Ik heb zowaar een probleem waar ik niet uitkom. Google hielp niet, en ik heb ook niet de verwachting dat iemand hier direct de oplossing weet; maar misschien zijn er meer met deze ervaring.
Ik deel een iCloud account, in gebruik als een 'secundaire' iCloud acc., met mijn vrouw, om over een aantal iPhone's en MacBook's onze Contacten, Agenda's en gedeelte van Notities en Herinneringen in sync te houden. Werkt al vel jaren prima.
Nu viel het me gisteren op dat tussen mijn iPhone en MB een contact niet gesynct werd. Even e.e.a. bekeken, en zag idd dat er niks meer in sync bleef van Contacten. Wel de andere services, zoals Agenda.
Normaliter het makkelijkste is dan even de knop van het syncen van Contacten uit te zetten (op iPhone), en weer aan, zodat de sync geforceerd wordt. Nu komt het: ik kreeg met geen mogelijkheid nog Contacten terug op de iPhone. Het venster bleef volkomen leeg. Erg onhandig op en foon, want er wordt nogal uitbundig gebruik gemaakt van Contacten in allerlei app's/services.
Wat ik ook deed: geheel uitloggen uit iCloud (met die account), herstart/reset iPhone, etc: nada: Zelfs via iTunes wilde het niet meer syncen (wat normaliter wel kan als je de iCloud sync uitzet).
In icloud.com bleven de Contacten wel intact, en in sync met de MB. Maar er werd geen weg meer gevonden naar de iPhone, hoe dan ook. Ook op de andere iOS apparaten (iPad, iPod, andere iPhone) gebeurde hetzelfde: eenmaal uitgezet kreeg ik de contacten nooit meer terug.
Lijkt een bug in het iOS, en/of op de Apple/iCloud servers (alhoewel op http://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ geen foutmeldingen).
Inmiddels met een nieuwe, secundaire Apple ID apart voor de Contacten alles weer in sync, for the time being, maar het frustreert me behoorlijk, omdat ik
1- de oorzaak niet kan vinden
2- het (grote) vertrouwen wat ik had in iCloud sync, behoorlijk ondermijnt.
Vragen:
- heeft iemand laatstelijk soortgelijke ervaringen gehad?
- durft iemand de 'sync-schuifknop' voor Contacten op z'n iDevice uit te zetten en dan weer aan (bij gebruik van niet-primaire account)?
- andere opmerkingen en tips?
PS: Op MF blijkbaar geen apart forumonderdeel voor globale iCloud problemen, vreemd genoeg? Dan maar in dit onderdeel neergezet.
(Bewerkt door Flix om 16:50, 9-05-2016)