Ik wil de opslag van bestanden centraliseren. Nu gebruik ik zo nu en dan Pages en dan weer Office 365. Pixelmator slaat z’n bestanden weer ergens anders op. etc.
Je weet dat je de map waarin een programma bestanden bewaart, kunt veranderen, toch? In het venster waarin je een naam voor het document op kunt geven, kun je de locatie kiezen:
Organiseren/centraliseren van je bestandenZijn de keuzes in dat lijstje niet genoeg, dan druk je op de vierkante knop met het driehoekje dat naar beneden wijst.
En gezien programma’s normaal gesproken onthouden waar je het laatst iets bewaard hebt, hoef je dit niet zo heel vaak te doen.
Heb je een document eenmaal bewaard maar wil je het toch ergens anders, dan ga je met je muispijltje over de bestandsnaam bovenin het venster; er verschijnt rechts naast de naam een ﹀ symbool, en klik je daarop, dan:
Organiseren/centraliseren van je bestanden… kun je hier gelijk ook weer een map kiezen waar het bestand naartoe moet.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Zie boven.
Bestaat er een cloudservcie waar je gewoon alles neer kan zetten en waar je het ook zonder problemen je bestanden kan openen, zonder foutmeldingen etc.
iCloud? Zolang je minder dan 5 GB nodig hebt is dat volledig gratis en werkt naadloos op al je Apple-apparaten …