Vergeet niet dat het nog wel even duurt eer we een normale consumenten auto kunnen kopen met Eyes Free. Die gaan ze echt niet eerst in een Ford Ka of Opel Corsa bouwen. Top segmenten in de autowereld gaan altijd voor met nieuwe technieken namelijk, en niet iedereen kan zo'n wagen betalen.
Plus, een nieuwe auto kopen om handsfree of eyes free te kunnen bellen of naar je muziek luisteren is een beetje de omgekeerde wereld. De meeste mensen zullen, zelfs áls zo'n Siri-auto betaalbaar is, eerst nog een aantal jaar met hun huidige auto doen. Daarnaast zit je ook niet om de haverklap met je autoradio te spelen
een keertje een liedje skippen of je telefoon aannemen (wat ook kan via andere autoradio's) is helemaal niet vreemd. Dat je dat doet met een touchscreen is al evenmin vreemd. Duurdere auto's met geïntegreerde navigatie hebben vaak deze functies in hetzelfde fullscreen display zitten namelijk

Ik denk dat het best een hoop voordelen kán bieden, mits je er maar slim mee omgaat, net zoals bijvoorbeeld wanneer je de autoradio bedient
dat doe je ten slotte (als je een beetje snugger bent) ook niet tijdens het drukke verkeer. Zoeken naar een knop, al dan niet digitaal, moet je namelijk toch. En een autoradio als dit zorgt ervoor dat de mensen die voorheen hun bluetooth-loze auto voorzagen van een losse telefoon-houder met kabeltjes en twéé locaties om knoppen te bedienen, dat het allemaal wat overzichtelijker wordt. En dat scheelt in mijn ogen toch weer iets

Mvg,
Joram