geplaatst door: Geronimo92
Hallo allemaal,

20 december iPhone 5s 32gb gekocht bij telenet.

24 december op kerstavond iphone uit doosje gehaald en op het eerste zicht niets mis mee en heel content van!

26 december is me tijdens het plakken van de screenprotector opgevallen dat het scherm in de rechterbovenhoek wat los zat en ik dit kon induwen.

Me laten vertellen dat dit een DOA is en ik gewoon in de telenet winkel deze iphone zou kunnen omruilen voor een nieuwe iphone (binnen de 7 dagen na aankoop). Jammer genoeg 29ste pas naar telenet kunnen gaan.

29 december naar telenet gegaan en iphone laten opsturen. Ze vertelde me dat apple DOA-iphones nooit direct laat omruilen in de winkel, maar ze die eerst moeten opsturen naar apple zodat zij dit kunnen bevestigen. Dit zou ongeveer 1 week duren en dan zou ik bericht krijgen dat ik een nieuwe iphone zou mogen komen afhalen.

Nu is mijn vraag het volgende: krijg ik een volledig nieuwe iphone of gaan ze me een refurbished toestel geven? Ik heb 20 december de prijs betaald voor een volledig nieuwe onbeschadigde iphone waar normaal gezien niets mis mee is. Hopelijk krijg ik nu ook een volledig nieuw ongebruikt toestel? Want hier heb ik natuurlijk voor betaald. Anders had ik van in het begin wel een refurbished toestel gekocht...

Graag verduidelijking aub.

Alvast bedankt,
Geronimo

(Bewerkt door Geronimo92 om 15:55, 4-01-2015)

iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 16:50    reactie #1
geplaatst door: Pipeline
Meen je dit nou echt, 3 dezelfde berichten op 3 verschillende fora? Wat wil je nu eigenlijk horen?
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 16:51    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
Ik zie eerlijk gezegd weinig bijzonders aan de foto die je hebt geplaatst. Als de iPhone direct na uitpakken een aantal dagen gewerkt heeft is er in ieder geval geen sprake van DOA (= "Death On Arrival").

Ik verbaas me wel eens vaker over mensen die hun nieuwe spullen onder de microscoop leggen en er na veel speuren in slagen ergens een krasje of bultje te bespeuren. Gelukkig zie je die postings weinig op MacFreak. Om OMT zijn er vast mensen te vinden die het helemaal met je eens zijn.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 16:52    reactie #3
geplaatst door: devman
Je hebt natuurlijk recht op een volledig nieuwe iPhone. Met een refurbished zou ik evenmin genoegen nemen.
@Pieterr, 'induwen' en 'los zitten' zijn op een foto moeilijk weer te geven :cool:
en wanneer er een krasje zit op je hagelnieuwe apparaat waar je toch behoorlijk wat geld voor hebt moeten neerleggen zou ik daar zelf ook over reclameren. MacFreak of niet.

(Bewerkt door devman om 16:56, 4-01-2015)

iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 17:03    reactie #4
geplaatst door: Pipeline
Ik begrijp best dat zo'n duur apparaat in orde moet zijn maar als je om wat voor een reden niet tevreden bent dan moet je gewoon direct terug gaan naar waar je die telefoon gekocht hebt. Als Telenet jou een refurbished telefoon wil geven dan moet je dus met Telenet de "strijd" aangaan.
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 18:05    reactie #5
geplaatst door: JGO
Ik vermoed dat dit een duidelijk geval is van tekortschietende eindcontrole na de assemblagelijn.
Overmoeidheid door in slaap gevallen Chinese produktiemedewerkers...?

:blush: (moest dit even kwijt)

Dat Apple dit eerst wil zien snap ik volkomen. Het is tenslotte hun expertise alleen, die als eindoordeel de winkelier opdracht geeft tot omruil.

Het valt mij overigens op dat de tolerantie in diverse productietakken van de industrie aan het toenemen is.
Volledig off topic voorbeeld maar wel tekenend: van mijn Tissot horloge van respectabele prijs bleek de uren wijzer niet goed uitgelijnd t.o.v. de minutenwijzer. Een geaccepteerd gevalletje herstel onder garantie, perfect uitgevoerd, maar toch.

@Pipeline,
Dat TS op drie fora, zoals jij dus hebt geconstateerd eenzelfde vraag plaatst, is gewoon hopen op zoveel mogelijk meningen. Is daar iets mis mee?

(edit: typefoutje verwijderd)

(Bewerkt door JGO om 18:07, 4-01-2015)

Doordrammende 8600, Zoevende G3 en
een MacMini
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 18:54    reactie #6
geplaatst door: Pipeline
Hoezo meningen van anderen, hij heeft helemaal niks aan de mening van een ander. De één zegt dat hij/zij alleen maar een nieuw toestel zal accepteren en de ander zal zeggen dat er niks mis met een refurbished toestel. Hij heeft zelf al aangegeven dat hij een nieuwe wil dus waarom zou je dan van vele mensen hun mening daarover willen weten?

Er zijn trouwens maar twee dingen, of je neemt de "tweedehandse" of je probeert een nieuwe af te dwingen, maar meer keus is er gewoonweg niet.

iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 20:17    reactie #7
geplaatst door: Geronimo92
Bedankt voor de reacties!

@Pipeline: Ik heb het op drie verschillende fora gepost omdat ik zoveel mogelijk mensen wil bereiken. Ik hoop op een reactie van iemand die dit ook heeft meegemaakt en me kan vertellen wat voor toestel deze persoon heeft terug gekregen.

@Pieter: Er was wel degelijk iets mis met het scherm in de rechterbovenhoek. Je kon duidelijk zien dat het scherm verder uitstak in deze hoek vergeleken met de andere hoeken + je kon het induwen...

Vooreerst liet ik me wijsmaken dat apple in zo'n geval alleen maar gereviseerde toestellen aan de klanten teruggeeft. Aan de hand van jullie reacties kan ik besluiten dat dit niet waar is en er nog een kans bestaat dat ik echt een volledig nieuw toestel krijg, toch?

Bovendien ben ik er nu ook van overtuigd dat ik niet tevreden moet zijn met een refurbished exemplaar.

iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 21:20    reactie #8
geplaatst door: Sylvester
https://discussions.apple.com/thread/5503457

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1454209

en er is nog meer op het internet te vinden.
Foutjes gebeuren er altijd, maar wel jammer. Met een betere kwaliteitscontrole zou het misschien niet gebeurd zijn.

Verder vind ik het jammer dat er altijd moet gezeurd worden over het feit dat men een vraag op meerdere fora stelt. Iedereen heeft toch het recht om dit zelf te bepalen?
Er zijn alleen maar voordelen.
De vraagsteller vindt sneller antwoorden
Elk forum staat of valt met het aantal vragen/antwoorden van topics. Hoe meer vragen, hoe populairder het forum, hoe uitgebreider de aanwezige kennis op het forum.

 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
4 januari 2015 - 23:52    reactie #9
geplaatst door: Flix
Dat wil ik best beantwoorden Sylvester: net als 'vragenstellers' zijn er ook 'beantwoorders' op verschillende fora's actief. En die zien dan verschillende draadjes opstaan, met versnipperde informatie en hulp. Waardoor het ook moeilijker te volgen wordt wat TS (maal 3) nou precies wel of niet gedaan heeft, en meer onduidelijkheden, waardoor het oplossen uiteindelijk moeilijker wordt.
Dus nee, zeker niet alleen voordelen!
Bovendien lijkt het c/v-en naar elke plek ook een beetje op: 'ik wil nú geholpen worden, en wel snel!'

Ik zou eerder adviseren: probeer het eens op het ene forum, en als je daar niet tot een oplossing komt, zoek je je geluk op een ander forum.

iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
5 januari 2015 - 06:51    reactie #10
geplaatst door: Sylvester
En dan krijg je weer de vraag waarom je eerst op een ander forum gaat, en dan pas je heil hier komt zoeken  (of vice versa).

Voor degene die toevallig als beantwoorder op verschillende fora actief is, is het zelfs makkelijker, want dan kan hij de 3 fora in gedachten samenvoegen (vragen en antwoorden gaande) om tot een accurater besluit te komen.
Je kan het ook omdraaien : waarom ben je als 'beantwoorder' actief op meerdere fora. Of mag dat dan weer wél?
Of zo : als je zelf ook niet kan beslissen op welk forum je nu gaat antwoorden, dan doe je toch gewoon een copy-paste , is toch zo makkelijk. :biggrin:

Ik doe dat ook. Ik ben al héél goed geholpen geworden op diverse fora. En als ik dan met een prangende vraag zit, stel ik me altijd eerst de vraag : 'op welk forum moet ik nu weer de vraag stellen'. Dan doe ik ze maar allemaal omdat ik niet kan beslissen.

Laten we een beetje meer :shakehands: , en elkaar helpen.
Maar volgens mij is dit nu off-topic.

 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
5 januari 2015 - 09:29    reactie #11
geplaatst door: Spooter
Gewoon een nieuwe eisen (geen refurbished), je betaalt een hoofdprijs voor zo'n ding...
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
5 januari 2015 - 11:33    reactie #12
geplaatst door: GeorgeM
Ik ben het helemaal met Spooter eens, een nieuwe iPhone is duur genoeg, dan mag je ook best wat eisen.
iPhone 5s (nieuw uit doosje) behuizing rechterbovenhoek los
5 januari 2015 - 12:53    reactie #13
geplaatst door: werner
Ik begrijp de reactie van Pieterr niet, want iedereen kan toch duidelijk zien dat het scherm bij de rechterbovenhoek wat omhoog staat. De kans is groot dat het verder loslaat en/of dat er vocht en vuil tussen de naad komt. Ik begrijp dat Geronimo92 hiermee terug gaat. Doch van een DOA is hier geen sprake. Als Apple het toestel repareert zal hij hiermee genoegen moeten nemen.

Overigens kan iemand het verschil zien tussen een nieuw toestel en een refurbished?

Daarbij een refurbished geeft meer zekerheid. Een nieuw toestel wordt steekproefgewijs gecontroleerd, neem ik aan, en een refurbished altijd.