Ongewenste reclame melden
19 november 2017 - 10:59   
geplaatst door: Sarah
Ik krijg dagelijks, netjes in mijn 'ongewenste reclame'-folder, emails van afzenders enkel met een voornaam. en een letter er achter ...dit zijn er zo'n 5 à 10 / dag. :mad:

Sedert meer dan een maand stuur ik deze netjes door naar abuse@icloud.com Het email adres waar je volgens Apple spam moet melden (https://support.apple.com/nl-be/HT204759)

Tot op heden lost dit niets op. Doet Apple hier eigenlijk iets mee? :cool:

Zelf een regel opstellen kan niet gezien de afzender telkens iemand anders is.
Heb zelf een regel opgesteld om alle mail uit de 'ongewenste reclame'-folder onmiddellijk te verwijderen maar dit werkt niet .. ook niet als ik dit online instellen op icloud.com

Anders valt de spam best wel mee .. enkel die 10-tal emails van eenzelfde (onbekende) bron afkomstig.

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Ongewenste reclame melden
19 november 2017 - 13:05    reactie #1
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Je moet natuurlijk wel kijken wat het is.

Spam stuur je door naar spam@icloud.com. Tenminste dat doe ik wel eens wanneer er twee keer hetzelfde spam mailtje in mijn inbox terecht komt. Eerste keer verplaats ik het gewoon naar de spam folder.
https://support.apple.com/nl-nl/HT203524

Abuse is volgens voor het melden van misbruik. Dus phishing naar iCloud/AppleID gegevens. Of wanneer je een  website ziet die lijkt op die van Apple. OF onterecht merknamen van Apple gebruikt en dat soort misbruik van Apple's diensten. Niet om gewoon spam naar toe te sturen want dat wordt natuurlijk bij hen ook gewoon afgevangen.

Ongewenste reclame melden
19 november 2017 - 16:32    reactie #2
geplaatst door: Sarah
Nochtans staat op die support pagina duidelijk het volgende:

"Als u spam of andere verdachte e-mails wilt melden die u in uw postbus Inkomend voor iCloud.com, me.com of mac.com hebt ontvangen, stuurt u deze naar abuse@icloud.com."

:boring:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Ongewenste reclame melden
20 november 2017 - 16:29    reactie #3
geplaatst door: Rob en Rol
Ik heb er het laatste half jaar last van. Lijkt alsof m'n emailadres in verkeerde handen is gevallen.
Ik stuur die berichten als bijlage door naar abuse@icloud.com maar dat heeft geen merkbaar effect.
Dezelfde soort mails met dezelfde afzender of onderwerpen (service, support, dropbox, whatsapp, damaged files, damaged foto's, etc.) blijven komen, 3 tot 5 per dag.
Ik heb regels ingesteld, gebaseerd op de gebruikte termen, dat ze rechtstreeks in m'n prullenmand verdwijnen. Bij het merendeel lukt dit. Maar goed, je moet ze daarna alsnog handmatig verwijderen.
Wat in het supportdocument staat, dat je ook de abusedienst van de afzender dient in te lichten, heb ik niet gedaan, omdat ik die mails niet wil openen.
Apple zou dit moeten oplossen, maar blijft op dit punt in gebreke.