Ik ben erop gewezen dat films en (een deel van) muziekcollectie niet allemaal overgezet kon worden. Maar wat blijkt: geen enkele iOS of macOS App, geen enkel muziekstuk en geen enkele film of boek is te meer downloaden ... Ja, natuurlijk kan ik genoemde opnieuw aanschaffen, maar de gemaakte aankopen zijn allemaal gewist.
Apple TV 's (die leeft op streaming content nutteloos, kinderen in tranen want ze kunnen als jonge peuter en kleuter hun films niet bekijken ...
en ... Final Cut Pro, Motion, Logic en nog vele andere Apps ... allemaal weg ...
Nu met Apple aan de telefoon, maar bij het wisselen van winkels wordt alles mogelijk gereset ...
Lekker weer, van mij mag Apple een dikke boete 8x die van Google krijgen voor dergelijke praktijken en door het ijs zakken ...
Ik heb hier alles opgeteld aan mac en iTunes aankopen (apps, videos, films, muziek), sinds de introductie van de stores en er is heel, heel, heel erg veel geld uitgegeven ...
ALLEMAAL WEG ...
Ben niet vaak ziek van dergelijke onzin, maar ditmaal dus wel ... Want herstellen blijkt ook niet simpel ... Toch weer een Mac geinstalleerd voor de familie en niets, geen enkel ooit aangeschaft software-pakket te installeren ... Anders dan MS Office of oudere Adobe-suite die gekocht waren buiten de App Stores om ...
Lang leve de cloud, lang leve de App Store, lang leve Apple *not* ...
en tegelijk ...
Ik snap het gewoon niet, in het geval van de Microsoft store (omzetten van land) ging alles perfect, in Google waren er extra handelingen nodig, maar alles werkt ... In het geval van Apple: d-r-a-m-a en ... ALLES kwijt ...
Een heel lange lijst iOS, mac apps als ook films, muziek en boeken ...
geblokkeerd
Maar ja dat is omslachtig en het is irritant dat je niet even de klantenservice kunt bellen dan aantoonbaar bewijs kunt leveren dat je verhuisd bent zodat zij je account + aankopen kunnen overzetten naar het nieuwe land.
Het probleem hiermee is vooral dat ze op deze manier willen tegengaan dat er een handel in AppleID's gaat plaatsvinden. Als een stom lullig Marktplaats-account van 6 of 8 jaar oud al 6,- waard is op de zwarte markt dan kun je nagaan wat AppleID's waard zijn met daarop reeds aangekochte content van een aantal jaren.
Dit zijn van die dingen waar Apple echt een complete dinosaurus is.
Kortom, ik kom niet meer bij m'n aankopen ... niet vanaf iPad, iPhone, Mac of wat dan ook ... Hang nu reeds 72 minuten aan de lijn met support en NIETS, nada, noppes ... niets geregeld ...
https://support.apple.com/nl-nl/HT201389 stap 1.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je van al die zaken die je 'kwijt' bent geen backup hebt, of in iTunes hebt staan. Maar misschien is dit niet het goeie moment om daarover te beginen... Ik hoop dat je nog iets kunt regelen met Apple.
Doctor Apple om 14:35, 26-07-2017Dan wordt ik (automatisch) weer gerouteerd naar ... het nieuwe land waar de financiën aan gekoppeld zijn ...
Waarom dan niet inloggen in het land waar je account eerst was met de daarbij bijbehorende koppeling van de financiën? Of bestaat die inmiddels niet meer?
Ik gebruik het toch enkel voor software en niet voor hardware zoals iPhone, iPad of Macs.
Maarja daar heeft de Doctor nu even niets aan, ik hoop dat zijn problemen opgelost worden
Inzake iOS, films en muziek: deze zijn veiliggesteld. Maar dan: updates worden niet meer correct weergegeven in de iOS devices ... Content opnieuw downloaden lukt niet meer ... En: kwijt is kwijt ... Wat was ook alweer het grote voordeel van cloud?
De vier Apple TV's die we nog steeds hebben staan sinds vandaag te koop, als iemand ze wil hebben voor een leuk bedrag, let me know middels PB ... Het gaat om 1x 64GB, 1x 32GB en 2x nog de oudere AppleTV 3 ... Geen enkele aankoop verschijnt daar nog en - aangezien het enkel streaming werkt - zal dit ook niet zomaar gebeuren (meer) ...
Maar de grootste domper is macOS ... Dit omdat er niet echt klassieke installatie-bestanden worden gedownload, maar mac appstore geprovisioned bestanden ... Ik heb een paar uit een backup weten te herstellen, maar die weigeren geinstalleerd te worden want ... er is geen certificaat te behalen uit ... juist ja ... de App Store waaruit blijkt dat ik de rechtmatige eigenaar ben ...
Dag Final Cut Pro, Dag Motion, Dag Compressor, Dag Coda, Dag Pixelmator, Dag Omniplan, Dag talloze andere apps ...
Uitgerekend vandaag dat ik 'de Mac' echt nodig had ... Via de telefoon niets te regelen, moeilijk bereikbare helpdesk (enkel de 1e lijn makkelijk bereikbaar) en als er contact wordt gelegd krijg ik het devies: mail, mail, mail ... Goede support, zeg! Response time: 48 uur en ... als in geval van follow-up (per mail) kun je er nog dagen bij optellen ...
Niet van deze tijd, archaisch en ben over de rode heen ... Ben een goede klant (geweest) van Apple, aantoonbaar vele notebooks, desktops gekocht (zakelijk en prive), we hebben meerdere iPads, iPhones, AppleTV's thuis en het exacte aantal films (gekocht) = 174 over twee accounts, 1244 iOS apps, 211 macOS apps en 23'787 liedjes ...
Dat zijn geen misselijke bedragen in totaal door de jaren heen en dus voel ik me - zoals iedere klant zich zou voelen - in de steek gelaten door Apple ...
Natuurlijk zijn er mensen die meer hebben uitgegeven, en eerlijk ... al zou je 2 films, 4 liedjes en 6 apps gekocht: het principe blijft hetzelfde ... Vrij reizen binnen de EU is niet nieuw, het beschikbaar hebben van content binnen de grenzen ook niet ...
Dat er rechtentechnische beperkingen gelden is slechts ten dele waar ... Immers, er is genoeg content (zeker Apps) die mondiaal en anders in ieder geval voor de EU regio worden uitgegeven ...
Tenzij Apple sinds kort Final Cut Pro bijvoorbeeld enkel voor de Nederlandse markt beschibkaar heeft gesteld ... ... Maar dat geloof ik niet.
Daarnaast is er uitvoerig contact geweest met Apple inzake 'de verhuizing' en er werd duidelijk gemaakt dat content mogelijk opnieuw gedownload moest worden, maar niet dat alles uit de app store verdwijnt ... Sorry, maar een conversie van de beschikbare app-lijst is voor Apple (server-side) geen enkel probleem. Rechten overdragen - indien ondersteund - ook niet, waarbij Apps, films, muziek of boeken die niet beschikbaar zijn in het andere land kunnen worden aangemerkt als zodanig. Dan kan je nog altijd de keuze worden aangeboden om deze (eenmalig) te archiveren of genoegen te nemen met het feit dat deze niet meer voorhanden zijn: overige catalogus zou dan gewoon beschikbaar zijn ...
2017 ... Sorry, maar buiten de gemakken van macOS heb ik vandaag weinig te lachen met Apple ... Ik zou zeggen, ga eens kijken wat alleen al Motion, Compressor en Final Cut Pro kosten om (opnieuw) aan te schaffen en dan zul je begrijpen dat de humor ver te zoeken is. En als je (zoals ik) voor een project de toepassingen NU nodig hebt (niet morgen, niet overmorgen) dan kan ik NATUURLIJK teruggrijpen naar oude backups waar alle toepassingen in zijn geinstalleerd ... Maar helaas, zo simpel is het niet: de provisioning faalt en daarmee dus ook de restore ...
Ik ben zelf nooit van de Cloud gecharmeerd geweest en weet nu weer waarom. Tenzij er brand komt, dan zijn mijn dubbele backups wellicht toch waardeloos. Zakelijk ligt wel op een andere plek.
https://discussions.apple.com/message/20095064?start=90&tstart=0
AlesitisLevel 1 (5 points)by Alesitis Aug 14, 2012 2:55 AM in response to gmaszwI had the same problem. I had to switch fr Russian AppStore to New Zealand one after I changed my location.It might still be helpful for someone. So I did this:1) Opened AppStore, went to Featured (bottom left), then scroll down and choose ur Apple ID: urname@blabla.com , 2) then choose View Apple ID, and then change country/region and payment info.After that I signed out of App Store (do number (1) again but choose Sign out),signed in again and tried to download one free app and I was told 'u may do so only in NZ App Store, you'll be switched now to it' and surprise, surprise I finally was. I did ithis on my iphone so don't know if it works differently on itunes. Hope it will help someone. I was confused when realised it didn't work (before I signed out and signed in again)
Het lijkt mij als alles faalt dat je met een vpn gewoon moet kunnen inloggen ik veronderstel wel met een dedicated ip denk dan aan Nordvpn. Die dedicated ip adres moet wel in Nederland zijn meestal is dat Leaseweb
edit :
Lees dit is
I have recently moved to Indian app store from UK app store. I dont have any problems so far exept the purchased app list in the app store on my iDevice is empty. However when I try to download the apps those I purchased when I was in UK, it ask for me to enter the password after that I get a message like "you have already paid for this item and hence this download is free" The proper way to switch the country is as follows according to apple Sign in to iTunes on iTunes software on your computer. Click on the arrowmark near your apple ID on the right top corner>select account>select change country> complete the address and payment details.After that go back to the accounts section again and click on the purchase history. You will be able to see the purchase list that you have don when you were in UK. (however you will not be able to see this list on your iphone/ipad). try downloading and updating, if its not possible, contact itunes support. Because in my case when I changed the payment details they had flagged my account for security purposes after which I was not able to make any purchases. Once I contacted them they unlocked it for me and everything was fine.
(Bewerkt door malpiet om 22:19, 26-07-2017)
Ik denk echter dat Heintje en Malpiet het hier bij het juiste eind hebben:
VPN tunnel via een Nederlandse server.
Succes!
Feitelijk zou het zo moeten zijn dat je niet eens Apple Support belt of mailt. Als je verhuisd, moeten je aankopen gewoon blijven bestaan. We hebben immers niet voor niets een Apple-ID.
Ze maken hier wel een slechte beurt.
Op zich geen probleem, want je kunt met behulp van een iTunes Gift Card je account bijladen en - indien nodig - van winkel switchen, toch? FOUT!
En wel hierom: om te beginnen moet je je tegoed TOT DE LAATSTE CENT opmaken in het betreffende land, heb je nog 0,23 eurocent (bijvoorbeeld) over, dan kun je NIET SWITCHEN. Je moet dan EERST bellen met Apple Support, toestemming geven OM AF TE ZIEN VAN HET REST TEGOED en DAN PAS kun je van store wisselen ...
Maar dat is niet alles ... Ik heb kinderen (jonge leeftijd) en ... die hebben een iPad ... En ouderlijk toezicht ... En daarmee ook een iCloud account in verband met FAMILY SHARING ...
En nu komt het: wil je switchen van land MET FAMILYSHARING geconfigureerd, dan kan dat NIET ... zonder Credit Card in dat betreffende (nieuwe) land ...
Maar, hoewel het eenvoudig is om kinderen aan Familysharing toe te voegen, krijg je ze niet zomaar ontkoppelt. Je MOET ze overzetten naar een ander iCloud account ... Echter, DAAR MOET een Credit Card aan gekoppeld zijn anders kun je ze niet overzetten ...
iTunes Store Credit werkt niet ...
Dus als je:
Dan pas kun je weer je kinderen koppelen aan je account
Maar ...
Dan kom je dus met het probleem dat je store content uit het voorgaande land VOLLEDIG VERLOREN is gegaan.
Al die zogeheten "Smart Devices" (lees: AppleTV, AppleWatch, iPod, iPad, iPhone) waarvan een DEEL afhankelijk is van Streaming (AppleTV in het bijzonder) of een beperkte capaciteit hebben (32/64/128GB), kun je vervolgens enkel nog via de computer synchroniseren ... En reeds gekochte films kun je ENKEL STREAMEN vanaf je MacBook, Windows Notebook, iPad/iPhone ... Want in de Apple Store verschijnen ze niet meer ...
Een VPN heeft in dit geval helemaal geen enkel nut! Want, zo blijkt, je betaalgegevens zijn leidend ...
Switchen lukt waarschijnlijk wel weer naar Nederland, maar Family Sharing dus niet ... En, het aantal accounts dat nodig is per land groeit eigenlijk enkel bij IT Dinosauriers als Apple ... Want bij vrijwel ALLE providers is het gelukt om zonder veel problemen (op wat KLEINERE issues na bij Google) om van Land te wisselen.
Vooralsnog nog steeds niets van Apple vernomen, ruim 110 minuten gebeld maar ook daar ben ik 'schocked'.
Wat blijkt:
Je belt met Apple Support 1e lijn (dat is vrij normaal; een indeling in 1e, 2e evt. 3e lijn ondersteuning).Vervolgens kijken ze in hun Knowledge Base hoe ze je kunnen helpen (conform standaard beschrijvingen)
Maar dan ...
Het probleem is niet standaard en er moet worden geschakeld met 2e lijn support. Je wordt dan steeds even in de wacht gezet. Op een gegeven moment gevraagd wat men steeds aan het doen was en of dat nodig was ...
Wat bleek: er werd een CHAT-SESSIE opgezet, waarbij de responstijd per verstuurd bericht kan oplopen tot MINUTEN met de 2e lijn support terwijl de klant aan de lijn hangt ... Dat verklaart ook het lange wachten ... Maar op het moment DAT ik de 2e lijn support te spreken kreeg werd de lijn tot 2x toe verbroken (opmerkelijk overigens, want verdere mobiele communicatie verliep probleemloos, je zou bijna gaan denken dat ...) ...
Zodra ik meer weet laat ik wat van me horen ... Zeker als ik een oplossing, work-arround of andersoortige heb om te delen met de MacFreaks ...
Dit is een zware dip. Het is voor mij niet te rijmen, zeker niet naar huidige maatstaven van mogelijkheden.
Ondanks alles een onverminderde groet,
Doctor
Update: het lijkt door nieuwe regelgeving in 2016 wat moeilijker te zijn geworden, maar volgens mij kan het nog steeds.
Ik ben het er natuurlijk mee eens dat al dit gedoe helemaal niet nodig moet zijn, en Apple moet zorgen dat zaken kunnen mee migreren, als iemand van land wisselt. Begrijp dat ze fraude en misbruik willen voorkomen, maar dit lijkt nergens op.
(Bewerkt door Flix om 14:19, 27-07-2017)
Doctor Apple, ik wens je oprecht veel succes met je appèl aan Apple.
Flix om 11:59, 27-07-2017Begrijp dat ze fraude en misbruik willen voorkomen, maar dit lijkt nergens op.(Bewerkt door Flix om 14:19, 27-07-2017)
Dat zou niet een (ERG) goede klant zijn probleem moeten zijn.
En door 't ontbreken van precieze documentatie, tast iedereen in 't donker.
Ik heb recent een iphone in dienst genomen. Ik had die pas een week, toen de provider waar ik 20 jaar geleden m'n Apple dev account mee aanging, besloot ermee op te houden. Netjes aangekondigd, ik had nog meer dan een maand.
Dat oude adres is meer dan zes maanden later nog steeds niet weg. Het is wel veranderd, met de hulp van telefonische support van Apple Ierland, maar op sommige plaatsen duikt het nog steeds op. En de support medewerkers hadden ook geen flauw benul waarom, of waar ik, of zij, dat zouden kunnen aanpassen.
Ik hoop alleen maar dat, als ik 2FA of password recovery nodig heb, dat niet naar het oude adres gaat...
Sterkte ermee!
Toen ik ± 2,5 jaar geleden eindelijk eens een Appstore account wilde aanmaken, "pakte" mijn Apple ID, noch diens recovery niet meer.
Ok, ik was al op de vingers getikt op Apple>Support>Discussions voor mijn suggestie om "MDNS Responder" weer in te voeren ipv. de toenmalige, erg foute "DiscoveryD", misschien had dat ermee te maken.
Wat draait er nu onder Sierra? "MDNS Responder" als ik me niet vergis.Maar dat mocht je toendertijd blijkbaar niet openlijk posten...
In elk geval: van pure ellende heb ik gewoon een ander Apple ID aangemaakt, onder een ander, kersvers e-mail adres.
Vervelend, want toen was ik mijn alias & waardering op Apple>Support>Discussions kwijt. Het zij zo.
Maar nog iets merkwaardigs: ik heb toen een Appstore account zonder betaalgegevens kunnen aanmaken ( ik heb namelijk geen debetkaart).
Daarop heb ik enkele aankopen staan, waaronder zelfs de gehele iWork suite.
Dat gezegd zijnde heb ik dus nooit mijn Apple ID dienen aan te passen.Ik ben gewoon overnieuw begonnen. Verdorie.Gelukkig had ik voor die switch nog geen Appstore account.
Waar is Apple mee bezig, zeg!
N.B.: hier de lectuur van Apple zelf; wat is dat voor een misselijk systeem!
https://support.apple.com/en-la/HT201389
In deze context lijkt me VPN tunneling over een Nederlands IP me nog zo géén gekke keuze.Nederlands Apple ID overzetten naar ander email adres zoals MacFrankie dat heeft gedaan,en betaalgegevens wijzigen in de Nederlandse Appstore naar: "geen debet kaart".
Naar ik lees zou een VPN over een Nederlands IP ook nog eens je streaming issues kunnen oplossen.
Workaround, workaround, maar het mocht zo maar eens lukken...The solution may not be broken, but hidden...
Succes, Herman!
(Bewerkt door HEXDIY om 2:01, 28-07-2017)
Niet zo erg als wat de TS nu mee maakt. Maar snap niet waarom dat adres altijd tevoorschijn komt als ik een nieuw apple product koop.
Ben zelf geen fan van iCloud maar gebruik het wel.
Heb naast iCloud ook nog mijn eigen Cloud service waar ik al mijn foto's, bestanden etc op zet. Daarnaast maak ik een nog een aparte back-up op een HD.
Beetje overdreven 3 backups maar wil niet afhankelijk zijn van iCloud alleen.