geplaatst door: bertoes
Goedemorgen allen,

Situatie en Probleembeschrijving:
Ik woon voor langere periode in Indonesie en gebruik een plaatselijke simkaart. Nu heb ik een upgrade gedaan naar IOS10 en ben vergeten vooraf mijn nederlandse simkaart te installeren op mijn iphone. Upgrade is dus gedaan met mijn indonesische simkaart. Upgrade is perfect uitgevoerd, maar tijdens opnieuw opstarten vraagt hij om een twee traps verificatie; er is een bericht gestuurd naar mijn vertrouwde apparaten!. Echter mijn ned. Simkaart was op dat moment niet aktief. Ik heb toen mijn ned. Simkaart in de tel. Van mijn vrouw gestopt en opnieuw een code laten versturen naar mijn. Ned. Nummer. Deze code ingeklopt in verificatie proces maar verificatie mislukt. Nu al een paar keer een nieuwe code naar mijn ned. Nummer laten versturen dat ik gebruik op tel. Van mijn vrouw. Deze verzoeken komen echter niet aan!
Ik kan mijn iphone dus nu niet gebruiken.
Ik dacht via itunes op ijn macbook pro mijn tel. Te herstellen, dit lukt mniet omdat om mijn eigen iphone Zoek mijn Iphone aanstaat en deze eerste moet worden uitgezet. Getracht dit via Icloud te doen, maar ook hier krijg ik de melding dat er een bericht naar mijn vertrouwde apparaten is gestuurd, waarvan de verificatie niet werkt. Ik sta dus nu volledig vast, mijn eigen iphone kan ik niet meer gebruiken wegens verificatie problemen.
Iemand enig idee hoe ik mogelijk verder kan om mijn eigen iphone weer werkend te krijgen?
Heel veel dank voor meedenken en uw inzet.

(Bewerkt door bertoes om 5:00, 14-09-2016)

Macbook Pro Retina 13 inch, 8Gb memory, 256 GB SSD
Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
14 september 2016 - 12:57    reactie #1
geplaatst door: Bryan
Wat gebeurt er, wanneer je de nederlandse simkaart nu in jouw telefoon doet?
Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
14 september 2016 - 13:02    reactie #2
geplaatst door: Bryan
Ik denk dat, wanneer je de ned. sim erin doet, je dan wel kan herstellen vanaf je Mac.
Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
14 september 2016 - 13:54    reactie #3
geplaatst door: Flix
Als je het over een sim-kaart hebt, dan bedoel je een mobiel nummer, neem ik aan. Want daar wordt de code naar toe gestuurd, niet naar een sim-kaart.
Naast het 06-nummer, had je natuurlijk ook het indo-nummer als vertrouwd erin kunnen zetten. En eigenlijk moet ie de iPhone waar betreffende iCloud account actief is, ook herkennen als vertrouwd apparaat en in het lijstje staan van vertrouwde apparaten.
Tip voor de toekomst (en anderen): zet ook het mobiel nummer van je vrouw en/of kinderen in dat lijstje, zodat je alternatieven hebt.

Je kunt het iCloud activeringsslot als volgt ongedaan maken: ga op jouw Mac naar de iCloud account (icloud.com) en Find My iPhone; selecteer daarin betreffende iPhone en doe de 'Wis' actie, zonder een telefoonnr. en/of bericht in te voeren. Klik nu op Verwijder uit account. Dan is de lock opgeheven, en kun je 'm helemaal opnieuw instellen.

Als alles klaar is dat je de 2-staps vereff. beter op orde hebt om volgende keer problemen te voorkomen.

Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
14 september 2016 - 15:17    reactie #4
geplaatst door: bertoes
@Flix, dank voor uw uitleg. Als ik op mijn mac naar icloud wil krijg ik ook te maken met die vrificatiecode die ik moet invullen,  ik kan op dit moment helemaal niets, zoals toevoegen van vertrouwde apparaten.
Misschien is het  beste om de de-blokkerings procedure van apple te volgen om mijn account weer vrij te maken.
Heel erg bedankt voor uw reactie.
Macbook Pro Retina 13 inch, 8Gb memory, 256 GB SSD
Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
14 september 2016 - 17:02    reactie #5
geplaatst door: Flix
Damn, dat is natuurlijk ook zo. Ja, dan zit je wel aardig vast.
Als het goed is heb je ook nog een herstelcode gekregen van Apple toen je de 2-staps vereff. instelde. Heb je die nog ergens staan op de Mac?

De les die anderen hieruit kunnen halen is deze: zorg voor verschillende vertrouwde apparaten en 06-nummers in de 2-st.vereff., zodat je een alternatief hebt in voorkomende gevallen.

Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
1 november 2016 - 17:35    reactie #6
geplaatst door: bertoes
Heeft even geduurd voordat ik kon reageren.
Nadat ik via apple site verzoek had ingediend om mijn icloud/appleid te deblokkeren kreeg ik keurig een email  waarin ik werd verzocht om procedure te completteren en aan tegeven of verzoek daadwerkelijkbij mij vandaan kwam. Uitraard gedaan en vrvolgens 2 to 4 dagen wachten op reactie van apple. Maar die reactie kwam niet, daar baalde ik van.
Uiteindeljk banuit Indonesie met applestoreHasrlem gebeld, situatie uitgelegden aangegeven dat ik niet blij was geen enkele reactie op deblokkeings verzoek van aplle te hebben ontvangen. Medewerker vrotschuldigde zich hiervoor en heeft mij redelijk snel weten te helpen; om telefoonkosten te besparen heeft hij vervolgens via mijn emailadres miet mij verder gecommuniceerd om mijn problem te verhelpen.  Via een mailtje met instructies en een bevestiging van mijn kantdat alles weer vanouds werkte, is mijn probleem nu opgelost.
Macbook Pro Retina 13 inch, 8Gb memory, 256 GB SSD
Problemen twee traps verificatie na upgrade iOS 10
1 november 2016 - 17:36    reactie #7
geplaatst door: bertoes
Heeft even geduurd voordat ik kon reageren.
Nadat ik via apple site verzoek had ingediend om mijn icloud/appleid te deblokkeren kreeg ik keurig een email  waarin ik werd verzocht om procedure te completteren en aan tegeven of verzoek daadwerkelijkbij mij vandaan kwam. Uitraard gedaan en vrvolgens 2 to 4 dagen wachten op reactie van apple. Maar die reactie kwam niet, daar baalde ik van.
Uiteindeljk banuit Indonesie met applestoreHasrlem gebeld, situatie uitgelegden aangegeven dat ik niet blij was geen enkele reactie op deblokkeings verzoek van aplle te hebben ontvangen. Medewerker vrotschuldigde zich hiervoor en heeft mij redelijk snel weten te helpen; om telefoonkosten te besparen heeft hij vervolgens via mijn emailadres miet mij verder gecommuniceerd om mijn problem te verhelpen.  Via een mailtje met instructies en een bevestiging van mijn kantdat alles weer vanouds werkte, is mijn probleem nu opgelost.
Macbook Pro Retina 13 inch, 8Gb memory, 256 GB SSD