Stel je mail zo in, dat met POP3 opgehaalde mail niet (meteen) van de server wordt verwijderd.
Je kunt met Ziggo webmail de ongewenste mails als spam markeren, zo laat je je spamprobleem bij de bron oplossen.
Annemarie om 21:36, 15-05-2015Flix, had je nog een tip voor me?
Kun je geen IMAP krijgen bij Ziggo? Want dat zou het probleem oplossen. Zodra de post die als spam wordt aangemerkt op de Mac (die idd wel een ingebouwd spam-filter heeft), zal deze post ook verdwijnen op de andere apparaten. Maar daar moet je dus IMAP voor hebben.
Heeft Ziggo geen eigen spamfilter op hun servers? Misschien moet je die even aan zetten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Dit geldt dus ook voor UPC klanten, nu Ziggo en UPC zijn gefuseerd.
Nog wat extra uitleg over POP versus IMAP vind je hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/