Mijn iPhone5 is in December gestolen op het vliegveld van Hong Kong. Omdat ik op weg was naar Nederland heb ik direct via de online Apple store een nieuwe iPhone5 gekocht vanaf het vliegveld zodat ik hem kon ophalen in Nederland en vervolgens kon meenemen paar weken later naar de USA.
Helaas is een paar maanden geleden de aan/uit knop gaan haperen zodat ik alleen met de disability functies het iPhone screen kan uitzetten of volledig afzetten.
Dit gebeurde toevallig terwijl ik in Boston was, de Apple store daar wilde hem wel omruilen maar aangezien ik geen nieuwe backup had (en iCloud disabled is vanwege opdrachtgever profiles) ging dat helaas niet lukken. Vervolgens week later in Toronto geprobeerd maar daar konden/wilden ze het niet doen omdat het een Nederlandse iPhone is (ik heb hem overigens simlockvrij gekocht). In Hong Kong zelfde mededeling gehad een week later dus vorige week met Applecare gebeld.
Applecare adviseerde het in de USA te proberen (waar ik nu weer twee weken ben). Maar vandaag in de Apple store in Omaha werd aangegeven dat ik, ondanks de opmerkingen bij mijn case van Apple Care, niet de iPhone kon swappen omdat hij in Nederland is gekocht.
Kortom, ik kan de iPhone alleen in Nederland of wellicht Europa omruilen.
Dat schiet dus niet op....ik ben de komende maand niet in Europa, ik woon in China en reis wel veel naar de US en Canada maar niet naar Europa.
Heel vreemd dat mijn MacBook Air gewoon internationale garantie heeft terwijl de iPhone, die je toch overal mee naar toeneemt, alleen nationale garantie heeft (of in het geval van Europa kennelijk in heel Europa).
Aangezien het 1 van mijn primaire bedrijfsmiddelen is heb ik niet zo'n zin om hem op te sturen naar iemand in Europa die hem dan vervolgens moet opsturen naar China (wat regelmatig mis gaat). Dan ben ik hem bovendien minimaal een aantal weken kwijt.
Iemand nog een ander idee of moet ik toch een nieuwe iPhone kopen