Netflix probleem
9 maart 2016 - 15:03   
geplaatst door: Ger van den Berg
Na een jaar probleemloos kijken sinds enkele dagen een probleem dat zich voordoet op iMac, Apple TV, iPad en iPhone. Wanneer ik een film wil afspelen krijg ik de volgende mededeling:

You seem to be using an unblocker or proxy. Please turn off any of these services and try again. For more help, visit netflix.com/proxy

Ik heb aan mijn systeem niets veranderd en het bezoek aan netflix.com/proxy helpt mij geen steek verder.

Wat merkwaardig is dat wanner ik wifi uitschakel op mijn iPhone en dus verder ga met 4G de film wel geladen wordt en wanneer ik vervolgens wifi weer inschakel de film probleemloos afgespeeld wordt.

Wie herkent dit probleem en weet de oplossing?

gerberg
Netflix probleem
9 maart 2016 - 15:52    reactie #1
geplaatst door: paulusch
Dit zeggen ze er zelf over: http://help.netflix.com/nl/node/277
Netflix probleem
9 maart 2016 - 23:54    reactie #2
geplaatst door: anraadts

Citaat
Ger van den Berg om 15:03, 9-03-2016
Wat merkwaardig is dat wanner ik wifi uitschakel op mijn iPhone en dus verder ga met 4G de film wel geladen wordt en wanneer ik vervolgens wifi weer inschakel de film probleemloos afgespeeld wordt.

Dat is inderdaad heel erg vreemd.

Heb je een VPN of proxy actief in je netwerk?

Als dat niet zo is, misschien de moeite om contact met Netflix op te nemen, want dan zit misschien iets fout bij hun detectie.

Netflix probleem
10 maart 2016 - 10:43    reactie #3
geplaatst door: Doctor Apple
Mogelijk je Airport Netwerk achter je (kabel/xDSL)-modem met DHCP aan staan?

Meeste Kabel/-xDSL modems staat zelf ingesteld op DHCP-modus. DHCP + DHCP is zowieso niet heel handig, maar bij bepaalde detecties wordt dat aangemerkt als mogelijke netwerk adres translatie. En, omdat providers ervoor hebben gekozen (onder zware druk van contentleveranciers) om zwaar te handhaven op regio-controle ... Zal het vaker dan voorheen een probleem (kunnen) vormen.

Iets om even naar te kijken misschien?

Durf te denken!
Netflix probleem
10 maart 2016 - 13:26    reactie #4
geplaatst door: Ger van den Berg
bedankt voor de reacties.

Heb geen proxy en VPN actief.

Heb een glasvezelmodem met daarachter een airport Time capsule. Heb in mijn instellingen gekeken maar kan niet ontdekken of er ergens een DHCP extra aktief is ingesteld.

gerberg
Netflix probleem
10 maart 2016 - 16:32    reactie #5
geplaatst door: fred44nl
maar heb je deze instelling dan wèl gezien ??

 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Netflix probleem
10 maart 2016 - 16:45    reactie #6
geplaatst door: Backspin
Dubbel NAT (router achter modem) maakt hiervoor geen verschil. Netflix geeft deze meldingen als ze heel veel verschillende verbindingen krijgen vanaf 1 ip-adres, wat het geval kan zijn als je via een vpn of proxy verbinding maakt met internet. Dat is bij jou echter niet het geval.

Ik had zelf het probleem dat ik via een IPv6 tunnel een IPv6 verbinding maakte, en dat vond Netflix ook niet leuk.

Misschien doet jouw glasvezelprovider ook iets met IPv6 op een afwijkend manier?
Check eens op http://test-ipv6.com
Geeft deze pagina aan dat je een IPv6 verbinding hebt? En zo ja, zegt deze ook nog iets over gebruik van een tunnel?

Zo niet..dan weet ik het ook niet.. :cheesy:

apple certified system administrator - http://www.backspin.nl
Netflix probleem
10 maart 2016 - 23:31    reactie #7
geplaatst door: FanBoy
Verander voor de zekerheid je DNS server op je mac in 8.8.8.8 en 8.8.4.4. als secundaire.
Ook even in de config van je router kijken of daar de juiste staat onder DHCP instellingen, kijk even bij je provider welke dat moet zijn.

Als dat allemaal gedaan is, ff rebooten en testen wat je externe ip adres is op http://www.whatsmyip.org/more-info-about-you/en kijken of die aangeeft dat dat ip inderdaad bij jouw provider hoort. Je zegt glasvezel, heb je kpn? dan kan je ip ook aan planet of 1 van de vele anderen die KPN overgenomen heeft gelinked staan.

En last but not least, check ff of je niet de hola plugin of iets soortgelijks in je browser hebt.

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-