iMessage/FaceTime inloggen lukt niet iOS 9.3
geplaatst: 19 april 2019 - 10:35
Op een iPad mini 1 met iOS 9.3 draaide zonder problemen iMessage en FaceTime probleemloos. Tot van de week het niet meer werkte. Oorzaak onbekend. Opnieuw inloggen lukt niet want dan wordt er gevraagd het email adres te controleren. Klik ik op die link dan kom ik in de Appleā€™s pagina. Maar hoe ik aldaar een e-mailadres moet controleren? (Los van het feit dat het email adres niet veranderd is).

Al gedaan:
Locatie voorziening aangezet
iPad opnieuw opgestart
Inloggen in zowel iMessage als FaceTime

Nog niet gedaan:
Kan het te maken hebben dat er ingelogd is op een iMac met macOS 10.13? Want dat is er veranderd.
geplaatst door: Jurriaan
5s iOS 12, Air2 iOS 12 & MBA '11 macOS 10.13.6
antw: iMessage/FaceTime inloggen lukt niet iOS 9.3
reactie #1 geplaatst: 19 april 2019 - 10:38
Ik had een tijdje geleden iets vergelijkbaars, mijn me.com adres moest toen aangepast worden naar een ander mailadres.

Misschien dat dit bij jou ook het geval is?
geplaatst door: anraadts
antw: iMessage/FaceTime inloggen lukt niet iOS 9.3
reactie #2 geplaatst: 19 april 2019 - 11:02
Ik had een tijdje geleden iets vergelijkbaars, mijn me.com adres moest toen aangepast worden naar een ander mailadres.

Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

Het is een .icloud adres.

De oplossing gevonden, uitgelogd op macOS 10.13 , ipad aan/uit en tada het werkt weer.
geplaatst door: Jurriaan
5s iOS 12, Air2 iOS 12 & MBA '11 macOS 10.13.6