@ Lt. Acid: Ik heb slechts één toestel om films te kijken (Mac computer).
@ nnsa: Neen, gisteren kon ik niet kopen en was er dus ook geen film beschikbaar. Niet om te downloaden en ook niet in mijn bibliotheek. En dat was net het probleem.
Maar nu heb ik het eindelijk gevonden en zal hier even beschrijven hoe ik het gedaan heb.
Een film kopen met het programma Apple TV op een Mac met Mac OS Monterey gaat als volgt:
1. Ga naar de gewenste film in Apple tv.
2. Selecteer ‘Koop’ (of ‘Huur’ in het geval je wil huren).
3. Geef je email en wachtwoord op.
Indien je saldo te laag is - meestal is dit het geval bij mij - krijg je opties om dit te verhogen met een bedrag.
4. Selecteer een bedrag.
5. Wanneer je doorverwezen wordt naar homebanking voer je de betaling uit.
6. Na de betaling krijg je een foutmelding dat er iets misgelopen is.
7. Hierna wordt het programma ‘Muziek’ geopend.
8. Geef je email en wachtwoord opnieuw op.
Omdat er bij de betaling iets misliep is je saldo nog steeds te laag en krijg je nu - in het programma ‘Muziek’ - de opties om dit te verhogen met een bedrag.
9. Selecteer een bedrag.
10. Je wordt weer doorverwezen naar homebanking waar je je betaling uitvoert.
11. Daarna wordt je terug doorgestuurd naar het programma ‘muziek’ waar vermeld staat dat je saldo verhoogd werd met het betaalde bedrag.
12. Daarna ga je terug naar het programma ‘Apple tv’.
Hierin is ondertussen een wit leeg scherm verschenen en verder gebeurt er niets.
13. Sluit het programma ‘Apple tv’.
14. Open het programma ‘Apple tv’ opnieuw.
15. Selecteer ‘speel af’ of ‘download’ dat nu beschikbaar gekomen is.
En daarmee ben je klaar. De film staat na het downloaden ook in de bibliotheek van ‘Apple tv’.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan hé.
Het probleem dat ik gisteren had, was dat ik na stap 3 gewoon teruggestuurd werd naar Apple tv (3x geprobeerd).
Vandaag kon ik wel verder naar stap 4 en daarmee is het probleem opgelost

Misschien had ‘Apple tv’ gisteren gewoon geen zin om zijn werk te doen.