geplaatst door: Dick Metselaar
Vandaag mijn nieuwe iPhone 16e gekregen en geprobeerd op de gebruikelijke manier de oude (SE laatste model) over te zetten.
Aan het einde van het installatieproces krijg ik de melding: 

"Overzetten van gegevens geannuleerd?
Stel de iPhone opnieuw in om opnieuw te configureren."

Wat kan er aan de hand zijn,
met vr. gr. uit Malden.
geplaatst door: Ziegler
Ik denk dat dit lastig te bepalen is. Ik heb diverse telefoons op die manier proberen te installeren, maar dat ging vaker fout dan goed. De laatste keer ging het bij mijn eigen telefoon wèl goed.
geplaatst door: Dick Metselaar
OK, ik heb het tot nu to altijd zo gedaan en nooit problemen gehad.


met vr. gr. uit Malden.
geplaatst door: boiing
Wat is bij jou 'de gebruikelijke manier' Dick? Er zijn er drie namelijk, dus misschien een van de andere proberen:

https://support.apple.com/nl-nl/119967
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: Dick Metselaar
Mijn gebruikelijke manier is de twee telefoons naast elkaar en rechtstreeks, dat werkte tot nu to altijd perfect.
Ik zal de andere eens proberen.

Een deel is wel gelukt want ik kreeg een telefoontje binnen op mijn telefoor en de nieuwe ging ook mee af. waarschijnlijk via WIFI want de simkaart zit nog in de oude.
met vr. gr. uit Malden.
geplaatst door: boiing
Ik zal de andere eens proberen.
Via iCloud werkt hopelijk beter. Die 'Begin Direct' methode wil wel eens mislukken bij een kleine verstoring van de BT of WiFi verbinding. Je moet ze naast elkaar laten liggen en er niks mee doen. Het is wel de snelste manier, dus nog eens op die manier proberen kan natuurlijk ook.

Screenshot_20250301 _13.09.07@2x.jpg✅ Nieuwe iPhone 16e foutmelding bij overzetten van oude iPhone
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: puk1980
Hier zojuist de data van een iPhone SE (2020) overgezet naar een iPhone 16e mbv "Begin direct". Dat verliep zonder problemen. De iPhone 16e wilde wel eerst een iOS software update uitvoeren waardoor het allemaal iets langer duurde. De simkaart hadden we van tevoren overgezet.
geplaatst door: Dick Metselaar
Beste mensen, bedankt allemaal voor de reacties en de tips.

Inmiddels is het gelukt via een backup op de Mac. 

Inderdaad waarschijnlijk de simkaart te laat overgezet.
met vr. gr. uit Malden.
geplaatst door: Thatcher
Vanochtend ook de nieuwe 16e van mn vrouw geïnstalleerd. de se2020 ernaast en het verliep allemaal vlekkeloos. de simcard voor het proces overgezet in de nieuwe.
Na de software update was het allemaal zo gepiept.

Mocht het bij jou niet willen dat proberen via iCloud
geplaatst door: boiing
Sim kaart maakt niet uit, dat kan ervoor of erna (ik ben 'm ook wel eens vergeten, zonder probleem) maar mooi dat de 2e poging via de Mac gelukt is :thumbs-up:.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)