Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 10:04    reactie #100
geplaatst door: Winterman

Citaat
iMac Jesean om 22:00, 19-10-2011

Citaat
Winterman om 19:06, 19-10-2011
low cost = lage kosten = goedkoop = zelfde onderdeeltjes als in de andere A merken.

Ja dat snap ik wel maar je geeft geen overtuigende voorbeelden, eerder overhaaste generalisatie. Waarom kan iets wat niet duur is niet goed zijn?

Geen idee. Dat is ook niet wat ik beweer. Ik zeg dat Apple in zijn producten steeds meer dezelfde low cost onderdeeltjes plaatst als andere grote merken. Ik zeg daarmee dat de kwaliteit van de Apple producten en die van andere A merken elkaar maar weinig ontlopen.

Qua hardware zijn de apparaten vergelijkbaar. De hogere aanschafprijs van een Apple computer kun je dus niet verklaren als zouden er kwalitatief betere onderdelen in zitten.

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 10:32    reactie #101
geplaatst door: Robert
Dat er (gedeeltelijk) dezelfde onderdelen in een computer zitten wil nog niet zeggen dat daardoor de betrouwbaarheid van die computers hetzelfde zal zijn. Design heeft er bijvoorbeeld ook erg veel mee te maken (hoe efficiënt is de koeling etc.).
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 10:35    reactie #102
geplaatst door: iMac Jesean
Je kunt geen eens een voorbeeld geven. Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding van apple-producten goed.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 10:54    reactie #103
geplaatst door: MacFrankie
@Winterman:
Het ligt iets genuanceerder.

"Vroeger" hadden Mac's dure SCSI disks, tegenwoordig zijn dat de mainstream S-ATA schijven.

Echter, uit de verzameling van mainstream onderdelen, heeft Apple wel altijd een topselectie qua kwaliteit, om zo uitval en driver problemen te voorkomen.

Apple gebruikt betere onderdelen dan Medion en de goedkopere Dell's, en gebruikt dezelfde onderdelen als Sony en de duurdere Samsung's.

De hogere prijzen van Apple computers is vergelijkbaar met de hogere prijzen van de betere Windows PC's en vooral laptops.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 11:09    reactie #104
geplaatst door: iMac Jesean
Apple icoon Steve Jobs legt het uit: 'We don't ship junk'
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 12:07    reactie #105
geplaatst door: Winterman
van het ModeratorTeam Bijdrage verwijderd omdat het hier of om trollen ging, of omdat niet begrepen wordt waarover de discussie gaat.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 15:01    reactie #106
geplaatst door: majorB
:reading: Ik weet niet of het in de elf bovenliggende pagina's al is genoemd, ik heb geen zin om ze allemaal te gaan lezen.  
TIP: koop je mac voortaan bij cameranu.nl, daar krijg je standaard twee jaar garantie zonder geouwehoer van apple of andere dealers.  Goede service, mensen die weten waarover ze praten! :thumbs-up:  
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:26    reactie #107
geplaatst door: zoelman
@majorB Heel goeie suggestie en nog gratis thuisbezorg ook. Zelfs iets goedkoper dan de Apple Store al scheelt dat vrijwel niets.

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:30    reactie #108
geplaatst door: janplijzier
Ha fantastisch. voor mij geen apple winkel meer. Nu nog even wachten op de nieuwe serie MacBooks en dan via deze link aanschaffen.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:33    reactie #109
geplaatst door: Robert
Maar is MyCom dan niet aantrekkelijker dan cameranu.nl?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:36    reactie #110
geplaatst door: FanBoy
@Robert, jep!
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:49    reactie #111
geplaatst door: zoelman
Ik denk dat je bij MyCom toch wat voorzichting moet zijn. Ik lees op hun website bv

Op systemen verkocht onder het merk MyCom, en systemen die door MyCom op maat voor u worden samengesteld en geassembleerd geeft MyCom 3 jaar garantie.
Op alle overige artikelen is de standaard fabrieksgarantie van toepassing.

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 17:54    reactie #112
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
Winterman om 17:50, 20-10-2011
PB?

Persoonlijk bericht, door op het berichtenknopje te drukken bij de reactie waar je op wilt reageren. Of op "Meld", dan gaat dat bericht standaard naar de Moderator.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 18:00    reactie #113
geplaatst door: FanBoy

Citaat
zoelman om 17:49, 20-10-2011
Ik denk dat je bij MyCom toch wat voorzichting moet zijn. Ik lees op hun website bv

Op systemen verkocht onder het merk MyCom, en systemen die door MyCom op maat voor u worden samengesteld en geassembleerd geeft MyCom 3 jaar garantie.
Op alle overige artikelen is de standaard fabrieksgarantie van toepassing.

Iets verder lezen want een notebook is niet door henzelf in elkaar gezet en bij de laptops staat bijvoorbeeld:

Citaat

MyCom Garantie

   3 jaar MyCom garantie op alle merken notebooks.
   8 dagen niet goed geld terug garantie, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
   8 dagen dode pixel omruilgarantie, dat houdt in dat een scherm met dode pixel direct voor u wordt omgeruild, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
   30 dagen directe omruil garantie op fabricage en materiaalfouten, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
   Privacy garantie: MyCom gaat vertrouwelijk uw gegevens om. Indien MyCom bij toeval tijdens werkzaamheden strafbare feiten aantreft, is MyCom verplicht daarvan aangifte te doen.
   Reparatie garantie: Als MyCom de reparatie van uw product niet binnen 5 werkdagen heeft kunnen uitvoeren, krijgt u 50% korting op het arbeidsloon. Hiervan uitgesloten zijn reparaties die MyCom niet zelf heeft kunnen uitvoeren en reparaties waarvoor onderdelen nodig zijn die niet binnen de benodigde tijd beschikbaar zijn.

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 19:19    reactie #114
geplaatst door: Rutger
Vraag me toch steeds meer af wat er zo Premium aan die APR's is. Voor de betere garantieafhandeling ga je dus beter naar een PC boer of "dozenschuiver".

MyCom gaat zo te zien ook netjes om met dode pixels. Sommige winkels verplichten je zelfs een dode pixel garantie af te schaffen voor het geval er dode pixels in je scherm zitten.

Ik weet nu wel waar ik mijn volgende MacBook aan ga schaffen.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 19:31    reactie #115
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
Rutger om 19:19, 20-10-2011
Vraag me toch steeds meer af wat er zo Premium aan die APR's is...

Kundig personeel, groot Apple assortiment.


Citaat
Rutger om 19:19, 20-10-2011
...Voor de betere garantieafhandeling ga je dus beter naar een PC boer of "dozenschuiver"...

Niet elke APR verschuilt zich achter Apple, maar het klopt: MediaMarkt, Saturn en MyCom hebben goede garantievoorwaarden, en dat weet ik uit eigen ervaring (Saturn en MediaMarkt; ik heb zelf nog geen ervaring met MyCom, mijn MBA die bij MyCom vandaan komt doet het gelukkig nog)!


Citaat
Rutger om 19:19, 20-10-2011
...Ik weet nu wel waar ik mijn volgende MacBook aan ga schaffen.

Bij MyCom! 3 jaar garantie, zonder de verplichting AppleCare af te sluiten, geeft een zeker gevoel.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 22:22    reactie #116
geplaatst door: Flix
Dit is inderdaad stemmen met de de voeten.
Als ik een MB in NL zou kopen, zou ik onmiddellijk naar MyCom gaan!

Echter, dan hoop ik wel dat ze de MB Air niet als netboek zien, want:

Ook op netbooks geeft MyCom de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant.

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 22:24    reactie #117
geplaatst door: Brinky

Citaat
Rutger om 19:19, 20-10-2011
Vraag me toch steeds meer af wat er zo Premium aan die APR's is. Voor de betere garantieafhandeling ga je dus beter naar een PC boer of "dozenschuiver".

Mijn ervaring met APR's is dat ze daar net zo graag met dozen schuiven. Alleen is het wat sjieker verpakt.

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 22:26    reactie #118
geplaatst door: Hatetepee
Even over MyCom: houd er rekening mee dat MyCom voor de Mac geen eigen technische dienst heeft die je Mac repareert. Ze mogen een Mac niet openschroeven en dat doen ze dus ook niet. Hoewel ze goede garantie geven zullen ze toch jouw garantie-Mac naar het hol van de leeuw opsturen en dan moet je (af)wachten.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 22:56    reactie #119
geplaatst door: VwVanFan
Ik heb bij Mycom in Tilburg ooit een harde schijf gekocht,die al snel kapot ging.
De winkel was echter opgeheven.
Voor garantie kon ik naar Eindhoven of Breda,zonder tegemoetkoming in de kosten.
Op mijn vraag waarom de winkel opgeheven was,en waarom de klanten niet ingelicht waren (zakelijk gebruiker) kreeg iets te horen van " daar kunnen we niet aan beginnen".
Toen ik vroeg waar ik een klacht in kon dienen,zei dezelfde brutale snuiter: " hier inde winkel".
Mycom is leuk op internet blijkbaar,maar garantie moeten ze nog iets van leren.
Net als klantvriendelijkheid.
Windows gebruikers zijn het!  :thumbs-down:

Bij Saturn hier wordt je netjes en zeer uitgebreid voorgelicht als je een demo van een product wilt,ook
van Apple.Garantie is daar zeer duidelijk.
Zeker de moeite waard om te overwegen.

:cool:  

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
20 oktober 2011 - 23:20    reactie #120
geplaatst door: MacFrankie
@Flix: ik heb een MBA bij MyCom gekocht, en het staat zelfs op de bon, 3 jaar garantie!

@VwVanFan: Je hebt overal goede en slechte personeelsleden. Ik ben ooit afgeblaft bij een APR, en zeer goed behandeld bij de MediaMarkt. Ik ben nooit afgeblaft bij de MM, maar ik heb ook hele goede ervaringen met een APR (wel een andere overigens).

[Edit: tikfout]

(Bewerkt door MacFrankie om 10:04, 21-10-2011)

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
1 november 2011 - 11:07    reactie #121
geplaatst door: derk
Wat een afgang gisteravond bij Tros Radar ik vind de reactie of
eigelijk geen reactie Apple Nederland beneden alle peil.
Al twintig jaar in het bezit van Apple aperatuur en in het verleden
wel eens contact gehad met Apple Nederland en vond toen al
dat men een hooghartige houding had , na het zien van de radar
uitzending van gisteravond is er nog niet veel veranderd bij Apple Nederland.
Ik ervaar dit ook als een schoffering van de Apple klanten en neem
dit persoonlijk het bedrijf dan ook zeer kwalijk.
Tip: Tros Radar over Apple-garantie
1 november 2011 - 11:31    reactie #122
geplaatst door: Ziegler
Mooi. Dan koop jij vanaf nu geen Appleproducten meer.

Wat jij hooghartig noemt, is verstandig beleid. Je gaat niet in elk regionaal consumentenprogramma of blaadje je verhaal doen. Zeker niet na het totale gebrek aan feiten in de betreffende uitzending van Radar.
Wat Apple betreft zijn de garantiebepalingen geen onderwerp van discussie. En Radar heeft op geen enkele manier kunnen hardmaken welke wet Apple nu precies overtreed. Ik zou het ook totaal negeren.
Als iemand roept dat ik te hard rijd en ik constateer dat dit echt niet het geval is, voel ik geen enkele aandrang om die persoon dit te gaan uitleggen. Jij wel?

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
1 november 2011 - 11:51    reactie #123
geplaatst door: Flix
Ik kwam toevallig net een aardige column op NU.nl tegen, die gaat over hoe het programma Kassa vermeende misstanden bij PayPal aanpakt; leuk!
http://www.nu.nl/column-zaterdag/2482679/per-seconde-dommer.html
:happy:

(Bewerkt door Flix om 11:52, 1-11-2011)

Tip: Tros Radar over Apple-garantie
1 november 2011 - 12:00    reactie #124
geplaatst door: Ziegler
Heel passend, want zo gaat het inderdaad vaker. Som lijken ze persé te willen kiezen voor de consument ook al weten ze zelf ook wel dat dit geen hout snijdt.