geplaatst door: Sypie
Wat een zeikerd over die zoekbalk. In de apps waar die rechts staat kan die toch de knoppenbalk aanpassen en de zoekbalk naar links verplaatsen? Probleem opgelost. In Finder net zo. En trouwens, een beetje Mac gebruiker klikt helemaal niet op die zoek-knop, die drukt gewoon CMD+Spatie in.

Verder de vele items die icoontjes niet laten zien in iOS: waarschijnlijk een caching probleempje wat na een X tijd opgelost is. Ik ben het in ieder geval niet tegengekomen.
geplaatst door: Ziegler
Mac gebruiker sinds voor de eeuwwisseling en ik gebruik(te) nooit CMD+spatie.
Wel een goede tip trouwens. Dank je.
geplaatst door: orange
Wat een zeikerd over die zoekbalk. In de apps waar die rechts staat kan die toch de knoppenbalk aanpassen en de zoekbalk naar links verplaatsen? Probleem opgelost. In Finder net zo....
Het is en blijft een zooitje. Het is niet persé de bedoeling dat je als gebruiker de slordigheden van Apple mag gaan oplossen natuurlijk.

En er is wel iets meer aan de hand dan alleen een inconsistent plaatsen van een zoekbalk/icoon.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
geplaatst door: Franky2002
"What Happened to Apple's Legendary Attention to Detail?"

Steve Jobs died?
geplaatst door: boiing
Dat is het juiste antwoord inderdaad.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: Ziegler
Ik mag hopen dat dat het antwoord niet is. Organisaties ontwikkelen zich. Worden groter. Apple was vooral ten tijde van de eerste iPhone een merk dat voorop liep. Dat duurt nooit lang. De rest van de planeet zit niet stil. Apple was ook een relatief kleine speler en is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste en grootste merken op de wereld. Dan verschuiven belangen.  Je wordt afhankelijk van landen als China (voor productie èn afzet). Daar waar je bij aanvang heel eigenwijs radicale keuzes kon maken (we gaan een touchscreen gebruiken of een muis) kan dat later steeds moeilijker (we leveren niet standaard een adapter bij een MBP).
Doordat je op steeds meer borden tegelijk moet schaken verlies je aandacht voor zoiets banaals als een zoekvenster links of rechts.
geplaatst door: boiing
Dat is niet waar het hier om gaat denk ik. Natuurlijk is Apple gegroeid, zijn de belangen diverser etcetera maar deze puinhoop in UI design kun je toch niet daaraan wijten. Het artikel gaat over veel meer en iets fundamentelers dan alleen een zoekvenstertje of andere voorbeelden. Er wordt iets als blijkbaar goed genoeg opgeleverd wat vroeger onacceptabel zou zijn geweest. Onder Jobs inderdaad, maar daar gaat het niet om. De vraag is waarom zijn oog voor detail en veto over zulke visuele rommel niet door anderen is overgenomen?

Zijn de deadlines te bepalend geworden, ik heb geen idee. Het is niet eens ons vak en we zien met z'n allen hoe slecht deze interface veranderingen uitpakken hoeveel fouten er inzitten. Hoe kan het dat de designers die hier héél veel voor betaald krijgen dit hebben geaccepteerd en afgeleverd? Daar kan ik echt niet bij. Het DNA van Jobs is in ieder geval op dit vlak ver te zoeken.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: Seagram
Zijn de deadlines te bepalend geworden, ik heb geen idee.
Ik denk het wel. Er is geen tijd meer om iets volledig te ontwikkelen. Als een product niet aan de verwachting voldoet moet je het uitstellen. Maar misschien worden beleggers dan nerveus?
geplaatst door: Franky2002
Ik zeg meestal: If it ain’t broke, don’t fix it.
Het zat al best aardig in elkaar maar toch gaan ze het ‘verbeteren’.
geplaatst door: Ziegler
Deadlines kunnen natuurlijk een rol spelen, maar die spelen een grotere rol bij complexere grote organisaties. Dat was een beetje mijn punt. Bij Apple is de planning van de productie een behoorlijke logistieke operatie geworden. Als er ergens een deadline gemist wordt kan dat grote gevolgen hebben. Nu moet ik eerlijk toegeven dat het ontwerp van software daar misschien wat minder last van heeft, maar ook daar beloven ze alvast van alles, om vervolgens de ontwikkelafdeling op te zadelen met de nog niet ingeloste belofte. Dat gaat bij grotere organisaties makkelijker mis. De afdeling PR en communicatie heeft alvast ronkende teksten over het nieuwe ios, terwijl de ontwikkelaars nog druk doende zijn het allemaal te ontwikkelen.