Hoi Flix,
De link die je geeft heb ik al geprobeerd:
http://support.apple.com/nl-nl/HT2534

Ik kan echter gewoon niet inloggen zonder voorbij dat scherm te komen dat ik postte (bekijk betaalgegevens, eerste foto). Ik kan niet inloggen bij app store en ook niet bij iTunes.
Dus betaalmethode verwijderen, zover kom ik niet.
EDIT:
Als ik dit volgende topic lees lijkt het erop dat ik een nieuw apple id moet aanmaken en pas via een gratis app aankoop de betaalmethode "geen" kan kiezen ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1603775
(Bewerkt door MrFry om 0:56, 29-11-2014)
(Bewerkt door MrFry om 7:25, 29-11-2014)
EDIT
http://support.apple.com/nl-nl/TS5366
Als u de iTunes Store of App Store voor het eerst gebruiktAls u de winkel voor het eerst met een bestaande Apple ID gebruikt, moet u een betaalmethode opgeven. Nadat u de account hebt aangemaakt, kunt u de betaalinformatie wijzigen in 'Geen'.
Als u een nieuwe Apple ID aanmaakt, kunt u mogelijk een account aanmaken zonder creditcardgegevens in te voeren.
Betaalmethode wijzigen in "geen" kan dus pas nádat ik een account hebt gemaakt. Maar om een account te maken moet ik betaalgegevensinvoeren...
Dusdan maar naar:
http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=nl_NL
account aanmaken zonder creditcardgegevens in te voeren.
Als u al een Apple ID hebtAls u al een Apple ID hebt aangemaakt, moet u een betaalmethode instellen wanneer u die Apple ID voor het eerst gebruikt om in te loggen bij de iTunes Store, App Store of iBooks Store. Nadat u bent ingelogd bij de winkel, kunt u de betaalmethode indien gewenst verwijderen.
Maar ik kan dus niet inloggen omdat ik ik dan betaalgegevens moet invoeren, aargh !
EDIT: EINDELIJK 
Pff, het is gelukt:
- iTunes gestart
- gekozen voor: itunes gift card
- gegevens ingevuld maar veld voor gift code leeg gelaten
Nu kan ik ook inloggen in de app store en yosemite downloaden, yay
(Bewerkt door MrFry om 8:04, 29-11-2014)