Garmin Express installeren
22 november 2018 - 11:19   
geplaatst door: henk4731
Goede morgen, al 9 jaar gebruik in het programma Garmin Express voor m'n  fiets- en autonavigatie.
Sinds twee weken geeft hij de foutmelding "onverwachts gestopt. Ik heb deze geprobeerd via time machine te herstellen maar na opnieuw geïnstalleerd te zijn en de update naar de huidige versie stopt hij ook weer. Hoe kan ik het weer werkend krijgen ? b.v.d. Henk Leeuwestein

fout melding.jpgGarmin Express installeren
antw: Garmin Express installeren
22 november 2018 - 17:09    reactie #1
geplaatst door: Dick de Roos
Een beetje weinig gegevens: Welke Mac; welk OS?
Bij mij start Garmin Express gewoon op.
Zojuist nog een update (erg nodig volgens Garmin) geïnstalleerd.

Schermafbeelding 2018-11-22 om 17.05.49.pngGarmin Express installeren
antw: Garmin Express installeren
22 november 2018 - 19:43    reactie #2
geplaatst door: MacGB
Bij mij werkt e.e.a. ook naar behoren, zowel onder High Sierra als nu in Mojave. Inderdaad recentelijk een update geïnstalleerd, maar dat is zo te zien dezelfde versie (6.9.0.0) als in je crash-report staat.
Mogelijk verwijderen en hier opnieuw downloaden en installeren ?
https://www.garmin.com/en-US/software/express/

Ander optie is natuurlijk een keer in safe-mode opstarten om te kijken of het dan wel werkt, of een keer een schijfherstel draaien via schijfhulp-programma.

antw: Garmin Express installeren
22 november 2018 - 21:06    reactie #3
geplaatst door: Jurriaan
Leuk, meer fietsers alhier.

Ook hier draait Garmin Express nog. Althans gisteren nog wel.
GE verwijderen met iets als App Cleaner en opnieuw installeren.
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: Garmin Express installeren
22 november 2018 - 22:19    reactie #4
geplaatst door: jaco123
Ik gebruik nog lekker Garmin Training Center, zonder verbinding met de Garmin Cloud....

Dat wordt door Garmin niet meer ondersteunt en is helaas een 32-bit app, dus na Mojave doet die het niet meer.
antw: Garmin Express installeren
24 november 2018 - 16:32    reactie #5
geplaatst door: henk4731
Bedankt voor jullie reactie en dat je mij laat weten dat het bij jullie wel werkt, maar daar kan ik helaas niet mee. Is er iemand die wel weet wat ik eventueel moet doen.
Na time machine , ook geprobeerd door eerst alles via cleanmymac versie 10.8 te verwijderen en opnieuw via Garmin.com/nl-nl/software/expresse te installeren ook dan krijg ik dezelfde melding .
hierbij nog een antwoord op de vraag, welke versie van mac.
Later ook nog opnieuw het programma met CleanEject verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds het zelfde.
Wie is mijn redder in nood, BVD Henk

el capitan.pngGarmin Express installeren
antw: Garmin Express installeren
24 november 2018 - 19:04    reactie #6
geplaatst door: MacGB
1. Clean eject is voor zover ik weet niet geschikt om juiste bestanden van je mac te verwijderen. App cleaner zoals Jurriaan aangeeft is een betere oplossing.
CleanmyMac vraagt wel een ervaren gebruiker. Geen idee wat jou expertise is, maar dat is typisch een programma waar je, voor je het weet, iets mee in je systeem ontregeld.
2. Hoewel je mac nog steeds aan de systeem eisen lijkt te voldoen (kan niet alles beoordelen uit je screenshot):
Mac
. OS X 10.11 or newer
. 1440 x 900 display, USB port and 1 GB RAM
. High speed Internet access (Not for use with dial-up, mobile or satellite connections)
. May require up to 20 GB free disk space

Is het wel een variant die vandaag de dag wel erg minimaal is om mee te werken.
3. Toch mogelijk dat er iets is in je systeem dat niet goed staat. Heb je mijn suggesties voor opstarten in safe-mode en schijfherstel al geprobeerd.
4. wat gebeurt er als je de oude versie installeert en niet bijwerkt naar de laatste versie ?
5. Of Garmin support bellen
 https://support.garmin.com/nl-NL/?topicTag=region_mapsgarminexpress
6. Als laatste optie je systeem opnieuw bijwerken via recovery-mode of een combo-update van El Capitan uitvoeren.
Succes.

antw: Garmin Express installeren
25 november 2018 - 13:01    reactie #7
geplaatst door: Sarah
Ik gebruik het hier ook al JAREN ... had zelfs als eerste een Garmin GPS in huis (Garmin II) en sedertdien zijn hier al redelijk wat toestellen in huis geweest.

Het was trouwens één van de eersten waar je routes mee op de Mac kon maken en wegschrijven naar de GPS.

Ik werk met Garmin Express en met Garmin Basecamp. Garmin Express heb ik geen problemen mee maar wanneer ik met Basecamp werk en mijn toestel is aangesloten dan heb ik ook dit probleem. Het programma stopt na een minuut als mijn Garmin GPS is aangesloten. Zonder GPS werkt ie perfect.

Als ik dus waipoints heb aangemaakt moet ik mij haasten om ze naar mijn toestel te schrijven want het programma stopt zeer vlug.

Vervelend en ik hoop dat Garmin dit probleem vlug oplost maar ze staan niet te popelen om Mac-users te helpen
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb