Oude Lastpass verwijderen lukt niet
29 april 2025 - 21:01   
geplaatst door: Corry Vennix
Goedenavond,
Ik kreeg van Laspass de melding dat ik de oude app moest vervangen door de app "Lastpass for
Safari".
Ik heb de nieuwe app gedownload maar kan de oude niet verwijderen omdat ik steeds de melding krijg "Het onderdeel 'LastPass.app' kan niet naar de prullenmand worden verplaatst, omdat het geopend is."
Ik heb overal gezocht maar kan nergens de geopende app vinden. Wel staat hij onder in de balk met het icoon, maar ook daar krijg ik hem niet verwijderd.
Het verwijderen van de oude app op mijn iPhone en iPad was geen enkel probleem.
Bij voorbaat bedankt voor uw reactie.
MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
Oude Lastpass verwijderen lukt niet
29 april 2025 - 21:38    reactie #1
geplaatst door: nnsa
Er zijn vele manieren om dit op te lossen, maar ik denk dat de makkelijkste manier voor jou is om op te starten in de Veilige modus. Dat is opstarten meteen met de shift toets ingedrukt houden, tot rechts boven in je scherm Veilige modus in het rood verschijnt. Dit opstarten duurt langer dan normaal, dus wachten en de toets ingedrukt blijven houden.

Dan Lastpass (Lastpost) verwijderen, prullenbak leegmaken en weer normaal opstarten.

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om Lastpass in het dock al of niet geforceerd af te sluiten, maar ook in de menubalk.

Probeer het maar eens.

De nieuwe versie is geen app, maar een Safari extensie…

[ongevraagd advies: werk met de apple sleutelhanger / wachtwoorden. Lastpass heeft geen onbesmet blazoen]
Bewerkt: 29 april 2025 - 21:51 door nnsa
Ⓒnnsa(i)-2025