Buibkier om 11:49, 25-08-2008Wat het lab hiermee aangetoond heeft is dat het waarschijnlijk dus niet aan de iPhoneligt, maar dat (in Nederland) T-Mobile een brak netwerk heeft.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Waar het mij om ging is dat het gelukkig niet aan Apple('s spullen) ligt. Hoewel het kiezen voor zo'n provider niet echt slim is natuurlijk. Hopen dat er gauw andere legale leveranciers komen of dat het netwerk snel ge-upgrade wordt onder druk van Steve himself...
T-Mobile zal het meest betaald hebben voor de deal.
KJ om 13:01, 25-08-2008Huh? Was er laatst niet daadwerkelijk iemand van Apple die zei dat het soms slecht werken van 3G daad werkelijk een hardware probleem was? Het gaat er om dat bij een paar procent van de mensen het signaal soms helemaal wegvalt.
Hier hebben we niets aan. Kom terzake en vertel welke meneer van Apple, welke autoriteit heeft hij en waar werd dit gezegd?De mededeling boven, betreffende het laboratorium onderzoek is in ieder geval wel een zinnige mededeling waar we wat aan hebben.
hadimassa om 17:25, 25-08-2008Toch is er meer aan de hand en is het vermoedelijk een combinatie van factoren. Het gaat dus niet alleen over de kwaliteit van het netwerk van Tmobile maar ook over de ontvangst van de Iphone. Hoe kan het anders dat een kruistest van m'n simkaart terug naar m'n vorige gsm (Nokia 6300) een absoluut veel betere ontvangst oplevert dan in m'n Iphone. Op dezelfde werkplek binnenshuis wel te verstaan.
Dit is een weinig wetenschappelijke test. Zegt me niet zoveel. Wil je hiermee de Zweedse laboratorium test tegenspreken?
(Bewerkt door macsiem om 17:32, 25-08-2008)
macsiem om 17:29, 25-08-2008CitaatKJ om 13:01, 25-08-2008Huh? Was er laatst niet daadwerkelijk iemand van Apple die zei dat het soms slecht werken van 3G daad werkelijk een hardware probleem was? Het gaat er om dat bij een paar procent van de mensen het signaal soms helemaal wegvalt. Hier hebben we niets aan. Kom terzake en vertel welke meneer van Apple, welke autoriteit heeft hij en waar werd dit gezegd?De mededeling boven, betreffende het laboratorium onderzoek is in ieder geval wel een zinnige mededeling waar we wat aan hebben.
http://www.macrumors.com/2008/08/18/iphone-3g-connectivity-affecting-2-of-customers-software-fix-soon/
Dat onderzoek zegt me trouwens ook helemaal niets... goed ze hebben een paar iPhones getest maar wie zegt me dat dat iPhones met problemen waren? Bovendien, dankzij de overname van Orange door T-Mobile heeft T-Mobile op dit moment op sommige plekken een enorme overkill aan capacteit. Dit komt omdat er plekken zijn waar ze zowel nog via de Orange als de T-Mobile masten verzoeken kunnen afhandelen. Technisch gezien hebben we het hier in Nederland goed voor elkaar. Het punt is dat zoals hadimassa al zegt er zoveel tegenstrijdige berichten zijn dat het moeilijk is uit te zoeken. Ook een lab testje niet, zeker niet zonder hulp van Apple dunkt me.