de toekomst ellende kan besparen.[/news]
en die Storms zijn kop staat me ook niet aan, maar hij kreeg wel dingen voor elkaar.
grtzMM
Dus graag politiek er buiten houden en on-topic blijven, verdere off-topic wordt natuurlijk zonder verdere uitleg verwijderd om het draadje on-topic te houden.[/news]
(Bewerkt door MACRETEP om 1:53, 30-06-2008)
Macnum om 12:55, 27-06-2008Citaatjaspie om 10:58, 27-06-2008 ... Omdat wij geen spam-filters ... nodig hebben? ...Hoezo geen spamfilter nodig? Sinds Tiscali (met gratis spamfilter) is opgegaan in Telfort heb ik een toename van dagelijks ontvangen spam-mail van 0 naar 20. Telfort beweert dat mijn Tiscali-spamfilter nog actief is en kan alleen maar een betaalde anti-spamdienst aanbieden om het spamprobleem op te lossen!
Er is nog iets vreemds, maar daar wil ik een nieuwe topic over starten. Zie hier: http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=5168