iMac loopt vast
12 juni 2016 - 14:04    reactie #50
geplaatst door: RAT
1.
Deze week naar de winkel geweest waar ik hem heb gekocht, Icentre in Leidschendam.
Het enige wat zij konden doen was de iMac opsturen, en dan zou ik hem minstens 4 weken kwijt zijn. Ik kon beter naar de Apple winkel in de Haagse passage gaan volgens hun omdat die een service balie hebben.

2.
Bij de winkel in de Passage geweest, zij vertelden dat ik in ieder geval buiten de garantie periode zou vallen, maar dat ik zowieso eerst moest bellen met Apple, om een afspraak te maken om de iMAC bij hun te kunnen brengen om nagekeken te worden. Direct bij hun achter laten is niet mogelijk.

3.
Toen ook maar even bij L.J.S. in Den Haag langs gegaan, en die vertelden mij ook dat ze me weinig hoop op garantie gaven na 4 jaar. En dat een nieuwe videokaart me ongeveer 6 a 7 honderd euro zou gaan kosten. Ook vertelden ze me eerst met Apple te moeten gaan bellen, en me niet te snel te laten afschepen, want soms werden mensen toch nog wel eens buiten een garantie periode geholpen.

Deze week dan maar even met Apple bellen...

iMac loopt vast
29 september 2016 - 21:49    reactie #51
geplaatst door: RAT
Ik was nog even vergeten te vertellen hoe het verhaal met mijn defecte videokaart was afgelopen..
Bij deze dus:

Na diverse telefoontjes met Apple, die me niet konden bevestigen dat het om een kapotte kaart ging, en waar ze steeds probeerden een afspraak voor me te maken bij de service balie van de Apple winkel in de Haagse passage.
Maar er waren steeds geen afspraken beschikbaar, en ze vertelden dat ik het beste zelf online kon proberen om een afspraak te maken.

Na ongeveer 5 weken dagelijks diverse keren te hebben geprobeerd, en steeds te zien kreeg "geen afspraken beschikbaar" heb ik het opgegeven, en ben toen bij mijn werk om de hoek nog maar eens bij L.J.S binnengelopen om te vragen of zij mij niet konden helpen.

Na de vorige keer dit antwoord te hebben gekregen:

dat ze me weinig hoop op garantie gaven na 4 jaar. En dat een nieuwe videokaart me ongeveer 6 a 7 honderd euro zou gaan kosten.

Trof ik deze keer een andere medewerker achter de balie, die mijn verhaal bevestigde van het bekende videokaart probleem, en die het raar vond dat ik de vorige keer dat antwoord had gekregen. Want volgens hem moest iedereen daar weten van dit 2011 model, en het videokaart probleem.

Er was eerst 3 jaar garantie, en later 4, maar hij vertelde me dat 5 en een half jaar waarschijnlijk geen probleem zou zijn, en hij zou de Imac testen, en als het bleek om dit probleem te gaan, zou hij bij Apple een verlengde garantie aanvragen, en dan een verzoek indienen voor een vervangende kaart.

Na een paar dagen kreeg ik een bericht dat het probleem was geconstateerd, en dat ze een kaart toegestuurd zouden krijgen, en dat ik de Imac binnen 2 dagen op kon komen halen.

Ik moest alleen 50 euro onderzoek kosten betalen, maar dat was me van te voren medegedeeld.
En mocht de reparatie geld hebben gekost zou de 50 euro in mindering worden gebracht.

Inmiddels draait de Imac alweer zo'n maand zonder problemen.
Ik ben bij dat ik naar L.J.S ben gegaan...top zaak !!!
Mocht ik ooit weer iets krijgen, ga ik direct naar hun, want als ik op Apple had moeten wachten
zat ik nou nog steeds zonder beeld :-)

Goede afloop dus :-)