Geen verbinding met iCloud
7 juli 2015 - 23:37   
geplaatst door: macsiem
Na update naar iOS 8.4 op de iPhone en naar OSX10.10.4 op de iMac krijg ik op de iPhone steeds de mededeling dat er zich een fout heeft voorgedaan bij de verbinding met iCloud wanneer ik in de Instellingen iCloud probeer te benaderen.
iCloud op de iMac werkt en is goed e benaderen. Daar kan ik ook bij zoek de iPhone deze lokaliseren. Ook de synchronisatie van de Agenda op de iMac en de iPhone werken.
Ik wilde de iPhone herstellen via de eveneens geüpdatet iTunes 12.2.0.145.
Maar dan moet dan eerst de functie Zoek mijn iPhone in iCloud op de iPhone uitgeschakeld worden en dat lukt dus niet omdat er "Een fout is opgetreden met de verbinding met iCloud"
En zo is het cirkeltje rond en blijft het onmogelijk Zoek mijn iPhone uit te schakelen en andere iCloud functies te beheren op de iPhone.
Iemand nog een idee wat nu verder?
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 08:38    reactie #1
geplaatst door: GeorgeM
iPhone aan je Mac hangen, backup maken en daarna vanuit iTunes een "Herstel" uitvoeren.
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 09:12    reactie #2
geplaatst door: macsiem
Herstel lukt niet omdat je daarvoor eerst bij iCloud 'Zoek mijn iPhone' moet uitzetten en dat lukt niet.
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 09:25    reactie #3
geplaatst door: GeorgeM
Kan je dat niet uitzetten op iCloud.com?
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 11:09    reactie #4
geplaatst door: PeterCornelis
Nee, dat kan niet (voor zover ik kan zien).
Je zou eens je iCloud-wachtwoord kunnen veranderen en kijken of het dan wel lukt (natuurlijk wel je nieuwe ww op je iPhone opgeven.

Als dat niet lukt zou ik AppleCare bellen, ze zijn daar erg hulpvaardig.
Ik stuur je een PB'tje met een gratis nummer.

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 12:17    reactie #5
geplaatst door: macsiem
AppleCare gebeld. Daar begrepen ze het ook niet. Toen ik vertelde dat het hele gebeuren plaats vond toen ik via Vodafone 4G werkte (dat had ik verzuimd te melden op het forum) kreeg ik het advies de telefoon te zetten op Vliegtuigmodus en de Wifi aan te zetten.
En hoera, iCloud was weer te benaderen.
Of het nu iets tijdelijks was bij Vodafone weet ik niet, maar probleem gelukkig opgelost.
Dank voor jullie meedenken.
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 12:27    reactie #6
geplaatst door: PeterCornelis
Merkwaardig. Ik heb ook Vodafone 4G, maar dit probleem nooit gehad (iPhone 6).
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 13:03    reactie #7
geplaatst door: macsiem
Inderdaad heel vreemd.
Hier zelfde iPhone en Vodafone 4G

Zojuist nog even geprobeerd:

WiFi UIT en Vodafone AAN > Mededeling: Controle mislukt. Er heeft zich een fout voorgedaan bij de verbinding met iCloud
WiFi AAN en Vodafone UIT > Geen enkel probleem
WiFi AAN en Vodafone AAN > Geen enkel probleem, maar dat komt natuurlijk omdat de WiFi prevaleert.

Vodafone gebeld, maar daar hebben ze er ook geen idee van. "Zal wel aan uw telefoon liggen"

Blijft dus een raadsel.

Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 13:13    reactie #8
geplaatst door: PeterCornelis
Welke functie roep jij dan precies aan?
Hier lijkt het probleem niet te bestaan met Wifi uit.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 13:16    reactie #9
geplaatst door: macsiem
Hoera, toch geen raadsel!
Het bleek dat bij Instellingen > Mobiel netwerk: Instellingen niet aan stond !!!
Ja en dan is er natuurlijk geen connectie via het mobiele netwerk.
Stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb.
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 13:27    reactie #10
geplaatst door: PeterCornelis
Als ik dat bij mij uitschakel (Instellingen > Mobiel netwerk > Instellingen) dan krijg ik de eerste keer dat ik iCloud wil benaderen: Mobiele data is uitgeschakeld voor 'Instellingen'.

Maar dat komt maar één keer! Alle volgende keren dat ik iCloud wil benaderen kom hij direct met Controle mislukt. Bugje dus.

Waarschijnlijk heb je die ene keer over het hoofd gezien?

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Geen verbinding met iCloud
8 juli 2015 - 18:39    reactie #11
geplaatst door: macsiem
Heb ik zeker een keer zonder nadenken gedaan.
Maar in ieder geval weer wat geleerd.