Ik gebruik het nu enkele maanden en dacht in eerste instantie dat developers nog 'niet helemaal bij' waren met alle updates. Ook informeer ik bij elke crash de app-maker. Echter begint het naar mijn idee meer een probleem van iOS5 te zijn en slecht geheugenmanagement dan dat het ligt aan de developers.
Op zich hoop ik dat Apple dit probleem aanpakt in de volgende versie na iOS 5.0.1 (9A405) en zorgt voor een fatsoenlijk geheugen management.
Nu begint het erop te lijken alsof ik terug in de tijd ga, en dat mijn iPhone aanvoelt als de personal computer met Windows van vroeger. Waarbij jezelf al het memory management moet gaan managen, in plaats van dat het systeem dat voor je optimaliseert. Dat is ook de reden dat ik 'Sys activity manager' er nu op heb staan.
Mijn gebruikerservaring met de iPhone is met elke iOS update alleen maar slechter geworden. Eerst de iOS update van 3 naar 4 op de iPhone 3G, en nu weer met de iOS update van 4 naar 5 op de iPhone 3GS.
(Bewerkt door ginea om 12:49, 22-02-2012)
Welke Apps?Wat draait er op dat moment (location etc)?
Op mijn 3Gs had ik dit 'in het begin' ook regelmatig, en er zijn nog steeds developers die achterlopen!
Edit: Verder ben ik (zie hieronder) juist heel blij met iOS 5 op 3Gs!
(Bewerkt door Panico om 19:15, 22-02-2012)
Zie http://www.macfreak.nl/forums/topic/23/332/ios-5-op-ipad-1-alleen-bij-mij-een-drama/30/
Het klopt wel dat sommige app's soms achterlopen op een update van iOS (dit keer was het vb lang wachten op StuBru-app). Als de app geschikt is voor iOS, dan zijn de problemen er niet.
Indien je wel nog problemen hebt, is het beste eens de app's volledig opnieuw op je iPhone te zetten. Als je dan nog problemen hebt, dan best eens je volledige iPhone opnieuw installeren.
Verder draait de 3GS vaak sneller onder iOS 5, en daar heb ik de iPad 1 nog nooit op weten te betrappen.
Binnenkort (verwachting is rond 9 maart) komt iOS 5.1 uit, hopelijk dat dat de oplossing brengt...
mikes om 16:39, 22-02-2012 ... games die constant crashen: infinity blade 1, tintin, ....
Heb deze twee gamens eveneens op mijn iPhone 3GS staan met iOS5, en draaien zeer vlot. Geen enkel probleem mee.
Ben ook eens met Robert, iPad1 en iPhone 3GS kan je niet onder hetzelfde item zetten.
Als dagelijks gebruiker van iPhone3GS met iOS5 heb ik momenteel geen last van crashen van app's, maar ook geen enkele. Niet enkel met game's, maar ook niet met TomTomt, iCoyote, Facebook, Djay, Kinepolis, TV Overal, Anubus, NFSU, Eurosport.... ik noem maar...
Verder is het wel zo als ik de system manager gebruik om geheugen leeg te maken en dan de crashende app opnieuw start draait die meestal wel weer. Dus het lijkt echt wel aan slecht geheugen management te liggen. Echter dit is zo'n bekrompen micromanagement tool die niet nodig zou moeten zijn. Apple, it just doesn't work.
En de laatste ervaringen zijn voor mij geen crashende apps, maar spellen die schokkerig lopen / frames skippen op de iPhone 3GS met iOS 5.0.1:
- Reckless Racing 2- Draw Race 2 (voor de mensen die het nog niet gezien hebben, de Supercar is zeer misleidend en is een inAPP aankoop, voor mij leek het even net alsof die bij de collectie in het spel hoorde)
Deze zijn beiden hierdoor niet speelbaar terwijl ze in de Appstore wel gewoon de 3GS zouden moeten ondersteunen. Hopelijk komen de developers snel met updates zodat het wel weer speelbaar is.
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat je iOS 5.1 nog niet draait terwijl die nog niet uit is, maar die zou e.e.a. wel eens op kunnen lossen...
(Bewerkt door Panico om 19:02, 9-03-2012)
Beetje vreemd om het over een app te hebben zonder dat je er even bij verteld welke dat is als het niet om een app gaat die standaard op de iPhone staat.
Verder vraag ik me af waarom er vandaag nog over crashes in 5.0.1 wordt geschreven, twee dagen nadat 5.1 uit is waarvan het bekend is dat die o.a. er voor zorgt dat de iPad 1 en de 3GS beter draaien.
De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat een jailbreak nodig is, en daar kan je volgens mij Apple niet de schuld van geven...
Reckless Racing 2 blijft een ramp, frames skippen, haperige beelden en is onspeelbaar en krijg geen reactie van de developer, zo te zien is daar geen support voor.
Verder besef ik me ook dat het soms moeilijk vergelijken is aangezien sinds de iOS 5.0.1 update het blijkbaar veel verschil maakt welke instellingen zoals bijvoorbeeld van iCloud je wel/niet gebruikt en de impact die dat heeft op de snelheid van de telefoon.