Bij een provider-wissel / domein-wissel is het gebikelijk dat de email nog een x-periode (doorgaans 6 maanden) actief kan blijven. Misschien is deze periode al om.
Als deze periode nog niet om is (maar gezien het wachtwoord niet meer werkt, lijkt het daar wel op), kan je via webmail instellingen de emails laten doorsturen naar een ander emailadres.
Het belangrijkste is om vast te stellen, of de emails op je mac staan of op de mailserver van ziggo (IMAP). Als ze niet op je mac staan, dan kan je ze wel naar je mac (locaal) halen, binnen dit ziggo mailaccount.
Als ze wel op je mac staan en je wil het account verwijderen, dan moet je de emails die belangrijk voor je zijn, eerst veilig stellen. Hiervoor bestaan email-backup programma’s.
https://www.mothsoftware.com/index.phpGeef maar aan welke weg je wil bewandelen.
Als je je account verwijdert, zijn ook je emails binnen dat account weg.
Je zou nog kunnen overwegen om het account inactief te maken, dan ben je van de wachtwoord-vraag af, maar moet je het weer actief maken, als je een email terug wil zoeken.
Fore the time being kan je ook je ophaal-instellingen wijzigen, zodat er niet iedere keer om het wachtwoord wordt gevraagd.