iCloud drive probleem/storing
20 februari 2017 - 20:17   
geplaatst door: Laurens40
Sinds zaterdag heb ik een nieuwe macbook pro.
Daar kom ik het volgende probleem tegen met Icloud.

Icloud geeft aan in balk bij systeemvoorkeuren dat 3gb van de 5gb in gebruik is aan documenten.
In werkelijkheid staat er niets in Icloud. Er is ook niets te zien!  

Ook op Icloud.com precies hetzelfde. Er zijn geen files te zien maar toch wordt er 3gb opslaggebruik vermeld bij Icloud instellingen.

Onderstaand heb ik gedaan voor ik dit tegen kwam:

Bij oude mac uitgelogd bij Icloud.
Bij appleid.com oude mac verwijderd.
Met zelfde gebruikersnaam en wachtwoord ingelogd bij nieuwe mac

Icloud sinds gisteren helemaal/overal uitgelogd.
Op icloud.com wordt vandaag nog steeds aangegeven dat er 3gb opslaggebruik is.

In werkelijkheid is er dus niets te zien aan files. Hij zou dus 0 moeten aangeven.

Laurens

iCloud drive probleem/storing
21 februari 2017 - 09:31    reactie #1
geplaatst door: MacFreak-fan
Ik heb iets vergelijkbaars gehad.
Ondanks dat ik iCloud niet gebruik stond er 7Gb in "beheer" vermeld (terwijl maar 5Gb gratis is).
Support gebeld en die zei dat het een fout van Apple was in de cloud.
Het moest door een "senior-adviser" van Apple hertseld worden, duurde een paar dagen.
Nu is het opgelost!
iCloud drive probleem/storing
21 februari 2017 - 17:35    reactie #2
geplaatst door: Laurens40
Bedankt voor deze reactie!

Het euvel ligt inderdaad aan de kant van Apple.
De helpdesk erkend dat ook!

Met remote desktop wat zaken bekeken op Mac met senior advisor van Apple.
Locaal op Mac geen probleem gevonden wat dit veroorzaakt.

Op advies van senior advisor gaan we nog op de oude Mac kijken of we daar wel files zouden kunnen
weghalen wat dit probleem veroorzaakt.

We hebben een mailadres gekregen van de senior advisor als dit niets oplost.
Daarna zou het naar een engineer van Apple worden gestuurd.

We laten hier weten hoe het verder gaat als er nieuws is!


iCloud drive probleem/storing
24 februari 2017 - 18:52    reactie #3
geplaatst door: Laurens40
Update:

Vanmiddag is er door Apple via remote desktop nog een poging gedaan het probleem om te lossen.
Nu via terminal. Via een opdracht.

Dit is niet gelukt.
Er wordt weer contact door Apple opgenomen binnenkort.
Het loopt dus nog steeds!
Binnenkort meer!

De helpdesk van Apple belt overigens vanuit Ierland. dat even ter info.

iCloud drive probleem/storing
1 maart 2017 - 21:31    reactie #4
geplaatst door: Laurens40
Sinds afgelopen zondag (26 februari) is het probleem opgelost.
Ik heb gekeken op de Icloud via systeemvoorkeuren.

Vandaag heeft de helpdesk van Apple netjes teruggebeld volgens afspraak.
De oorzaak lag niet bij de gebruiker of op de Mac maar bij Apple zelf!
Er is een soort reset uitgevoerd bij Apple waardoor het probleem weg was.

Al met al netjes opgelost en via goede communicatie en afspraak!