geplaatst door: Efefes
Mijn iPhone5 is in December gestolen op het vliegveld van Hong Kong. Omdat ik op weg was naar Nederland heb ik direct via de online Apple store een nieuwe iPhone5 gekocht vanaf het vliegveld zodat ik hem kon ophalen in Nederland en vervolgens kon meenemen paar weken later naar de USA.

Helaas is een paar maanden geleden de aan/uit knop gaan haperen zodat ik alleen met de disability functies het iPhone screen kan uitzetten of volledig afzetten.

Dit gebeurde toevallig terwijl ik in Boston was, de Apple store daar wilde hem wel omruilen maar aangezien ik geen nieuwe backup had (en iCloud disabled is vanwege opdrachtgever profiles) ging dat helaas niet lukken. Vervolgens week later in Toronto geprobeerd maar daar konden/wilden ze het niet doen omdat het een Nederlandse iPhone is (ik heb hem overigens simlockvrij gekocht). In Hong Kong zelfde mededeling gehad een week later dus vorige week met Applecare gebeld.

Applecare adviseerde het in de USA te proberen (waar ik nu weer twee weken ben). Maar vandaag in de Apple store in Omaha werd aangegeven dat ik, ondanks de opmerkingen bij mijn case van Apple Care, niet de iPhone kon swappen omdat hij in Nederland is gekocht.

Kortom, ik kan de iPhone alleen in Nederland of wellicht Europa omruilen.

Dat schiet dus niet op....ik ben de komende maand niet in Europa, ik woon in China en reis wel veel naar de US en Canada maar niet naar Europa.

Heel vreemd dat mijn MacBook Air gewoon internationale garantie heeft terwijl de iPhone, die je toch overal mee naar toeneemt, alleen nationale garantie heeft (of in het geval van Europa kennelijk in heel Europa).

Aangezien het 1 van mijn primaire bedrijfsmiddelen is heb ik niet zo'n zin om hem op te sturen naar iemand in Europa die hem dan vervolgens moet opsturen naar China (wat regelmatig mis gaat). Dan ben ik hem bovendien minimaal een aantal weken kwijt.

Iemand nog een ander idee of moet ik toch een nieuwe iPhone kopen :angry:

geplaatst door: Robert
Het is een bizarre situatie, maar het lijkt er op dat Apple alleen garantie geeft op iPhones in het land waar ze gekocht zijn.

http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-english.html

Citaat

IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.


Je kan die iPhone natuurlijk wel naar iemand in NL opsturen, die hem na het omruilen weer naar jou opstuurt.

Verder zou ik het eerst even online proberen, je kan dan een adres opgeven waar de iPhone die nog onder garantie valt opgehaald wordt. Met een beetje mazzel pikken ze jouw adres...

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: VwVanFan
Vreemd,want als er iets rondreist,is het wel een iPhone.
Garantie zou overal moeten zijn.
Een aantal jaren geleden heb ik in London een iPhone gekocht,die later met problemen
gewoon in NL werd omgeruild,zonder vragen.

Lijkt wel een beetje willekeur.
 :woot:

Misschien nieuwe kopen,tijdelijk gebruiken,en verkopen in NL als je terug bent.

:cool:

geplaatst door: YoYelloW
Niet zozeer het land waar ze gekocht is als wel het werelddeel, er zijn verschillende iphone 5 modellen, dit heeft met LTE frequenties te maken. Zoals te zien is op http://www.apple.com/iphone/LTE/.

Apple heeft er voor gekozen iPhones alleen te repareren daar waar het te repareren model ook daadwerkelijk verkocht wordt.

Ik zou AppleCare bellen en je probleem voorleggen, zou best wat mogelijk kunnen zijn qua versturen...

"Ik weet niet waarmee de 3e wereld oorlog mee wordt uitgevochten, maar de 4e is met stokken en stenen"                                                      
Einstein
                  Macuser.nl
geplaatst door: mayo
bizar verhaal, Apple hoofdkantoor in USA bellen en uitleggen, lijkt me sterk dat je je niet gaan helpen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
geplaatst door: Efefes
Heeft idd met lte partnummers te maken. In Omaha wilden ze hem wel omruilen voor een nieuw exemplaar maar het Apple systeem liet dat niet toe. De Genius bar medewerker vond het ook heel bizar en heeft geprobeerd om via een omweg het alsnog te doen maar dat ging ook niet. Hij heeft voor Apple weer aantekeningen gemaakt in mijn case en dus volgende week Applecare maar weer bellen voor een oplossing. Overigens ga ik volgende maand een week naar Londen dus daar zou het wel moeten lukken als ik het goed begrepen heb aangezien een Europese phone overal kan worden omgeruild.

(Bewerkt door Efefes om 19:43, 23-06-2013)