Omdat de batterijstatus op één van onze iPhones XR onder de 79% was gedaald toch maar besloten om de batterij te laten vervangen.
Daarvoor maandag deze week via de Apple site een bezoekafspraak gemaakt voor dinsdagmorgen bij de dichtstbijzijnde erkende reparateur, in dit geval Amac Leidschendam maar daar werd ik dinsdagochtend gebeld dat de batterij niet voorradig was omdat de XR al ‘bejaard’ was.
Ik kon wel een opdracht verstrekken en dan duurde het 5 werkdagen voordat de batterij beschikbaar was maar daar ben ik niet op ingegaan.
Omdat ik niet weet welke reparateur de batterij nu wel op voorraad heeft heb ik dinsdagavond via de Apple site de optie gekozen om de iPhone direct naar Apple op te sturen en daarvoor een aanvraag ingediend.
Het gevolg was dat de iPhone woensdag even na de middag door UPS bij mij werd opgehaald, geen verpakking nodig want dat werd door de chauffeur geregeld.
Nu moet ik wel bekennen dat ik dit met gemengde gevoelens tegemoet zag maar uiteindelijk blijkt dit een uitstekende optie te zijn.
Ik kreeg van de UPS chauffeur een verzendbewijs waarin ik kon lezen dat de iPhone naar Ostrava Tsjechië werd verzonden en daar door het bedrijf Pegatron (onderdeel van Pegatron Taiwan) zou worden gerepareerd.
Donderdagmorgen ontving ik al een bericht dat de iPhone was gearriveerd en gerepareerd ging worden.
Donderdagavond wederom een bericht dat de iPhone was gerepareerd en via DHL Express verzonden.
Vandaag (vrijdag) rond het middaguur werd de iPhone weer bij ons thuis afgeleverd.
Zo net de factuur van Apple ontvangen en toe bleek het reparatiebedrag plus verzendkosten uiteindelijk maar € 81,09 te bedragen ipv € 99,=.
Dus het vervangen van de batterij is niet alleen goedkoper maar ook bijzonder snel en van elke update wijziging werd ik door Apple via mail, SMS en Whatsapp op de hoogte gehouden.
Al met al een uitstekende service van Apple, dit wilde ik toch even kwijt.
Ik begrijp alleen niet goed hoe ze die reparatie zo voordelig kunnen uitvoeren, immers 2 x transport vliegtuig en vervoer UPS en DHL.