iPhone synchroniseert niet meer
5 februari 2016 - 16:23   
geplaatst door: malpiet
Iphone synchroniseert niet meer met https://www.icloud.com?
ik heb echt van alles al geprobeerd.

Iphone uit/aangezet.
https://www.icloud.com uitgelogd en opnieuw ingelogd.
WiFi aan/uit gezet op de iMac en iPhone.
Met de Iphone naar instellingen/iCoud/Contacten aan/uitgezet
Bekabeld naar Itunes en Reserve kopieën/ maak automatisch reservekopijen op iCloud.

Om het synchroniseren te checken heb ik een nep telefoonnummer aangemaakt op de Imac dmv https://www.icloud.com.
aaaaaaaaa met 0555454444443422343 maar die verschijnt niet op mijn iPhone.


Iemand?

(Bewerkt door malpiet om 16:24, 5-02-2016)

(Bewerkt door malpiet om 16:33, 5-02-2016)

iPhone synchroniseert niet meer
5 februari 2016 - 17:39    reactie #1
geplaatst door: Pipeline
Heb je wel eens de oude back-up weggehaald, dat heeft bij mij goed geholpen.
iPhone synchroniseert niet meer
5 februari 2016 - 22:56    reactie #2
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pipeline om 17:39, 5-02-2016
Heb je wel eens de oude back-up weggehaald, dat heeft bij mij goed geholpen.

Welke bedoel je en waar kan ik die vinden?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 08:40    reactie #3
geplaatst door: anraadts
Er was een storing deze week, ligt het daar niet aan?

Met andere woorden: is het probleem nu weer verholpen?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 09:36    reactie #4
geplaatst door: malpiet
Nee ik word er een beetje schijtziek van want ik moet nu echt mijn agenda bewaken.
Zelfs als ik de Iphone aansluit op de iMac en deze gaat synchroniseren dan werkt het nog niet?


iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 10:34    reactie #5
geplaatst door: Pipeline

Citaat
malpiet om 22:56, 5-02-2016

Citaat
Pipeline om 17:39, 5-02-2016
Heb je wel eens de oude back-up weggehaald, dat heeft bij mij goed geholpen.

Welke bedoel je en waar kan ik die vinden?

instellingen
iCloud
opslag
beheer opslag
tikken op reservekopie
naar beneden scrollen
reservekopie verwijderen

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 11:41    reactie #6
geplaatst door: Flix

Citaat
malpiet om 9:36, 6-02-2016
Nee ik word er een beetje schijtziek van want ik moet nu echt mijn agenda bewaken.
Zelfs als ik de Iphone aansluit op de iMac en deze gaat synchroniseren dan werkt het nog niet?

Wat wil je met het plaatje zeggen?
Want dat klopt; als je via iCloud synct, dan is dit wat je te zien krijgt in dat venster.

Zijn het wel dezelfde iCloud accounts waar je mee werkt?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 13:52    reactie #7
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pipeline om 10:34, 6-02-2016

Citaat
malpiet om 22:56, 5-02-2016

Citaat
Pipeline om 17:39, 5-02-2016
Heb je wel eens de oude back-up weggehaald, dat heeft bij mij goed geholpen.

Welke bedoel je en waar kan ik die vinden?

instellingen
iCloud
opslag
beheer opslag
tikken op reservekopie
naar beneden scrollen
reservekopie verwijderen

Ik kom niet verder dan beheer opslag?
Reserve kopie kom ik niet tegen op mijn iPhone?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 13:53    reactie #8
geplaatst door: malpiet

Citaat
Flix om 11:41, 6-02-2016

Citaat
malpiet om 9:36, 6-02-2016
Nee ik word er een beetje schijtziek van want ik moet nu echt mijn agenda bewaken.
Zelfs als ik de Iphone aansluit op de iMac en deze gaat synchroniseren dan werkt het nog niet?

Wat wil je met het plaatje zeggen?
Want dat klopt; als je via iCloud synct, dan is dit wat je te zien krijgt in dat venster.

Zijn het wel dezelfde iCloud accounts waar je mee werkt?

Wat ik ermee wilde zeggen dat als ik dit doe dan nog wordt er niets gesyncd?
Ik heb maar 1 account.

(Bewerkt door malpiet om 13:54, 6-02-2016)

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 14:11    reactie #9
geplaatst door: Flix
Ik begrijp je niet: je kunt syncen òf via iTunes, òf via iCloud; niet via beiden tegelijk. Dus op zich klopt dat iTunes screenshot helemaal, en staat los van je probleem.

Over de reservekopie:
Je hebt blijkbaar Instellingen>iCloud>iCloud-reservekopie uit staan?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 14:13    reactie #10
geplaatst door: Flix
Je geeft aan dat je op de iMac in iCloud.com hebt gewerkt. laat je de Agenda, Contacten, etc. niet syncen op de iMac met iCloud?
iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 16:07    reactie #11
geplaatst door: malpiet

Citaat
Flix om 14:11, 6-02-2016
Ik begrijp je niet: je kunt syncen òf via iTunes, òf via iCloud; niet via beiden tegelijk. Dus op zich klopt dat iTunes screenshot helemaal, en staat los van je probleem.

Over de reservekopie:
Je hebt blijkbaar Instellingen>iCloud>iCloud-reservekopie uit staan?

Sorry voor de verwarring.
Normaal sync ik dmv de iCloud dat ging altijd probleemloos.
Het werkte altijd goed dus ik kon een contact toevoegen op mijn iPhone en dan werd hij automatisch gesyncd op de imac (https://www.icloud.com ).
Uiteraard kon ik ook op de iMac ( https://www.icloud.com ) een contact toevoegen of iets in mijn agenda zetten en dan werd dit gesyncd op de iPhone.
Totdat ik merkte dat het niet meer werkte.

Dus dacht ik ik prik mijn iPhone in de imac en dmv Itunes sync ik mijn agenda/contacten etc.
Maar dit werkt dus ook niet meer.

Reserve kopie wordt aangemaakt dat duurt nog wel even.

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 16:09    reactie #12
geplaatst door: malpiet

Citaat
Flix om 14:13, 6-02-2016
Je geeft aan dat je op de iMac in iCloud.com hebt gewerkt. laat je de Agenda, Contacten, etc. niet syncen op de iMac met iCloud?

Ja maar zoals ik schreef er werkt niets meer.
Bizar dit heeft altijd probleemloos gewerkt.
Ik heb niets veranderd aan de instellingen.
Kan het aan de update liggen van iOS?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 16:28    reactie #13
geplaatst door: malpiet
Volgens https://www.icloud.com klopt het allemaal.


iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 16:30    reactie #14
geplaatst door: malpiet
sorry dubbel

(Bewerkt door malpiet om 16:31, 6-02-2016)

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 18:14    reactie #15
geplaatst door: Flix

Citaat
malpiet om 16:07, 6-02-2016

Het werkte altijd goed dus ik kon een contact toevoegen op mijn iPhone en dan werd hij automatisch gesyncd op de imac (https://www.icloud.com ).

Deze zin begrijp ik niet. Op de iMac zet je toch ook iCloud syncen aan met Contacten en Agenda. Daar heb je de site iCloud.com toch helemaal niet voor nodig?
iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 18:16    reactie #16
geplaatst door: Flix

Citaat
malpiet om 16:07, 6-02-2016
Dus dacht ik ik prik mijn iPhone in de imac en dmv Itunes sync ik mijn agenda/contacten etc. Maar dit werkt dus ook niet meer.

Dat is normaal. Zoals ik al eerder schreef: òf via iCloud, òf via iTunes. Kan niet tegelijk via beide opties.
iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 18:22    reactie #17
geplaatst door: Flix

Citaat
malpiet om 16:09, 6-02-2016
Ik heb niets veranderd aan de instellingen.
Kan het aan de update liggen van iOS?

Heb je dan een iOS update gedraaid net voordat het niet meer lukte?

Check en vergelijk even je instellingen op zowel de iMac als de iPhone. Het moet simpelweg een instelling of instellingsfout zijn, want er is geen probleem op de Apple servers.
Staan alle sliders iPhone) en vinkjes (iMac) goed? Dezelfde iCloud account in gebruik?

iPhone synchroniseert niet meer
6 februari 2016 - 18:26    reactie #18
geplaatst door: malpiet

Citaat
Flix om 18:14, 6-02-2016

Citaat
malpiet om 16:07, 6-02-2016

Het werkte altijd goed dus ik kon een contact toevoegen op mijn iPhone en dan werd hij automatisch gesyncd op de imac (https://www.icloud.com ).

Deze zin begrijp ik niet. Op de iMac zet je toch ook iCloud syncen aan met Contacten en Agenda. Daar heb je de site iCloud.com toch helemaal niet voor nodig?

Ik schijf het erg krom maar uitleggen is niet mijn sterkste punt.
Wat ik bedoelde is dat is op mijn iPhone een contact kon toevoegen of whatever en als ik dan inlogde op de imac https://www.icloud.com dan syncde die automatisch.

Ik weet wel zeker dat deze problemen na de iOS update zijn begonnen.

Omtrent dat checken is een goede tip maar dat heb ik al gedaan.
Jammer dit alles, ik kom er niet meer uit.
ik bel volgende week Apple support voor hulp.

Bedankt voor jullie input.